اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تشکیل هیأتی برای بررسی حادثه رخ داده در مرز ایران و افغانستان

در گفت‌و‌گوی تلفنی ظریف و سرپرست وزارت خارجه افغانستان ۲ طرف درباره تشکیل هیأتی برای بررسی حادثه رخ داده در مرز ایران و افغانستان توافق کردند.

تشکیل هیأتی برای بررسی حادثه رخ داده در مرز ایران و افغانستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان یکشنبه شب (۲۱ اردیبهشت ماه) تلفنی گفت‌و‌گو کردند. 

در این گفت‌‌وگوی تلفنی آخرین تحولات سیاسی این کشور و ابتکار منطقه‌ای برای صلح در افغانستان مورد گفت‌و‌گو و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین در این تماس تلفنی توافق کردند تا ۲ کشور با همکاری یکدیگر و با تشکیل هیأتی، حادثه به‌ وقوع پیوسته در مرز مشترک ایران و افغانستان را مورد رسیدگی قرار دهند.

به گزارش فارس، در پی حادثه پیش آمده در مرز مشترک ایران و افغانستان و جان باختن تعدادی از اتباع افغانستان برخی رسانه‌ها این حادثه را به مرزبانی ایران نسبت دادند که در همین خصوص سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران چندین بار این ادعا را تکذیب کرد.

وی همچنین در آخرین اظهارنظر در این باره ضمن تکذیب ادعاها درباره اتباع افغان، از ارسال یادداشتی رسمی به سفارت افغانستان در تهران و اعلام آمادگی مقامات ذیربط ایرانی برای همکاری مشترک با طرف افغانستانی برای بررسی ادعاهای مطرح شده خبر داد.(اینجا بخوانید)

محمدجواد ظریف در ۲ ماه اخیر با حنیف اتمر و دیگر مقامات افغانستان و همچنین برخی همتایان و از جمله دبیرکل سازمان ملل در پی اختلافات سیاسی پیش آمده پس از انتخابات اخیر در افغانستان به رایزنی پرداخت.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول