اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ظریف: مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا نیازی به مذاکره ندارد/ با پایان تحریم تسلیحاتی امتیازات مهمی به‌دست می‌آوریم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر خارجه در نشست امروز کمیسیون عنوان کرد که مبادله زندانیان و بازداشت شدگان بین ایران و آمریکا مشکلی ندارد و نیاز به مذاکره نداریم و ما اصلا مذاکره ای با آمریکا نخواهیم داشت.

ظریف: مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا نیازی به مذاکره ندارد/ با پایان تحریم تسلیحاتی امتیازات مهمی به‌دست می‌آوریم

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح نشست عصر امروز (دو‌شنبه) کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز با هدف طرح سوال نمایندگان از وزیر امور خارجه، با حضور محمدجواد ظریف و معاونین وی تشکیل شد.

وی افزود: در ابتدای جلسه آقای ظریف گفت که تلاش جمهوری اسلامی ایران حفظ وحدت و تقویت دولت مرکزی افغانستان است و این حادثه اخیر هم که دستاویزی برای دشمنان ایران و افغانستان قرار گرفته، نیازمند بررسی دقیق و تحقیقات بیشتر است و حتما موضوع را حل و فصل می‌کنیم.

نقوی حسینی ادامه داد: وزیر امور خارجه در این نشست یادآور شد که حادثه اخیری که در خلیج فارس اتفاق افتاد موجب تاسف و تاثر شد، این حادثه را به خانواده شهدا و همچنین به مردم عزیز تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

وی بیان کرد: ظریف همچنان گفت که جمهوری اسلامی ایران به شدت به دنبال تنش زدایی در منطقه است و در این زمینه از همه توان خود استفاده می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای ظریف در ادامه نشست همچنین گفت که نامه 9 صفحه‌ای اینجانب با 4 عنوان به دبیر کل سازمان ملل، افشای تخلفات و اقدامات خلاف قانون آمریکایی ها و تخلفات اروپایی‌ها است. ایران همیشه خواستار بازگشت به برجام و اجرای تعهدات همه طرف های 5+1 بوده است. ایران ماده 36 برجام را عملیاتی کرد و همیشه اعلام کرده که هرگاه طرفین به برجام برگردند، تعهداتش را اجرا می‌کند.

وی گفت: وزیر امور خارجه همچنین یادآور شد که آمریکایی ها در تلاشند تا مانع لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران مطابق برجام شوند که قطعا این اقدام خلاف تعهدات بین‌المللی است. آنها در صدور قطعنامه با استناد به برجام موفق نخواهند شد. آمریکا به برجام نمی‌تواند استناد کند چراکه از آن خارج شده است. به هر حال ما همه تلاش خود را به کار گرفتیم که آمریکا نتواند به هر بهانه‌ای برای کشور مشکل ایجاد کند.

نقوی حسینی بیان کرد: آقای ظریف همچنین گفت که آژانس در این زمینه نقش مهمی دارد. آرام آرام به پایان محدودیت‌های مطابق برجام از جمله پایان تحریم‌ تسلیحاتی بعد از پنج سال و پایان تحریم موشکی ایران بعد از هشت سال و پایان نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای بعد از 10 سال نزدیک می‌شویم و امتیازات مهمی نصیب جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دروزیر امور  خاتمه عنوان کرد که وزیر امور خارجه در ادامه نشست امروز افزود که مبادله زندانیان و بازداشت شدگان بین ایران و آمریکا مشکلی ندارد و نیاز به مذاکره نداریم و ما اصلا مذاکره ای با آمریکا نخواهیم داشت اما مبادله زندانیان با هماهنگی حافظ منافع آمریکا در ایران انجام می‌شود. سخنگوی دولت نیز همین موضوع را اعلام کرده است لذا تغییر سیاستی نداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول