اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بازگشایی مساجد در شب‌های احیا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، از بازگشایی مساجد و برگزاری نمازجمعه در شهرستان‌های آوج و آبیک و برگزاری مراسم احیا در تعداد محدودی از مساجد و اماکن مذهبی سایر شهرستان‌های استان با مسؤولیت مرکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد.

بازگشایی مساجد در شب‌های احیا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در بیست و چهارمین جلسۀ ستاد مقابله با شیوع بیماری کرونای استان که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات باقرالعلوم(ع) مدیریت بحران برگزار شد، اظهار کرد: امروز با توجه به شرایط استان، باید تعداد بیمارستان‌های درگیر بیماری محدود شده و بحث مداوای بیماران کرونایی را حداکثر به دو بیمارستان محدود کنیم و سایر مراکز درمانی برای دیگر امور درمانی مردم آزاد شود تا مردم بتوانند به راحتی بدون دغدغه مسائل درمانی غیر کرونایی خود را در این بیمارستان‌ها دنبال کنند.

وی افزود: همچنان باید روند بیماریابی و افزایش کیت‌های آزمایشگاهی در دستور کار باشد و این بار دیگر به نحوی عمل کنیم که ما بتوانیم به سراغ شناسایی بیماران برویم، البته الحمدلله اکنون روند به‌نحوی شده است که بیماری سریع قابل شناسایی است و عمدهٔ بیماران هم به‌صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری درمان می‌شوند.

حبیبی با اشاره به برخوردهای قانونی صورت گرفته با متخلفان از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کرد: خودروهایی که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکردند و توسط نیروی انتظامی توقیف شدند با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا رفع توقیف خواهند شد و می‌توانند خودروی خود را آزاد کنند.

این مسؤول گفت: آموزشگاه‌های رانندگی و باشگاه‌های ورزشی که به نحو انفرادی و بدون اجتماع یا بدون نیاز به همراهی جمعی می‌توانند ورزش کنند نیز از امروز اجازه بازگشایی دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس که از ۲۷ اردیبهشت ماه انجام می‌شود عنوان کرد: باید دقت شود که این بازگشایی به معنای دایر شدن کلاس درس و حضور اجباری نیست و تنها جنبهٔ تقویت دانش آموزان و رفع اشکال دارد و حضور در آن اختیاری است، لذا آموزش و پرورش هم برای ضدعفونی مدارس و گندزدایی تدابیر لازم را اتخاذ کرده و موازین بهداشتی رعایت شده است.

وی افزود: سازمان ورزش و جوانان هم موظف است تا سالن‌های ورزشی مورد نیاز را برای برگزاری امتحانات مقاطع نهایی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد و با این اداره کل همکاری کند.

حبیبی با اشاره به مطالبات مردم در خصوص بازگشایی مساجد هم عنوان کرد: در شهرستان‌های سفید با رعایت اصول بهداشتی بازگشایی و برگزاری مراسم دعا با رعایت پرتکل ها آزاد است و مانعی نیست و با این وصف در این شهرستان‌ها امکان برگزاری نماز جمعه هم وجود دارد.

وی ادامه داد: در آوج و آبگرم مشکلی برای برگزاری نماز جمعه نیست و در شهرستان آبیک اما کمی باید با احتیاط عمل کرد و اگر این هفته هم نمازجمعه برگزار نشود به ما در کنترل بهتر مسئله کمک خواهد کرد، اما در شهر خاکعلی مشکلی برای برگزاری نمازجمعه وجود ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در ارتباط با بازگشایی مساجد در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد و قرمز هم گفت: در استان ما، قزوین و تاکستان در وضعیت قرمز و البرز و بوئین زهرا در وضعیت زرد قرار دارند که به‌ویژه در شب‌های قدر مسؤولیت بازگشایی مساجد در این شهرستان‌ها با مرکز رسیدگی به امور مساجد است تا تعداد محدودی از مساجد که قابلیت برگزار مراسم را دارند بازگشایی کنند.

این مسؤول در ادامه اظهار کرد: ما بر اجرای پروتکل‌های اعلام شده بهداشتی تأکید می‌کنیم، لذا بهتر است مراسم در فضای باز باشد و با جمعیتی در حدود حداکثر ۲۵ درصد ظرفیت مسجد و در زمانی حداکثر ۲ ساعت مراسم احیا برگزار گردد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در پایان شهرداران را موظف به تأمین مواد ضدعفونی برای ضدعفونی کردن مساجد کرد و به فرمانداران مأموریت داد تا در این ایام این موضوع را تحت نظارت داشته و مدیریت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول