اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«نفتالی بنت» با دستاویز ایران و کرانه باختری به اپوزیسیون نتانیاهو تبدیل شد

رئیس حزب «یامینا» در رژیم صهیونیستی که روز گذشته به جبهه مخالفان نخست‌وزیر کنونی این رژیم پیوست، اکنون محور مخالفت‌های خود را در موضوعاتی چون ایران، الحاق کرانه باختری و وضعیت اقتصادی اعلام کرد.

«نفتالی بنت» با دستاویز ایران و کرانه باختری به اپوزیسیون نتانیاهو تبدیل شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نفتالی بنت» وزیر جنگ فعلی رژیم صهیونیستی و رئیس حزب یامینا امروز (دوشنبه) گفت «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود، او و حزبش را در کابینه ائتلاف خود نمی‌خواهد به همین دلیل به اپوزیسیون او می‌پیوندد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، بنت طی نشست خبری با بیان اینکه قصد دارد یک «اپوزیسیون سیتزه‌جو» باشد، توضیح داد که در مخالفت‌هایش به نتانیاهو در موضوعات الحاق کرانه باختری، اقتصاد و ایران فشار خواهد آورد و در هر نقطه‌ای که نتانیاهو اهمال کند، گزینه جایگزین ارائه نماید.

بر این اساس، وی همچنین گفت که ائتلاف احزاب راست در رژیم صهیونیستی، بعد از پیوستن نتانیاهو به کابینه ائتلافی با «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید، دیگر از هم پاشیده و برای همیشه نابود شده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه به هیچ وجه در هیچ سناریویی از تشکیل یک دولت فلسطینی مستقل حمایت نمی‌کند، اظهار داشت که تا زمانی هم که طرح نتانیاهو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری پیش برود و شامل دولت فلسطینی نشود، از آن حمایت می‌کند.

بنت با بیان اینکه کابینه ائتلافی نتانیاهو و گانتز، «کابینه اضطراری داخلی» نیست، تصریح کرد که آنها نمی‌خواهند با ویروس کرونا در فلسطین اشغالی مقابله کنند.

این در حالی است که امروز گانتز، که همزمان ریاست کنست را نیز بر عهده دارد، روز پنجشنبه را زمان تشکیل کابینه جدید تل‌آویو، بر مبنای نخست‌وزیری چرخشی با نتانیاهو (۱۸ ماه برای هر کدام)، اعلام کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول