اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مبتلایان به ویروس کرونا در اهر و هوراند به ۴۴۴ نفر رسید/برخی از مبتلایان هیچ‌گونه علائمی ندارند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با بیان اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اهر و هوراند به ۴۴۴ نفر رسیده است، گفت: ۸۶ درصد مبتلایان بهبود یافته‌اند.

مبتلایان به ویروس کرونا در اهر و هوراند به ۴۴۴ نفر رسید/برخی از مبتلایان هیچ‌گونه علائمی ندارند

محمد میرزاپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهر اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های اهر و هوراند تا به امروز، ۴۴۴ نفر از جمعیت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی گفت: تا به امروز از مجموع بیماران کرونایی، ۸۶ درصد مبتلایان مثبت قطعی بهبود یافته‌اند و در حال حاضر ۶۵ نفر در بخش بیماران کرونایی بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری هستند. 

وی افزود: این تعداد موارد مثبت به‌دلیل بیماریابی و افزایش نمونه‌برداری طی اردیبهشت‌ماه افزایش یافته است که در این زمینه از مردم می‌خواهم در صورت داشتن علائم (تب، سرفه، گلودرد، سردرد، اسهال، استفراغ و تنگی نفس) یا سابقه تماس با بیمار مشکوک، خصوصاً اطرافیان و نزدیکان بیماران مبتلا، جهت بررسی و نمونه‌برداری (در صورت تشخیص پزشک) به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت یا مرکز غربالگری شماره‌ یک مراجعه کنند.

این مقام ارشد بهداشتی درمانی شهرستان گفت: همشهریان می‌توانند در صورت نیاز با همکاران سیستم بهداشتی از طریق سامانه‌ ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته و در صورت نیاز  از راهنمایی و مشاوره کارشناسان بهداشتی بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: شهروندان  از ماسک تائید شده استفاده کرده،  فاصله ۱.۵ متری رعایت و شست‌و‌شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون حداقل به‌مدت ۲۰ ثانیه همچنان مورد در برنامه روزانه خود قرار دهند.

میرزاپور یادآور شد: مردم توجه داشته باشند که همه ممکن است مبتلا و بی‌علامت باشند، پس اگر مجبور به حضور در اجتماعات هستید، سعی کنید در حداقل زمان ممکن (زیر ۱۵ دقیقه) و با رعایت فاصله (بیش از ۱/۵ متر) و با استفاده از ماسک میزان ابتلای خود را به حداقل برسانید.

دبیر ستاد شهرستانی مقابله با کرونا ادامه داد: افراد دارای علائم مشکوک و افراد مبتلا از تماس نزدیک با افراد بالای ۶۰ سال و بیماران فشارخون بالا و بیماران مبتلا به دیابت و مادران باردار اکیداً خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: از افراد سالمند دارای بیماری زمینه‌ای تقاضا دارم در صورت بروز کوچک‌ترین علامت با مرکز سلامت خود تماس بگیرید یا در صورت نیاز به درمانگاه محل سکونت مراجعه نمایند و تا اطلاع ثانوی از برگزاری هرگونه مهمانی و مراسم خودداری کنند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۳/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول