اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اقدامات ریاضتی عربستان/ افزایش مالیات بر ارزش افزوده و قطع کمک هزینه‌های دولتی

وزیر دارایی عربستان امروز اعلام کرد: در راستای مقابله با رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت، مالیات بر ارزش افزوده را سه برابر و کمک هزینه زندگی کارکنان دولت را موقتا قطع می‌کند.

اقدامات ریاضتی عربستان/ افزایش مالیات بر ارزش افزوده و قطع کمک هزینه‌های دولتی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وزیر دارایی عربستان امروز اعلام کرد: در راستای مقابله با رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت، مالیات بر ارزش افزوده را سه برابر می‌کند و کمک هزینه زندگی کارکنان دولت را موقتا قطع می‌کند.

محمد الجادهان، وزیر دارایی عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کمک هزینه زندگی از ابتدای ماه ژوئن موقتا قطع می‌شود و مالیات بر ارزش افزوده نیز از ابتدای ماه جولای از 5 درصد به 15 درصد افزایش می‌یابد.»

«اقدامات دردناک است، اما برای حفظ ثبات مالی و اقتصادی در میان و بلند مدت لازم است... و برای مقابله با بحران بی سابقه ناشی از شیوع کرونا با حداقل خسارت ممکن ضروری است.»

گفته می‌شود، در سال 2018، عربستان پس از اینکه قیمت داخلی گاز را بالا برد و مالیات بر ارزش افزوده را مقرر کرد، به منظور جبران هزینه‌های زندگی به هر کارمند دولتی هزار ریال (267 دلار) پرداخت کرد.

بر اساس آمار رسمی منتشره در ماه دسامبر، عربستان حدود 1.5 میلیون کارمند در بخش دولتی دارد.

بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان درحالی که از سقوط قیمت نفت رنج می برد، همزمان، اقداماتی برای مبارزه با شیوع کرونا انجام داده که رشد اقتصاد این کشور را کند می‌کند.

پس از اینکه عربستان در سه ماهه سوم کسری بودجه 9 میلیارد دلاری ثبت کرد، اقدامات ریاضتی ثبت شد.

درآمدهای نفتی عربستان در سه ماه نخست امسال 24 درصد نسبت به پارسال کاهش یافته و به 34 میلیارد دلار رسیده است و به طور کلی درآمدهای این کشور 22 درصد افت داشته است.

بنا بر این بیانیه، مجموع کاهش هزینه‌های دولتی و پروژه‌ای که این کشور در نظر گرفته است، حدود 100 میلیارد ریال (26.6 میلیارد دلار) است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول