اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

بی‌توجهی خودروسازان به اولتیماتوم وزیر/ثبت نام ایران خودرو باز هم امکان پذیر نشد

در حالی که وزیر صنعت برای اصلاح فرایند ثبت نام خودروسازان اولتیماتوم 24 ساعته داده بود، اما خودروسازان توجه چندانی به این موضوع نکردند به طوری که مردم امروز هم برای ثبت نام خرید محصولات ایران خودرو مانند دفعات قبل با در بسته روبرو شدند.

بی‌توجهی خودروسازان به اولتیماتوم وزیر/ثبت نام ایران خودرو باز هم امکان پذیر نشد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در شرایطی که این روزها قیمت های نجومی بازار خودرو مورد انتقاد شدید مردم و مسئولان واقع شده و به گفته کارشناسان یکی از مهمترین دلایل این اتفاق، عرضه محدود خودروسازان و عدم امکان ثبت نام برای خرید خودرو به نرخ کارخانه توسط مردم است، امروز هم فروش محصولات ایران خودرو مانند دفعات قبل با مشکل همراه بود و بسیاری از متقاضیان موفق به خرید نشدند.

این در حالی است که وزیر صنعت برای اصلاح فرایند فروش خودروسازان با آنها اتمام حجت کرده و برای کنترل بازار هم اولتیماتوم 24 ساعته صادر کرده بود.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته با اشاره به تاکیدات انجام شده به مدیران خودروسازی کشور در جلسه دو روز پیش با آنها، گفته بود: خودروسازان تکلیف دارند در نحوه ثبت نام متقاضیان، اصلاحات لازم را اعمال کنند و در این خصوص شفاف سازی کنند.

رحمانی گفته بود: هر یک از این اقدامات باید تا 24 ساعت آینده به گونه‌ای برنامه‌ریزی و عملیاتی شوند تا بازار به نحو مطلوبی مدیریت شود و مصرف کنندگان واقعی خودرو بتوانند به سهولت دسترسی به خودرو داشته باشند.

در این شرایط پیش فروش محصولات ایران خودرو شامل دنا، پژو 206، پژو پارس و پژو 207 آی با موعد تحویل آبان، آذر و دی 99 از ساعت 11 امروز صبح آغاز شد، اما به نظر می‌رسد کمتر کسی موفق به ثبت نام برای خرید این خودروها شده باشد.

 

محمد عیوضی که برای پیش خرید خودرو به سایت ایران خودرو مراجعه کرده در این مورد به خبرنگار فارس گفت: از صبح امروز برای ثبت نام جهت خرید خودرو از ایران خودرو وارد سایت این شرکت شدم ولی موفق به خرید نشدم.

وی توضیح داد: دفعه اول که برای تحویل خودرو در آبان 99 ثبت نام کردم اما سایت درخواستم را رد کرد و در مراحل بعد هم که زمان تحویل خودرو را آذر و یا دی 99 انتخاب کردم باز هم ثبت نام نهایی نشد.

 

* پیشنهاد دلالان برای ثبت‌نام تضمینی خودرو

مینا خان بابایی یکی دیگر از افرادی است که برای پیش خرید خودرو از ایران خودرو امروز به سایت این گروه خودروسازی مراجعه کرده اما او نیز موفق به ثبت نام نشده است.


پیغام سایت ثبت نام ایران خودرو

وی در این مورد به فارس گفت: مشخصات لازم برای ثبت نام را از شب گذشته در سایت ایران خودرو وارد کردیم اما باز هم امروز موفق به ثبت نام نشدیم.

وی می گوید: برای ثبت نام از محل کارم اقدام کردم که سرعت اینترنت بسیار بالایی دارد اما با این وجود موفق به ثبت نام نشدم.

وی ادامه داد: روز گذشته یکی از دلالان به من پیشنهاد کرد که برای ثبت نام امروز 5 میلیون تومان پرداخت کنم تا برایم خودرو ثبت نام کند.

کاظم میراحدی نیز که از عدم امکان ثبت نام برای خرید خودرو با قیمت کارخانه گلایه دارد، به فارس گفت: در شرایطی که مردم نمی توانند برای خرید اقدام کنند، دلالان پیشنهاد ثبت نام خودرو با نرخ کارخانه را در ازای دریافت 5 میلیون تومان می دهند.

به این ترتیب ظاهراً با وجود تاکید مسئولان بر برخورد با دلالان و سوداگران بازار خودرو، همچنان دلالان به کار خود ادامه می‌دهند و پول‌های هنگفتی را از این محل به جیب می‌زنند.

به گزارش فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با ثبت عنوان «اعتراض به نحوه پیش‌فروش ایران خودرو» خواستار پیگیری اختلال در ثبت نام شرکت‌های خودروسازی شده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول