اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

استکی: اختلاف حقوق سرمربی و مربیان سبب تفرقه می شود/ جبهه اصلی بعد از جنگ، ورزش است

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: اگر مسئولان ورزش برای سرمربی‌ها کاری انجام می‌دهند، به مربیان نیز توجه کنند تا ریشه این تفرقه و اختلاف خشکیده شود.

استکی: اختلاف حقوق سرمربی و مربیان سبب تفرقه می شود/ جبهه اصلی بعد از جنگ، ورزش است

علیرضا استکی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص پرداخت پاداش به اعضای تیم ملی بوکس و کادر فنی تیم‌های ملی، اظهار داشت: وقتی تیمی در مسابقات بین‌المللی موفقیتی کسب کرده یا توانسته سهمیه شرکت در بازیهای المپیک را به دست آورد، پاداش و حقوقی برای ورزشکاران و سرمربی در نظر گرفته شده، به آنها پرداخت می‌شود. ای کاش برای مربیان این تیم‌ها نیز یک مبلغی مشخص می‌شد، وقتی برای سرمربی 30 میلیون تومان در نظر می‌گیرند، 10 میلیون تومان هم بین مربیان تیم ملی تقسیم کنند تا تفرقه‌ای بین اعضای کادر فنی تیم‌های ملی به وجود نیاید و هیچ حرف و حدیثی وجود نداشته باشد. البته در رشته‌های ورزشی مثل بوکس هیچ قراردادی سالیانه ای وجود ندارد و فقط فدراسیون، حق الزحمه‌ای به کادر فنی و ورزشکار پرداخت می‌کند.

*به مربیان توجه کنند تا ریشه تفرقه و اختلاف خشک شود

وی با اشاره به نقش مربیان تیم های ملی ادامه داد: مربی پا به پای سرمربی زحمت می کشد، وقتی سرمربی پاداش می‌گیرد و در عوض حقوقی به مربیان اهدا نمی شود، مربیان دلسرد می شوند و می گویند توجهی به ما نمی‌شود و اختلاف سرمربی و کادر فنی رخ خواهد داد. از کمیته ملی المپیک و وزارت و ورزش و جوانان تقاضای دارم مبلغی حتی اندک را برای مربی‌ها در نظر بگیرند. اگر مسئولان ورزش برای سرمربی‌ها کاری انجام می‌دهند، به مربیان نیز توجه کنند تا ریشه این تفرقه و اختلاف خشکیده شود.

 

سرمربی تیم ملی بوکس خاطرنشان کرد: چند وقت پیش نشست مقامات وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با روسای فدراسیون‌های المپیکی در مورد مسائل و برنامه‌های مرتبط با شرایط فعلی ورزش کشور در بحران بیماری کرونا برگزار شد از این رو درخواست دارم یک جلسه نیز با تمامی سرمربیان تیم‌های ملی بگذارند تا بدین ترتیب مربیان نیز نقطه نظراتشان را به مسئولان ورزش کشور اعلام کنند.

*جبهه اصلی بعد از جنگ، ورزش است

سرمربی بوکس کشورمان در مورد عدم برگزاری اردوهای تیم ملی بخاطر بیماری کرونا، تاکید کرد: بخاطر این بیماری خطرناک زحمات خیلی‌ها پایمال می‌شود و تمام تیم‌های ملی ضربه می‌خورند. برهمین اساس باید برای مقابله با کرونا برنامه‌ریزی اصولی اتخاذ شود و ملزم به هزینه‌های بیشتر است و دیگر نمی شود با بودجه سابق فدراسیون ها به مبارزه این ویروس برویم. باید بیشتر از قبل بهداشت را رعایت کرد و کسی که تست تب سنجی و دیگر تست‌ها را می‌گیرد، همیشه در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشد و با مراقبت بیشتر اردوها بخصوص تمرینات المپیکی ها آغاز شود.

وی افزود: در دنیا کشورهای که امکانات بهتری دارند قطعاً برنده و پیروز هستند و حتی اگر کرونا هم تمام شود، آنها جلوترند.کشورهای مانند چین و آلمان به صورت خاص و شخصی تمریناتشان شروع شده ولی ما به دلیل وجود مشکلات زیاد در کشورمان نمی‌توانیم این کارها را انجام دهیم. شاید برخی ها فکر کنند ورزش اهمیت آنچنانی ندارد اما بنظرم الان جبهه اصلی ما بعد از جنگ، شرکت در رویدادهای ورزشی است و با ورزش می توانیم خود را در دنیا ثابت کنیم.

 

*خسروی باید در انتخابی خودش را نشان بدهد

استکی در خصوص دعوت ملی پوشان به اردو، گفت: برنامه یکساله خود را به فدراسیون داده ایم و منتظر جواب هستیم. بخاطر اینکه یک مدت از مسابقات دور بودیم، قطعاً انتخابی تیم ملی خواهیم داشت. ولی در حال حاضر هیچ برنامه ای تمرینی برای ملی پوشان نداریم و فقط تمرین دو المپیکی‌مان را در صفحه مجازی پیگیر و رصد می‌کنیم.

وی در خصوص دعوت مهدی خسروی بوکسور کولبر مریوانی به تیم ملی بوکس توسط رئیس فدراسیون، عنوان کرد: فدراسیون قصد دارد از مهدی خسروی حمایت کند و کارهایی نیز برای او انجام داده است. کادر فنی تیم ملی نیز او را برای مسابقه انتخابی دعوت خواهد کرد ولی برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی، باید در انتخابی خودش را نشان بدهد و شایسته حضور در اردوی تیم ملی بزرگسالان بوکس باشد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول