اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کشتارگاه صنعتی خوشه طلایی سیستان+عکس

وزیر جهاد کشاورزی از کشتارگاه صنعتی خوشه طلایی سیستان بازدید کرد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کشتارگاه صنعتی خوشه طلایی سیستان+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، صبح امروز کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به همراه جمعی از مسئولین وزارت جهادکشاورزی ،نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، استاندار ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان از کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان هامون بازدید کردند.

این کشتارگاه صنعتی دارای ظرفیت کشتار روزانه ۱۰۰راس دام سنگین و ۵۰۰راس دام سبک است.

 

وی همچنین در ادامه سفر به سیستان از خروجی چاه نیمه چهارم در شهرستان هامون نیز بازدید کرد.

۶۰ درصد از سهمیه آب اختصاصی به طرح انتقال آب بالوله به اراضی دشت سیستان به میزان ۲۶۰میلیون متر مکعب در سال از این محل تأمین می‌شود.

 

وی در ادامه بازدید از طرح آبرسانی به ۴۶ هزار هکتار دشت سیستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح آبیاری با لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان یکی از نمادهای اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دانش و تجهیزات داخلی کشور است که تا اواخر شهریور امسال آماده افتتاح خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی هدف سفر خود به این استان را بازدید از میزان پیشرفت طرح انتقال آب با لوله به ۴۶ هزار هکتار دشت سیستان عنوان کرد و اظهارداشت: این طرح بسیار عظیم با محبت رهبر معظم انقلاب، پیگیری دولت و توجه ویژه رییس جمهوری در حال اجراست.

کاظم خاوازی ادامه داد: این طرح در بیش‌از ۲۰۳ هزار هکتار از دشت سیستان مورد توجه قرار گرفته که ۴۶ هزار هکتار آن در دل اراضی کشاورزی  است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: همچنین تامین، انتقال و توزیع آب در این طرح توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود به طوریکه بیش‌از پنج هزار کیلومتر لوله گذاری در آن انجام شده است.

وی بیان کرد: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های عظیم بخش کشاورزی دارای ۱۲ ایستگاه پمپاژ پیشرفته است به طوریکه ۲ ایستگاه پمپاژ آن به عنوان ابر ایستگاه به طور متوسط ۱۵ هزار مکعب آب را در ثانیه جابجا می‌کند.

خاوازی با بیان اینکه تاکنون بیش‌از ۳۲ هزار هکتار از این طرح به اتمام رسیده و آب به محل زارعت رسیده است، اظهارداشت: ۲۵ هزار هکتار باقی مانده این طرح نیز به دلیل مشکلاتی نظیر کرونا که تعطیلی کارگاه‌ها را به همراه داشت تا اواخر شهریور و اوایل مهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول