اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

750 نفر از هنرمندان و اصحاب رسانه از پرداخت حق بیمه معاف شدند/ پیش بینی بسته حمایت از هنرمندان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: وزارت ارشاد تقبل کرده است تا حق بیمه کسانی که عضو بیمه هنرمندان هستند را پرداخت کند که در همین راستا در حدود ۷۵۰ نفر در استان قزوین از پرداخت حق بیمه سه ماهه صندوق هنرمندان معاف شدند.

750 نفر از هنرمندان و اصحاب رسانه از پرداخت حق بیمه معاف شدند/ پیش بینی بسته حمایت از هنرمندان

محمد حسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین، اظهار کرد: مشاغل فرهنگی و هنری از ابتدای شیوع کرونا دچار مشکل و تعطیل شده اند و این در حالی است که هم اکنون نیز بسیاری از آن ها تعطیل و مشاغلی هم که باز شده اند نتوانسته اند به حالت عادی باز گردند.

وی افزود: با پیگیری های اداره ارشاد از همان روزهای نخست و برآورد خسارات تا اواسط خرداد ماه مشخص شد که ۲۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد می شود.

اسماعیلی ادامه داد: مطابق تعاملی که بین اداره کل با استانداری و وزارت ارشاد صورت گرفت بنا شد تا سبدهای حمایتی برای خسارت دیدگان در نظر گرفته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یاد آور شد: وزارت ارشاد تقبل کرده است تا حق بیمه کسانی که عضو بیمه هنرمندان هستند را پرداخت کند که در همین راستا در حدود ۷۵۰ نفر در استان قزوین از پرداخت حق بیمه سه ماهه صندوق هنرمندان معاف شدند.

وی اعلام کرد: یکی دیگر از اقداماتی که پیش بینی شده است نیز استمهال حق بیمه کارفرمایی است که مطابق آن مشاغلی که کارفرمایی هستند حق بیمه تا پایان خرداد تمدید شد.

اسماعیلی تصریح کرد: پرداخت قبوض برق، گاز نیز برای مشاغل فرهنگی تا پایان خرداد ماه انجام خواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان گفت: حتما بحث های حمایتی را ادامه خواهیم داد و البته تمام کسانی که خسارت دیده اند می توانند با ورود به سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به اعلام خسارت و ثبت نام خود اقدام نمایند تا از تمهیدات و حمایت ها برخوردار شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول