اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دستگاه همزمان اندازه‌گیری تب و اکسیژن خون در دانشگاه آزاد رونمایی شد

مراسم رونمایی از دستگاه همزمان اندازه‌گیری تب و اکسیژن خون، تولید شده توسط پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد.

دستگاه همزمان اندازه‌گیری تب و اکسیژن خون در دانشگاه آزاد رونمایی شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم رونمایی از دستگاه همزمان اندازه‌گیری تب و اکسیژن خون، تولیدشده توسط مرکز تحقیقات بهینه‌سازی انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، محمد علی‌اکبری رئیس دبیرخانه برنامه پایش و عبدالله خالصی دوست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان برگزار شد.

بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم اظهار داشت: دستگاه اندازه‌گیری همزمان تب و اکسیژن خون که توسط پژوهشگران واحد سمنان تولید شده، یک دستگاه قابل قبول برای مبارزه با کروناست و اکنون باید مذاکراتی انجام شود تا مجوزهای لازم آن به‌زودی صادر و موضوع فروش آن حل شود.

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم که بازار خوبی خلق شود و شاهد ساخت دستگاه‌های بیشتری از این نوع باشیم.

در ادامه این مراسم، هادی کارگر شریف‌آباد رئیس مرکز تحقیقات بهینه‌سازی انرژی و توسعه پایدار واحد سمنان، گفت: دستگاه اندازه‌گیری تب و اکسیژن به‌صورت همزمان درجه حرارت بدن و اکسیژن موجود در خون را اندازه‌گیری می‌کند. ویژگی اصلی این دستگاه در ثابت بودن آن است و کاربر آن هیچ تماسی با دستگاه نخواهد داشت. امکان خروجی در فرمت‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است. همچنین دستگاه همزمان اندازه‌گیری تب و اکسیژن خون، برخلاف روش‌های سنتی تست به‌صورت تک مرحله‌ای انجام می‌شود و درصد خطای پزشک را کم می‌کند.

در ادامه، عبدالله محمدی مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تحقیقات تعطیل‌پذیر نیست، گفت: پژوهشگران و محققان دانشگاه آزاد اسلامی در ایام کرونا، تحقیقات خوب و کاربردی برای مقابله با این ویروس و حل معضل کرونا انجام دادند. قبل از اینکه کرونا در کشور مطرح شود، دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای مشهد و شیراز با ساخت دستگاه حرارت‌سنج و تب‌سنج اقدامات خوبی انجام داد که پس از کرونا این حرکت‌ها اوج گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ مرکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های قابل توجهی در مقابله با کرونا داشته‌اند، گفت: بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات ارزشمندی در حوزه تولید ماسک، گان، شیلد محافظی، دستگاه‌های کمک تنفسی انجام داده‌اند که نشان می‌دهد دانشگاه آزاد اسلامی در مبارزه با کرونا موفق عمل کرده و دستاوردهای خوبی داشته است.

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ساخت کیت تشخیص توسط واحد همدان، ساخت ونتیلاتور توسط واحد زنجان و ساخت تب‌سنج و اکسیژن خون توسط واحد سمنان نمونه‌ای از اقدامات مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در سه ماه اخیر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول