اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مدیریت روند بیماری کرونا، به معنی عادی شدن شرایط نیست/ تصمیمات کرونا براساس شرایط هر استان لحاظ می شود

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی خانواده‌ها و بخش‌های مختلف جامعه، گفت: خوشبختانه روند بیماری در کشور و استان مدیریت شده و شاخص‌ها نشان‌دهنده حرکت به سمت مهار بیماری است؛ اما این به معنی عادی شدن شرایط و پایان یافتن بیماری نیست.

مدیریت روند بیماری کرونا، به معنی عادی شدن شرایط نیست/ تصمیمات کرونا براساس شرایط هر استان لحاظ می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در نوزدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با قدردانی از زحمات و خدمات همه دستگاه‌های عضو این ستاد، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با روحیه تعامل و همکاری در آینده‌ای نزدیک، بیماری کرونا را به طور کامل ریشه‌کن کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی خانواده‌ها و بخش‌های مختلف جامعه، گفت: خوشبختانه روند بیماری در کشور و استان مدیریت شده و شاخص‌ها نشان‌دهنده حرکت به سمت مهار بیماری است؛ اما این به معنی عادی شدن شرایط و پایان یافتن بیماری نیست و اگر در رعایت توصیه‌های بهداشتی کم‌توجهی و بی‌دقتی شود احتمال افزایش میزان شیوع بیماری وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه آمار جان‌باختگان کرونا روزبه‌روز کاهش می‌یابد، افزود: افزایش آمار مبتلایان در برخی از روزها، به خاطر تلاش بیشتر و هدفمندتر برای بیماریابی و افزایش تست‌های انجام‌شده است و در مجموع شاخص‌ها نشان‌دهنده حرکت به سمت مهار بیماری است.
 
رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا تأکید کرد: در حال حاضر سیاست ستاد ملی، اتخاذ تدابیر لازم متناسب با شرایط هر استان است و تصمیمات بعدی نیز بر این اساس گرفته خواهد شد.
 
پورمحمدی با اشاره به جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: ارتباط تصویری مقام معظم رهبری با این جلسه و اظهار رضایت ایشان از عملکرد ستاد ملی، برای هیأت دولت و اعضای این ستاد غرورآفرین و روحیه‌بخش بود.
 
وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در این جلسه، اظهار داشت: ایشان از متانت و صبوری ملت ایران و همراهی خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم با دستگاه‌های مسئول قدردانی کرده و تأکید کردند که در نحوه فعالیت مراکز مختلف به نظر کارشناسان عمل شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین به ابعاد و پیامدهای مختلف بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: امروز در یک امتحان تاریخی قرار گرفته‌ایم و ممکن است آثار و تبعات کرونا تا مدت‌ها در جامعه باقی بماند که لازم است برای مدیریت این آثار تدابیر جدی از سوی دستگاه‌های مسئول اندیشیده شود.
 
وی با اشاره به گزارش دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان درخصوص روند بیماری در بین معتادان، گفت: جمع‌آوری معتادان متجاهر در شرایط کنونی از اهمیت بیشتری برخوردار است و همان‌طور که رئیس جمهور هم در جلسه روز گذشته با خیران اشاره کرد تبریز، شهر بدون معتاد متجاهر است و باید تلاش کنیم تا این عنوان حفظ شود.
 
راستگو، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه حساسیت اجتماعی نسبت به بیماری کرونا همچنان باید حفظ شود، افزود: شهرداری تبریز برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و مسقف مانند بازار تبریز و همچنین ناوگان حمل‌ونقل عمومی اقدامات لازم از قبیل فروش ماسک در ورودی این اماکن را انجام دهد.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول