اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف:آمریکایی‌ها تاکنون به اعلام آمادگی ایران برای مبادله زندانیان پاسخی نداده‌اند

وزیر امور خارجه با بیان اینکه سیروس عسگری به زودی به کشور بازمی‌گردد، گفت که آمریکایی‌ها از سال ۱۳۹۷ تاکنون به اعلام آمادگی ایران برای مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی پاسخی نداده‌اند.

ظریف:آمریکایی‌ها تاکنون به اعلام آمادگی ایران برای مبادله زندانیان پاسخی نداده‌اند

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) پس از حضور در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به گفت‌و‌گوی تلفنی دیشب خود با حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان، اظهار داشت: حادثه پیش آمده حادثه تلخی بوده است. وزارت کشور و شورای عالی امنیت ملی از همان ابتدای حادثه، بررسی‌ حادثه را آغاز کردند، دوستان ما معتقد هستند که این حادثه در خاک افغانستان اتفاق افتاده است.
وزیر امور خارجه همچنین گفت: به دلیل اهمیت افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران و اهمیت روابط برادرانه با این کشور، به پیشنهاد ایران قرار شد، هیأت مشترکی در ۲ کشور این کار را انجام دهد و پیشنهاد ما به آقای اتمر بوده است و انشاءالله در آینده‌ نزدیک این کار صورت خواهد گرفت.

* از سال ۱۳۹۷ تاکنون آمریکایی ها پاسخی نداده‌اند
رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران درباره بحث تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا نیز گفت: از سال ۱۳۹۷ تاکنون برای مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی از دولت آمریکا هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.
ظریف اظهار داشت: آقای ربیعی (سخنگوی دولت) امروز توضیحات کامل را در این باره دادند، بنده در مهرماه سال ۱۳۹۷ بر اساس تصمیمی که گرفته شد، در نیویورک اعلام کردم که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد کلیه زندانیان ایرانی که در آمریکا و یا در سایر کشور‌ها با فشار آمریکا زندانی هستند با کلیه زندانیان آمریکایی مبادله شوند، این صحبتی بوده که ما بیان کرده‌ایم.
وی افزود:​ از آن زمان آمریکایی‌ها تاکنون به آن پاسخ نداده‌اند، لذا صحبت‌ آقای ربیعی در ادامه همان بحث‌هاست.
ظریف توضیح داد: ما اعلام کردیم مشخصه ویژه‌ای نداشتیم، تمام کسانی که در ایران دستگیر شده‌اند یا کسانی که در کشورهای مختلف به درخواست آمریکا دستگیر شده‌اند یا افرادی که ما در آمریکا داریم که به دلایل غیرواقعی عبور از تحریم‌های غیرقانونی آمریکا دستگیر شده‌اند.

*سیروس عسگری انشاءالله به زودی به کشور بازمی‌گردد

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف درباره وضعیت سیروس عسگری دانشمند ایرانی بازداشت شده در آمریکا نیز گفت: آقای سیروس عسگری انشاءالله به زودی به کشور بازمی‌گردد. ایشان آزاد است و مشکل اقامت در آمریکا دارد. از اتهامات واهی که علیه ایشان مطرح شده تبرئه شده است.

وی افزود: به شدت فعال بودیم که زمینه را برای پرواز بازگشت ایشان فراهم کنیم و همه اقدامات انجام شده و اگر انشاءالله تست کرونای ایشان منفی بشود، ایشان می‌توانند با اولین پرواز بازگردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول