اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

شیوه تعیین قیمت متعارف خودرو/ قیمت درب کارخانه به علاوه 10 درصد سود

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: قیمت خودرو درب کارخانه به علاوه 10 درصد سود، قیمت متعارف کف بازار خواهد بود.

شیوه تعیین قیمت متعارف خودرو/ قیمت درب کارخانه به علاوه 10 درصد سود

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید‌کنندگان امروز در جلسه  تنظیم بازار گفت: قیمت‌‌های جدید خودرو که فردا اعلام می‌شود، مشمول خودروهایی که تحویل آنها به تعویق افتاده، نمی‌شود. 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با بیان اینکه خودروسازان مکلفند که هر ماه میزان تولید‌ات خود را به سازمان حمایت اعلام کنند، افزود: سازمان حمایت هر سه ماه یکبار میزان تولید و عرضه خودرو را رصد خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه محدودیت‌هایی برای ثبت‌نام متقاضیان پیش فروش خودرو در نظر گرفته شده است، گفت: داشتن 18 سال سن و گواهی نامه برای پیش خرید خودرو الزامی شده است.

تابش با تاکید بر اینکه سند خودروهای پیش فروش شده تا یک سال در رهن باقی خواهد ماند، اظهار داشت: هر کد ملی که در سه سال گذشته خودرویی پیش خرید نکرده، قادر به ثبت‌نام برای خرید خودرو خواهد بود. 

رییس سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان بیان داشت: همچنین متقاضیان خرید خودرو نباید دارای پلاک جاری باشند و این موضوع از نیروی انتظامی استعلام می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه کلیه شرکت‌ها مکلفند قیمت‌ مصوب را درج کنند، بیان داشت:  قیمت خودرو درب کارخانه به علاوه حداکثر 10 درصد سود قیمت متعارف در کف بازار است.

تابش بیان داشت: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور، نمایندگی‌های خودروساز و بازرسان مکلفند معیار قیمت را فرمول مذکور قرار دهند و بازرسان باید هر گونه گران‌فروشی را به تعزیرات گزارش کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول