اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جزئیات نشست فراکسیون گام دوم مجلس یازدهم/ بیانیه گام دوم نباید مشغول امور دست پایین شود

نخستین نشست فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس یازدهم عصر امروز(دوشنبه) با حضور برخی از منتخبین جوان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

جزئیات نشست فراکسیون گام دوم مجلس یازدهم/ بیانیه گام دوم نباید مشغول امور دست پایین شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نخستین نشست فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس یازدهم عصر امروز(دوشنبه) با حضور برخی از منتخبین جوان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

*خاندوزی: فراکسیون گام دوم باید یک سند آسیب‌شناسی تقنینی برای گام اول انقلاب آماده کند

سید احسان خاندوزی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در این نشست اظهار داشت: باید گام اول انقلاب را آسیب شناسی و بررسی کنیم که علت موفقیت ها و ناکامی ها در گام نخست به چه دلیل بوده است.

وی افزود: فراکسیون گام دوم انقلاب در مجلس یازدهم باید یک سند آسیب‌شناسی تقنینی برای گام اول انقلاب آماده کند و بررسی کند که مجالس قبل چرا در برخی از حوزه‌ها نتوانست موفق عمل کند.

خاندوزی با تاکید بر ضرورت تهیه سند شاخص های گام دوم، گفت: فراکسیون گام دوم انقلاب می‌تواند مجموعه‌ای از اصول و موازین را دست بگیریم و بگوییم اینها معیارهای گام دوم است و لوایح و طرح ها را از منظر شاخص ها بررسی کنیم.

*رضاخواه: گام دوم انقلاب نباید سیاسی و مشغول امور جزئی شود

مجتبی رضاخواه دیگر منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم نیز با بیان اینکه ما روی موضوع مهمی دست گذاشتیم، اظهار داشت: باید مراقبت کنیم که موضوع ضایع نشود.

وی افزود: مقام معظم رهبر انتظاراتی را در این بیانیه مطرح فرمودند که نباید سیاسی و مشغول امور جزئی و دست پایین شود.

رضاخواه با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از تاکید بیانیه گام دوم انقلاب بر معیشت و اقتصاد است، خاطرنشان کرد: باید چالش‌های مهم اقتصادی روز را تعریف و اولویت‌های مهم برای جوانان را طرح و آن را پایش کنیم تا ببینیم به چه خروجی می رسد و جنبه عملیاتی برای آن در نظر بگیریم.

*در شرایط فعلی کشور مردم امید زیادی به مجلس یازدهم بستند

محسن زنگنه منتخب مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم، امروز هم اظهار داشت: مجلس یکی از آن جاهای حساسی است که بسیاری از مشکلات و نقاط قوت و مسائل کلان کشور در مجلس خلاصه می‌شود. 

وی می‌گوید که در شرایط فعلی کشور مردم امید زیادی به این مجلس بستند و این مجلس اولین مجلس در گام دوم انقلاب است.

زنگنه ادامه داد: با تاکیدی که مقام معظم رهبری بر گام دوم انقلاب به عنوان مانیفست جمهوری اسلامی در ۴۰ سال دوم انقلاب این نگرانی وجود داشت که گام دوم در کشمکش های سیاسی گم شود و یک وقت چشم باز کنیم.

منتخب مردم تربت حیدریه با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب منتسب به عده و جریان خاصی ندارد، گفت: بعد از احتمالا بعد از اینکه مجلس یازدهم راه‌انداری می‌شود، خیلی از نمایندگان درگیر مسائل منطقه ای می‌شوند و جایی نیست که مسئله کلان را مطالبه و پیگیری کند با این دلایل بحث راه‌اندازی فراکسیون گام دوم مطرح و پایه ریزی شد.

وی با تاکید بر اینکه اصرار داریم هئیت موسس فراکسیون را قاطبه جوانان مومن، حزب اللهی و تحصیل کرده مجلس یازدهم تشکیل دهند، گفت: ممکن است در آینده از همه طیف ها هم به این فراکسیون بپیوندند.

وی با طرح این پرسش که قرار است فراکسیون گام دوم چه کاری انجام دهد، گفت: شاکله بیانیه گام دوم انقلاب محتوا مبانی و اصولی را بیان می‌کند که وظیفه اول ما صیانت از آن است. دوم باید کلان نگری را مدنظر داشته و نقشه کلان مدنظر رهبری را پیگیری کنیم.

*نادری: با دو ابر بحران باز تولید و ابر بحران غرب گرایی رو به رو هستیم

احمد نادری منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم هم اظهار داشت: این شروع این فراکسیون اعلام می شود بحران زا پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه ما به دو ابر بحران باز تولید و ابر بحران غرب گرایی رو به رو هستیم، گفت: در بحث بازتولید، آنچه به اختصار میتوان گفت این است که ما در ابتدای دهه پنجم انقلاب شاهد پیر شدن مدیران و عدم انتقال مناصب مدیریتی و تجربیات به نسل سوم و چهارم هستیم که یک خلا جدی در عرصه سیاست داخلی ایجاد کرده است و باید فکری جدی برای نوعی از گذار انجام داد، تا انقلاب اسیب نبیند.

نادری تاکید کرد: نقطه اوج بحران بازتولید، دولت جناب روحانی است که پیرترین دولت بعد از انقلاب است. 

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تصریح کرد: انشالله در گام دوم با همفکری هم بتوانیم امورات کشور را یک قدم به جلوتر بریم و انتقال از نسل اول و دوم به نسل های بعدی انجام شود و این باید یکی از دستور کارهای جدی مجلس یازدهم باشد.

وی در پایان گفت که درباره ابر بحران غرب گرایی و غیره در نشست های بعدی به آن می‌پردازیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول