اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

راه‌اندازی دفتر نظارت بر دانشگاه‌ های استان در دانشگاه تهران/ پذیرش 900 دانشجوی برتر بدون کنکور

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: سال گذشته ۷۵۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱۵۰ دانشجوی دکتری از طریق آئین‌ نامه استعدادهای درخشان در دانشگاه پذیرش شدند که جزو کیفی ‌ترین پذیرش ‌های دانشگاه محسوب می شوند.

راه‌اندازی دفتر نظارت بر دانشگاه‌ های استان در دانشگاه تهران/ پذیرش 900 دانشجوی برتر بدون کنکور

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، هفتمین جشنواره آموزش دانشگاه، با هدف تجلیل از اعضای هیأت علمی برگزیده، پیشکسوتان، مدیران و کارشناسان برتر حوزه آموزش امروز به صورت مجازی و فقط با حضور برگزیدگان به صورت حضوری در پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در این جشنواره با ارایه گزارشی از اقدامات آموزشی دانشگاه تهران در سال گذشته اظهار داشت: اقدام مهمی که در سال ۹۸ انجام شد، سامانه سپاری فرآیند آزمون جامع گواهی اشتغال به تحصیل، انصراف از تحصیل، صدور گواهی موقت و فرآیند تصویب پروپوزال، پایان‌نامه و رساله بود.

وی ادامه داد: حذف پرونده‌ های فیزیکی دانشجویان پروژه ای چندین ساله بود که اجرای آن در دانشگاه تهران بیش از ۱۰ یا ۱۵ سال به طول انجامید. در حال حاضر پرونده‌ های دانشجویان دانشگاه تهران از تاسیس دانشگاه تاکنون به صورت الکترونیکی شده است.

*کاهش نسبت استاد به دانشجو

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: سیاست تعدیل پذیرش دانشجو طی سال‌ های گذشته در دانشگاه تهران دنبال شد. در حال حاضر شاخص نسبت استاد به دانشجو یک به ۱۸ یا یک به ۱۹ است. در حالی ‌که این عدد در سال ۹۳ یک به ۲۶ بود و دانشگاه تهران رویکرد کمی در پذیرش دانشجو نداشته است. سال گذشته حدود ۷۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از طریق آئین‌نامه استعدادهای درخشان در دانشگاه پذیرش کردیم که جزو کیفی‌ ترین پذیرش ‌های دانشگاه است و در مقطع دکتری هم حدود ۱۵۰ دانشجو به این طریق پذیرش کرده‌ایم.

وی همچنین از اصلاح آئین‌نامه استخدامی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: آئین‌نامه‌ قبلی مربوط به سال ۸۸ و برای همه دانشگاه ‌ها بود اما دانشگاه تهران ملاحظات خاص خود را در جذب داشت. 

حسینی گفت: تدوین آئین‌نامه دو وجهی در مقطع کارشناسی در سال گذشته، شرایطی را فراهم می کند که دانشجو بتواند علاوه بر تحصیل در رشته اصلی در یک رشته فرعی هم آموزش‌ کسب کند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به راه‌ اندازی دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه ‌های استان تهران در دانشگاه تهران، گفت: امیدواریم به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور بتوانیم مسئولیت نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاه های تهران را به خوبی انجام بدهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول