اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

از سرگیری ترانزیت از اقلیم کردستان عراق

سخنگوی گمرک ایران گفت: حکومت اقلیم کردستان عراق ، مجوز ازسرگیری ترانزیت ازاین منطقه را صادر کرد.

از سرگیری ترانزیت از اقلیم کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری فارس، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته توسط  کنسولگری جمهوری اسلامی  ایران در اربیل ، حکومت اقلیم کردستان عراق موافقت خود را برای از سرگیری ترانزیت محموله های اتومبیل، لوازم و مصالح ساختمانی، آهن و لوله صنعتی با شرایطی خاص اعلام  کرده است.

وی افزود : این  تصمیم طی نامه 4916مورخ 5/5/2020 به امضای سامال عبدالرحمن عزیز، مدیرکل گمرک اقلیم کردستان عراق  به گمرکات این منطقه اعلام شده است.

لطیفی در خصوص شرایط ترانزیت از اقلیم کردستان عراق گفت: پرداخت ضمانت به مقدار25 درصد از کل قیمت کالای ترانزیت شده، دارا بودن مدرک مبدا، تعیین مدت زمان لازم بر روی قبض گمرکی و نامه نماینده برای عبور کالای ترانزیت شده (حداکثر 48ساعت) خواهد بود.

سخنگوی گمرک در ادامه افزود: نظارت بر ترانزیت بر عهده وزارت کشور، امنیت و گمرک اقلیم تعیین شده است و مبلغ تضامین هم بعد از خروج از مرزهای اقلیم کردستان عراق و بازگرداندن قبض نمایندگی بازگردانده می شود.

وی در پایان گفت: این دستور از چهارشنبه 17 اردیبهشت، قابلیت اجرا پیدا کرده است.

گفتنی است کشور عراق عضو کنوانسیون تیر نیست و با تصویب پارلمان این کشور مراحل ابتدایی عضویت را طی می کند و تا عضویت کامل این کشور در کنوانسیون مذکور فاصله ای بیش از یکسال را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول