اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

طلا سوار بر موج دوم شیوع کرونا/ افزایش 2 دلاری فلز زرد

به دنبال بروز نگرانی در مورد موج جدید شیوع ویروس کرونا که انتظار برای اقدامات محرکی و کاهش نرخ بهره را تقویت کرد، قیمت طلا در معاملات افزایش یافت.

طلا سوار بر موج دوم شیوع کرونا/ افزایش 2 دلاری فلز زرد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، به دنبال بروز نگرانی در مورد موج جدید شیوع ویروس کرونا که انتظار برای اقدامات محرکی و کاهش نرخ بهره را تقویت کرد، قیمت طلا در معاملات افزایش یافت.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 2 دلار افزایش 1704.70 دلار فروخته شد. فلز زرد، روز جمعه یک درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

کیل رادا، تحلیلگر بازار گفت: « در بهترین شرایط، ما هنوز در فضایی هستیم که نرخ بهره همچنان بسیار پایین خواهد ماند، سیاست های مالی بسیار مناسب و سازگار و تورم بسیار بالا خواهد بود.»

با این حال، افزایش قیمت طلا محدود بود زیرا دلار تقویت شد و ارزش سهام های آسیایی بالا رفت چراکه سرمایه گذاران انتظار دارند حتی با وجود گزارش برخی افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا، کشورهای بیشتری، فعالیت های اقتصادی خود را از سر بگیرند.

آجای کدیا، تحلیلگر بازار در بمبئی گفت: «طلا به یک جرقه جدید بنیادین نیاز دارد. مگر اینکه یک جرقه مانند جنگ تجاری امریکا و چین رخ دهد واگرنه می توانیم انتظار کاهش به 1680 دلار را داشته باشیم.»            

وی افزود با این حال، این کاهش به علت افزایش نگرانی ها در مورد موج دوم شیوع کرونا در برخی کشورها، نگرانی ها در مورد رکود و کاهش نرخ بهره، کوچک خواهد بود.

مقامات چین روز شنبه اعلام کردند که می تواند آغاز موج جدیدی از موارد ابتلا به ویروس در شمال شرق چین باشد و در عین حال، کره جنوبی نسبت به آغاز موج دوم شیوع هشدار داد.

صندوق بین المللی پول هم روز جمعه به واشنگتن و پکن نسبت به یک جنگ تجاری مجدد که می تواند بهبود از وضعیت شیوع را تضعیف کند، هشدار داد. در عین حال این نهاد بین المللی از احتمال بررسی کاهشی پیش بینی های اقتصادی در جهان خبر داد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول