اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

ارائه مجازی دروس نظری در دانشگاه تهران ادامه می یابد/آغاز امتحانات از 7 تیرماه

معاونت آموزشی دانشگاه تهران، دستورالعمل نیمسال تحصیلی جاری را ابلاغ کرد.

ارائه مجازی دروس نظری در دانشگاه تهران ادامه می یابد/آغاز امتحانات از 7 تیرماه

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تهران، معاونت آموزشی دانشگاه تهران، دستورالعمل نیمسال تحصیلی جاری را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است:

« با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و ضمن تشکر از اعضای محترم هیأت علمی و دانشجویان عزیز که با صبوری و مشارکت فعال خود زمینه استمرار برنامه‌های آموزشی دانشگاه را فراهم آورده‌اند، بخشنامه معاونت آموزشی‬ بشرح زیر اعلام می‌شود:

۱. ارائه دروس نظری نیمسال جاری بر اساس تقویم آموزشی کماکان به صورت الکترونیکی ادامه خواهد یافت. با توجه به شرایط خاص بوجود آمده، آخرین روز تشکیل کلاس‌های نظری در این نیمسال با تمدید دو هفته نسبت به تقویم آموزشی قبلی، ۰۴/‏۰۴/‏۹۹‬ و شروع امتحانات از ۰۷/‏۰۴/‏۹۹‬ خواهد بود. زمانبندی و چگونگی برگزاری و حضور دانشجویان برای شرکت در آزمون‌ها بر اساس نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا، متعاقباً اعلام خواهد شد.

۲. بر اساس بخشنامه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارزیابی دروس در نیمسال جاری می‌تواند به شیوه غیر حضوری و با بهره گیری از روش‌های ترکیبی ارزیابی انجام پذیرد. لذا برگزاری امتحانات به ویژه در مقطع دکتری که تعداد دانشجویان کلاس محدود است می‌تواند بصورت کتبی / شفاهی و آزمون‌های مستمر انجام پذیرد و نمره نهایی بر اساس فعالیت‌های طول ترم و امتحانات برگزار شده توسط استاد اعلام شود.

۳. دروس عملی و کارگاهی پس از اعلام رفع محدودیت‌ها بنابر اعلام مراجع رسمی بصورت فشرده در تابستان برگزار خواهد شد. زمان دقیق و نحوه انجام آن متعاقباً اطلاع رسانی می‌گردد. با توجه به اعلام آمادگی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، درس عمومی تربیت بدنی یک و دو، طبق برنامه‌ای متناسب با شرایط ارائه می‌گردد. دانشجویانی که در نیمسال جاری دانش آموخته می‌شوند می‌توانند واحدهای اخذ شده را بر اساس برنامه ارائه شده بگذرانند. ضمناً امکان حذف درس نیز برای سایر دانشجویان وجود دارد.

۴‌‌‌‌‌‌‌. براساس آئین نامه آموزشی دانشجویان دوره کارشناسی در صورت مشروطی در نیمسال بعدی حداکثر تا ۱۴ واحد می‌توانند اخذ کنند. این محدودیت برای دانشجویانی که در نیمسال جاری مشروط شوند، به شرط داشتن معدل کل بالاتر از ۱۲، در نیمسال بعد اعمال نخواهد شد.

۵. پیرو بخشنامه شماره ۵۰۸۰/پ/۱۲۲ مورخ ۲۶/‏۰۱/‏۱۳۹۹‬ حذف درس یا دروس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (به ترتیب سه درس – یک درس) بدون در نظر گرفتن نصاب حداقل واحد و محدودیت دیگر تا ۲ هفته قبل از امتحانات امکان پذیر است.

۶. کلیه تقاضاهای مربوط به حذف درس و حذف ترم دانشجویان بر اساس دستورالعمل و بخشنامه‌های ابلاغی معاونت آموزشی و بنابر مقتضیات رشته، در خود واحدها مورد بررسی قرار گیرد.

۷. با توجه به ضرورت رسیدگی به درخواست‌های دانشجویان درباره امور آموزشی، بررسی و تصویب پیشنهاد پایان نامه و رساله، دفاع پایان نامه …، حضور اعضای محترم هیأت علمی در واحد به منظور انجام فعالیت آموزشی و پژوهشی مورد انتظار است.

۸. به منظور وحدت رویه و برنامه ریزی های مناسب، تصمیم گیری درخصوص موضوعات آموزشی صرفاً مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغ شده از معاونت آموزشی صورت پذیرد و از تصمیمات مغایر با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی خودداری شود.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول