اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

چوپان 7 ساله‌ای که اعتماد روستاییان را جلب کرد/امیرعباس در فصل تعطیلی مدارس به صحرا می‌رود

امیرعباس پسر بچه 7ساله و از اهالی روستای محمد آباد تزرج بخش بلورد سیرجان در فصل تعطیلی مدارس، چوپانی گله گوسفند روستا را برعهده دارد که با جدیت در کارش مورد اعتماد مردم است.

چوپان 7 ساله‌ای که اعتماد روستاییان را جلب کرد/امیرعباس در فصل تعطیلی مدارس به صحرا می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، امیرعباس سلمانی‌پور پسر بچه 7ساله و از اهالی روستای محمد آباد تزرج بخش بلورد سیرجان چوپانی گله گوسفنده روستا را برعهده دارد که با جدیت در کارش مورد اعتماد مردم است.

این پسر که خانواده‌اش نیز مشغول به چوپانی بوده و هستند عشق و علاقه خاصی به گوسفندان دارد و دانش‌آموز کلاس اول دبستان است، او در فصل تعطیلی مدارس و هم اکنون گله گوسفند 500 راسی مردم روستا را از سحرگاه تا غروب به دشت و صحرا می‌برد.

 

سگ گله نیز همواره او را همراهی می‌کند و الاغی نیز مرکب سواری اوست که گاهی طی مسیرش با این حیوان است.

امیرعباس می‌گوید: از اینکه علاقه من به گوسفندان مورد توجه قرار گرفته بسیار خوشحالم که این قدرت را به من داده تا به تنهایی چوپانی گله گوسفندان را اداره کنم و هنگامی که با گله هستم احساس خوبی دارم.

 

اسلام سلمانی‌پور پدر چوپان 7 ساله گزارش ما می‌گوید: خیلی خوشحالم که چنین فرزند خوبی را خداوند به من داده است و طی یک سال گذشته یعنی 6 سالگی امیرعباس، در چوپانی همراهی‌ام می‌کرد و مهارتش در اداره گله گوسفندان در دشت و صحرا و بیابان خیلی خوب بود و امروز از من چوپانی‌اش بهتر است و اهل روستا اعتمادشان به او آن‌قدر زیاد شد که حالا گوسفندان را به وی سپردند.

عصمت پورجهانشاهی مادر امیرعباس هم گفت: امیرعباس خیلی مهارت گوسفندداری و گله را دارد و در برگشت گله هم هر گوسفند را درب خانه مالکش می‌رساند و طی 6 ماه گذشته که گله روستا را تحویل گرفته هیچ نقص و مشکلی را در کارش بروز نداده است و خوشحالیم در رابطه اجتماعی با مردم هم کارآمد و موفق است.

 

اهالی روستا نیز با تمجید از این چوپان خردسال مهارت وی در چرای گوسفندان، وقت‌شناسی و تبحر در امور گوسفندان را از شاخصه‌های انتخاب و اعتماد به وی عنوان کردند و گفتند: از صبحگاه تا شام گوسفندان‌مان در مرتع و دشت مناسب چرا می‌کنند و با خیال آسوده گوسفندان روستا در اختیار چوپان 7 ساله‌مان هستند و گوسفندان و سگ چوپان نیز رام امیرعباس هستند.

در پایان آقای حسین جهانشاهی رئیس شورای روستای محمدآباد تزرج گفت: حق و حقوق چوپانی امیرعباس سلمانی‌پور توسط مردم و به‌صورت ماهیانه پرداخت می‌شود و در ماه بیش از 18 میلیون ریال حقوق چوپان 7 ساله‌مان است و بیشتر وقت‌ها مردم می‌خواهند  دوستی و محبت خود را به وی ابراز کنند، انعام و پاداشی هم  به وی می‌دهند و در مجموع موفق و دوست داشتنی است.

انتهای پیام/80015/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول