اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس برای بازگشایی هنرستان‌ها قبل از اتمام سال تحصیلی

مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به مشکلات پیش روی هنرستان‌ها با تعطیلی مدارس بعد از شیوع کرونا بر لزوم برگزاری کارگاه‌های هنرستان‌ها قبل از اتمام سال تحصیلی حداقل به مدت سه هفته تأکید کرد.

پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس برای بازگشایی هنرستان‌ها قبل از اتمام سال تحصیلی

به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره مواجهه با شیوع ویروس کرونا موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش گزارشی را نوشته و چالش‌های و راهکاری پیش روی آن را مورد بررسی قرار داد. 

طبق این گزارش، در شرایط فعلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به عنوان آموزش‌های «علمی-عملی» وزارت آموزش و پرورش درگیری مضاعفی با بیماری کرونا پیدا کرده است چون ارائه آموزش به روش‌های مختلف آموزشی از راه دور و ارزشیابی تحصیلی در این حوزه متفاوت از حوزه آموزش‌های عمومی است. لازم است چگونگی و شرایط پایان یافتن سال تحصیلی در این دو شاخه تحصیلی مورد بررسی قرار گیرد.

در بخش چالش‌ها، مرکز پژوهش‌ها ضمن اشاره به نبود زیرساخت‌های کافی برای ارائه آموزش از راه دور با توجه به تنوع رشته‌ها به موضوع فقدان زیرساخت‌های لازم و مناسب برای ارزشیابی دروس فنی و همچنین نبود منابع آموزشی دیجیتالی کارآمد پرداخته و بر لزوم ضرورت قطعی برگزاری پودمان‌های فنی در کارگاه‌ها تأکید کرده است. ضعف در توزیع یکسان منابع آموزشی از راه دور و ناکافی بودن آمادگی معلمان و مربیان برای پاسخ به مشکلات یادگیری دانش‌آموزان از دیگر مواردی است که به عنوان چالش در این گزارش یاد شده است.

در بخش فرصت‌ها بحث استفاده از توانمندی‌های هنرجویان و امکانات و تجهیزات کارگاه‌ها اشاره شده است. همچنین بیان شده که با توجه به احتمال وقوع مجدد این پاندمی یا حوادث مشابه شرایط کنونی می‌تواند زمینه‌ساز مناسبی برای رشد خلاقیت‌های کارشناسان این حوزه در مواردی همچون تأمین منابع آموزش آنلاین باشد. در نهایت در بخش راهکارها با تأکید بر لزوم بازگشایی هنرستان‌ها با ایجاد فضای امن و تعیین زمانی برای تکمیل شایستگی‌های فنی حداقل سه هفته مشروط بر کاهش تراکم کلاس و کارگاه‌ها با دو شیفته کردن هنرستان‌ها یا زوج و فرد کردن روزهای آموزش اشاره داشته و خواستار توزیع اقلام تولیدی بهداشتی و مراقبتی برای مدارس شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول