اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

طرح آمارگیری نیروی کار به صورت تلفنی در کردستان اجرا می شود

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان گفت: باهدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، طرح آمارگیری نیروی کار در فصل بهار امسال بصورت تلفنی اجرا می شود و مدت 2 هفته ادامه دارد.

طرح آمارگیری نیروی کار  به صورت تلفنی در کردستان اجرا می شود

بهرام نصراللهی‌زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: بدلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، طرح آمارگیری نیروی کار  در فصل بهار  1399 بصورت تلفنی اجرا می شود و مدت 2 هفته ادامه دارد.

وی گفت: طرح آمارگیری نیروی کار به منظور ارزیابی و تحلیل سیاست‌های کلان  اقتصادی کشور، بر اساس نیاز برنامه‌ریزان و با هدف محاسبه‌ و ارائه شاخص‌های فصلی و سالانه‌ نیروی‌کار در مناطق شهری و روستایی، از جمله نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری و تغییرات آن‌ها انجام می‌شود.

20  نفر مسوولیت آمارگیری از خانوارها را به عهده دارند

رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان خاطرنشان کرد: 20  نفر در کل استان مسوولیت انجام آمارگیری از خانوارهای مشمول در نمونه گیری طرح را در 10 شهرستان استان برعهده دارند که این امر از 20 اردیبهشت 99 لغایت 2 خرداد 99 به صورت تلفنی انجام می‌شود.

وی افزود: در این آمارگیری تلفنی برای تکمیل پرسشنامه، اطلاعات کل اعضای خانوارهای مشمول در نمونه گیری شامل نام و نام خانوادگی، جنس، ماه، سال تولد، وضع مهاجرت، وضع سواد، وضع فعالیت افراد مانند شغل، نوع فعالیت، محل کار، ساعت کار، وضعیت بیمه، ویژگی‌های شغلی و یا در جستجوی کار بودن اخذ می شود.

به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان، در این طرح سه پرسشنامه بصورت تلفنی توسط ماموران آمارگیر مرکز آمار ایران با کسب اطلاعات تلفنی از خانوارها، تکمیل می‌شود و یکی از پرسشنامه ها ویژه افراد  ۱۰ سال به بالای عضو خانوار است.

مردم اطلاعات صحیح را در اختیار آمارگیرها قرار دهند

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود خانوارهای مشمول در نمونه گیری مانند سایر طرح‌های آمارگیری، با ارائه اطلاعات صحیح ما را در استخراج طرح آمارگیری نیروی کار فصل بهار 99 یاری داده تا نتایج حاصله بصورت دقیق و متقن در اختیار جامعه و پژوهشگران و برنامه ریزان قرار گیرد.

وی اذعان کرد: آمار به دست آمده از اجرای این طرح، به طور کامل در نشریه‌های طرح آمارگیری نیروی کار و در درگاه ملی آمار به آدرس www.amar.org.ir  نیز در پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان به آدرس www.kmporg.ir  منتشر می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول