اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراکسیون بدر عراق: کُردها شخصیت قابل قبولی برای وزارت خارجه پیشنهاد کنند

رئیس فراکسیون پارلمانی بدر از احزاب کُرد خواست تا شخصیت قابل قبولی را برای تصدی پست وزارت خارجه در کابینه «الکاظمی» پیشنهاد کنند.

فراکسیون بدر عراق: کُردها شخصیت قابل قبولی برای وزارت خارجه پیشنهاد کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فراکسیون بدر در پارلمان عراق از احزاب کرد خواست تا برای پست وزارت خارجه، شخصیتی قابل قبول را پیشنهاد کنند.

به نوشته پایگاه خبری «موازین نیوز»، «حسن شاکر الکعبی» رئیس این فراکسیون گفت: احزاب کُرد باید شخصیتی مورد قبول را برای پست وزارت خارجه پیشنهاد کنند. 

وی درباره انتخابات زودهنگام در کشور نیز تصریح کرد که این امر نیازمند اثبات جایگاه دولت و زمینه‌سازی‌ است.

پارلمان عراق، بامداد پنجشنبه، پس از کش و قوس‌های زیاد، به ۱۵ وزیر از ۲۲ وزیر کابینه «مصطفی الکاظمی» رای اعتماد داد و رأی‌گیری درباره وزرای خارجه و نفت و ۵ وزیر دیگر به بعد موکول شد.

به نظر می‌رسد، حزب دمکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی» پس از آنکه موفق نشد، «فؤاد حسین» را در پست وزارت دارایی حفظ کند، اکنون پافشاری می‌کند که وی وزیر خارجه شود اما «فاضل جابر» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق می‌گوید که اغلب نمایندگان توافق کرده‌اند که هیچ وزیر سابقی در کابینه جدید عراق نباشد حتی اگر رؤسای فراکسیون‌های پارلمانی بر این امر توافق کنند، نمایندگان آن را نخواهند پذیرفت.

وی در گفت‌وگو با «المعلومه» تصریح کرد که از کردها می‌خواهد تا بر تصدی پست وزارت خارجه از سوی فؤاد حسین اصرار نکنند زیرا وی از سوی اغلب اعضای پارلمان رد خواهد شد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول