اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

استان قزوین مهیای اعلام وضعیت سفید نیست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: اکنون شهرستان‌های آوج و آبیک در وضعیت سفید قرار دارند، اما اگر انتظار این باشد که عنوان کنیم قزوین استان سفید است، قطعا این‌گونه نیست و ما هم‌چنان بیماران کرونایی مختلفی را پذیرش می‌کنیم و فوتی‌هایی هم داریم، بنابراین قزوین اکنون مهیای اعلام استان سفید نیست.

استان قزوین مهیای اعلام وضعیت سفید نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیمان نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در بیست و چهارمین جلسه ستاد مقابله با کرونا استان که بعدازظهر امروز در سالن جلسات مدیریت بحران تشکیل شد، با اشاره به یافته‌های جدید در رابطه با شیوع بیماری کرونا عنوان کرد: با وجود آن‌که بیماری کرونا در کشور تا حدود زیادی با آمادگی‌ها و هماهنگی‌ها کنترل شده بود، اما آن‌چه در خوزستان اتفاق افتاد نشان داد که بیماری کماکان در کمین است و می‌تواند مجدد و به‌سرعت به پیک شیوع بازگردد.

وی افزود: آن‌چه در خوزستان روی داد نشان داد تصور ما از این‌که با بروز گرما این بیماری کاهش خواهد یافت، نادرست بوده و امروز در خوزستان مجدد پیک شیوع آغاز شده و مسؤولین مجبور شده‌اند محدودیت‌ها و قرنطینه‌ها را از سر بگیرند.

این مسؤول اظهار کرد: اقدامات زیادی در استان صورت گرفته و همراهی‌های بی‌سابقه‌ای میان دستگاه‌ها وجود داشته تا ما بتوانیم شرایط را تاحدودی کنترل کنیم، اما هم‌چنان کرونا در کمین است و باید از شرایط خوزستان درس بگیریم‌.

نامدار ادامه داد: مبنای قرمز و زرد بودن یک استان بر اساس تعداد بیماران بستری به‌ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، یک نفر است و اگر بالای این رقم باشد علامت‌گذاری زرد و قرمز می‌شود و اگر نباشد سفید است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: اکنون در استان قزوین، شهرستان‌های آوج و آبیک در وضعیت سفید قرار دارند، اما اگر انتظار این باشد که عنوان کنیم قزوین استان سفید است، قطعا این‌گونه نیست و ما هم‌چنان بیماران کرونایی مختلفی را پذیرش می‌کنیم و فوتی‌هایی هم داریم، بنابراین قزوین اکنون مهیای اعلام استان سفید نیست.

وی با اشاره به ضریب شیوع بر اساس معیار R0 گفت: در ابتدای شیوع بیماری، هر ناقل بیماری می‌توانست تا ۳ نفر را آلوده کند که در یک سیر ۱۴ روزه، عدد بزرگی آلوده می‌شدند، اما اکنون این عدد در استان ما به زیر یک رسیده است.

نامدار در ادامه مطرح کرد: اگر R0 رعایت نمی‌شد قطعاً بیش از ۶۰ درصد مردم گرفتار این بیماری می‌شدند‌.

این مسؤول  در پایان تأکید کرد: آمار بستری ما از ۵ الی ۱۲ اردیبهشت وارد پیک مقطعی شده یعنی به جایی رسید که پیک نگران‌کننده‌ای بود و سپس شاهد سیر نزولی بودیم؛ اکنون نیز این شرایط نزولی ادامه دارد و باید همین شرایط را ادامه دهیم تا در نهایت بتوانیم بگوییم این بیماری کنترل شده و به اتمام رسیده است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول