اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هیل: کرونا، تأمین اجتماعی شکست‌خورده آمریکا را نمایان کرد

اگرچه ویروس کرونا، در سراسر کشور آمریکا تلفات و قربانیان بسیاری را داشته، اما شدت و تأثیرات این ویروس، بر مردم با نژاد‌های مختلف در آمریکا بیشتر بوده است.

هیل: کرونا، تأمین اجتماعی شکست‌خورده آمریکا را نمایان کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، وبگاه «هیل» در یادداشتی که روز گذشته منتشر شد، با اشاره به تأثیرات بیشتر ویروس کرونا بر مردم با نژاد‌های مختلف در آمریکا نوشت، آمار مرگ و میر، کم شدن درآمد و مشکلات در امور آموزشی، ناشی از شیوع ویروس کرونا در جوامع آمریکایی بر مردم رنگین‌پوست در این کشور تأثیر مخربی داشته است.

به نوشته هیل، آمریکایی‌ها در سراسر این کشور مجبور بوده‌اند با بی‌عدالتی و ناکافی بودن تأمین اجتماعی‌شان دست و پنجه نرم کنند. اکنون بیش از هر زمان دیگری، نقش حساس نهاد‌های دولتی آمریکا در نجات این جامعه در این طوفان حس می‌شود. آمریکایی‌ها در این طوفان شاهد بی‌عدالتی‌هایی هستند که بیشتر شامل حال مردم با نژاد‌های مختلف در این کشور می‌شود.

هیل در این یادداشت نوشت، تمام مسائلی که قبلاً از دیده مردم این کشور پنهان بوده است، اکنون برای آمریکایی‌ها نمایان شده است. از جمله این مشکلات، سیستم‌های مختل‌شده درمانی، کمبود مسکن ارزان، بودجه ناعادلانه برای مدارس دولتی و خانواده‌هایی هستند که تنها با حقوق ماهانه، زندگی خود را می‌چرخانند و اکنون بیکار شده‌اند. این مسائل با محدود شدن دسترسی دانش‌آموزان به غذا و اینترنت بد‌تر شده است.   

هیل در ادامه نوشت، بیماری کرونا، کمبود فرصت‌ برای خانواده‌های کم‌ درآمد و جوامع با نژاد‌های مختلف در آمریکا را نمایان ساخت. حقیقت این است که پولدار‌ها در این کشور مراقبت‌های بیشتری دریافت می‌کنند. آنها از خانه دور کاری می‌کنند و قادرند فاصله اجتماعی خود را حفظ کنند و بابت سبد سهام خود نگرانی ندارند. در عین حال، دانش‌آموزان و خانواده‌های کم‌در‌آمد در این دوره متضرر می‌شوند.

دو سال پیش، مؤسسه آموزشی «شوت»، شاخصی را منتشر کرد و به آمریکایی‌ها فهماند که بی‌عدالتی‌هایی در جوامع این کشور وجود دارند که توانایی این جوامع برای در‌مان کسانی‌ که حتی قبل از شیوع ویروس کرونا آسیب‌پذیر بوده‌اند را نیز کم کرده است.

هیل نوشت، به وسیله این شاخص، چارچوبی برای ارزیابی توانایی این جوامع در فراهم کردن حمایت‌های لازم برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود. تجزیه و تحلیل به دست آمده از کاستی‌ها در شهرهای مختلف آمریکایی، پیشگوی این آینده بود و نتایج بدی را که اکنون با توجه به ظهور کرونا می‌بینیم را پیش‌بینی کرده بود.

ماه گذشته، کنگره اقدامی سریع را اتخاذ کرد تا یک بسته حمایتی 2 تریلیون دلاری برای پیش‌گیری از بحران مالی بر اثر شیوع ویروس کرونا را به آمریکایی‌ها اختصاص دهد.

روزنامه هیل در این یادداشت نوشت، این بسته حمایتی نشان داد که پول در آمریکا همیشه وجود دارد، اما رهبران این کشور تمایل ندارند آن را برای مردمی صرف کنند که بیشتر به آن نیاز دارند. آمریکا پول لازم دارد که تضمین کند همه شهروندان این کشور از سوی دولتشان حمایت می‌شوند، اما متأسفانه سران آمریکا ظاهراً اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند.

روزنامه هیل در پایان نوشت، بیماری کرونا روزی به پایان خواهد رسید، اما این ویروس باید موجب شود که آمریکایی‌ها روش‌هایی را برای مشارکت و همکاری اتخاذ کنند تا سیستمی عادل‌تر برای همه شهروندان این کشور ایجاد شود.

وبگاه هیل با اشاره به نقل قولی از «مارتین لوتر کینگ» رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در قرن 20 در آمریکا، نوشت اقدام نهایی یک مرد، در لحظات راحتی و آسودگی اتخاذ نمی‌شود، بلکه این اقدام در زمانی اتخاذ می‌شود که آن مرد در بحبوحه چالش و جدال باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول