اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری دوره‌های آموزشی برای عموم بانوان در حوزه علمیه بانو امین (ره)

مدیر حوزه علمیه بانو مجتهده امین (ره) از برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای عموم بانوان در کنار طلاب، در این حوزه خبر داد.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای عموم بانوان در حوزه علمیه بانو امین (ره)

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تحصیل در حوزه‌های علمیه اقدام کنند.

زنان تأثیر شگرفی در ایجاد حرکت و رشد جوامع مختلف دارند

فاطمه واسعی مدیر حوزه علمیه بانو مجتهده امین (ره) در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تأثیر و مقام زن در رشد و تعالی جامعه گفت: زنان تأثیر بسیار شگرفی در ایجاد حرکت در جوامع مختلف دارند، بر این اساس این ظرفیت در جامعه ما باید مورد توجه قرار گیرد. امام راحل با اهمیت بخشیدن به نقش بانوان در جریان مبارزات انقلاب اسلامی، در حقیقت آغاز حضور یک جبهه بسیار عظیم از ظرفیت جامعه اسلامی را رقم زدند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همین ظرفیت را در حوزه‌های علمیه خواهران مورد توجه قرار دادند و به حوزه تأکید کردند. باید از این ظرفیت در توسعه قلمروی فکری و فرهنگی کشور و جهان استفاده شود. ایشان می‌فرمایند: «امروز حوزه بیش از گذشته به مسأله‌ تهذیب نیازمند است. کسانى که رشته‌هاى رفتارشناسى عمومى را مطالعه و در این زمینه کار می‌کنند، این را نکته تأیید می‌کنند. امروز در همه‌ دنیا این‌گونه است که وضع نظام مادى و فشار مادى جوان‌ها را بى‌حوصله و افسرده می‌کند. در یک چنین وضعى، راه نجات جوان‌ها، توجه به معنویت و اخلاق است. علت اینکه مى‌بینید عرفان­‌هاى کاذب رشد پیدا می‌کند و یک عده‌اى طرفشان می‌روند، همین نیاز است. جوان ما در حوزه‌ى علمیه، جوان طلبه، چه دختر، چه پسر نیازمند تهذیب است» و این شور و نشاط جوانی و تعلیم و تهذیب در حوزه‌های علمیه شکل می‌گیرد.

برگزاری کلاس‌ و دوره‌های آموزشی برای عموم خواهران در حوزه علمیه بانو امین (ره)

واسعی با اشاره به جذب طلبه خواهر در حوزه علمیه بانو امین (ره) گفت: این حوزه علمیه در منطقه شهید محلاتی تهران واقع شده و علاوه بر دوره‌های طلاب، کلاس‌های آزاد هنری، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اخلاقی، تهذیبی را برای طلاب و مردم و ساکنین برگزار می‌کند از جمله این کلاس‌ها می‌توان به آموزش‌های زبان عربی، انگلیسی، روسی و فرانسه به همراه
آموزش صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه با تبیین و تحلیل مبتنی بر آیات قرآن برگزار می‌شود. همچنین برگزاری کلاس تفسیر و اخلاق اربعین الهاشمیه با رویکرد دیدگاه بانو امین (ره) توسط اساتید حوزه، آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی مانند دوره تربیت مبلغ و مدرس سیر مطالعاتی شهید مطهری، بازی درمانی و قصه‌گویی،
مهارت ارتباطات، ژورنالیسم موبایل، فلسفه برای کودک، کلاس‌های کانون ادبی در عرصه شعر و داستان، برپایی هیئت نوجوان دختران از دیگر دوره‌های ما برای عموم است.

شرایط و ظرفیت پذیرش

مدیر حوزه علمیه بانوامین (ره) در خصوص شرایط و ظرفیت پذیرش طلبه خواهر در این حوزه گفت: خواهران دارای مدرک دیپلم و بالاتر و سن کمتر از چهر سال می‌توانند جهت نام‌نویسی اقدام کنند، همچنین این حوزه علمیه در سطح کارشناسی ظرفیت پذیرش ۲۵ الی ۳۰ نفر را دارد. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و نام‌نویسی از طریق سایت www.paziresh.whc.ir و یا با مراجعه حضوری به آدرس شهرک شهید محلاتی(مینی سیتی )، خیابان شهدای گمنام، نبش ایثار، مدرسه علمیه بانو امین (ره) اقدام کنند.

وی از فراهم کردن شرایطی مناسب برای طلاب خبر داد و گفت: فراهم کردن وسائل ورزشی و فکری، راه‌اندازی مهد کودک برای طلاب مادر، تأسیس کتابخانه‌ای با ۱۲ هزار عنوان کتاب و برگزاری اردو‌های فرهنگی، ورزشی و پژوهشی به همراه تأسیس خیریه داخلی حضرت جواد الائمه (ع) بارویکرد کمک به طلاب و خانواده‌های نیازمند از جمله اقدامات حوزه برای رفاه طلاب است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول