اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

مستند «پروانگی» روایت داوطلبانه نسل امروز در کمک به کادر درمان

نویسنده و کارگردان مستند «پروانگی» گفت: محوریت این مستند درباره داوطلب بودن نسل امروز در بیمارستان ها و کمک به پرستاران در روزهای کرونایی است.

مستند «پروانگی» روایت داوطلبانه نسل امروز در کمک به کادر درمان

«محمد جعفر باقری نیا» نویسنده و کارگردان مستند «پروانگی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره این مستند گفت: ایده مستند پروانگی را درست در اوج شیوع کرونا به موسسه روایت فتح دادم و بعد از موافقت تولید را شروع کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه این مستند یک قسمت ۳۰ دقیقه ای است، افزود: در این مستند به بیمارستان های یزد و اردکان رفتیم و از مردمی که به طور طبیعی داوطلب شده بودند تا به کادر درمان کمک کنند تصاویری مستند را ضبط کردیم. در حقیقت محوریت این مستند درباره داوطلب بودن نسل امروز در بیمارستان ها و کمک به پرستاران در روزهای کرونایی است.

 

باقری نیا همچنین افزود: زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد برخی بیمارستان های یزد اعلام کرده بودند که مردم برای کمک می توانند ثبت نام کنند و تمام بیمارستان های واقع در شهرستان ها مملو از مردم عادی شده بود. هرچند در کنار مردمی که داوطلبانه کمک می کردند، تعدادی پزشک یا پرستار هم بودند که از بخش های مختلف و با تخصص های متفاوت به بیمارستان مرکز درمان کرونایی ها برای کمک به کادر درمانی آمده بودند.  

وی با اشاره به قانون هایی که سر راه مردم عادی برای کمک به کادر درمان در نظر گرفته بود، گفت: کار کردن داوطلبانه در بخش بهداشت و درمان اینطور نیست که تخصص نخواهد و اغلب باید متخصص می بودند و آن دسته که تخصص نداشتند باید تحت قوانین خاصی کار می کردند. همچنین اوایل به خاطر حساسیت هایی که وجود داشت ورود به بیمارستان دشوار بود و حساسیت های خاصی داشتند.

باقری نیا ادامه داد: طبق فرمایشات رهبری اگر کسی حین کمک در کادر درمانی به کرونا مبتلا شد و فوت کرد شهید سلامت هست و همین جمله نوعی دلگرمی به این عزیزان بود تا با آرامش خاطر بیشتری کار کنند. این یک فرمان ارزشمند بود که ارزش کار این عزیزان را با عنوان شهدای سلامت پاسداری کرد.

 

این مستند ساز ادامه داد: در پروانگی تلاش کردم تا نشان دهم پرستاران عاقبت بخیر هستند چراکه درد مردم درد خودشان است و آنها در این مدت از نظر روحی و روانی در کنار بیماران بودند. پروانگی روایتی  از جوش و خروش نسل امروز بود که روزگاری پدر مادرهایشان در جبهه و پشت جبهه در هشت سال جنگ جانانه ایستادگی کردند. مبارزه با کرونا برای کادر درمان یک آزمون، سعی و خطا نبود بلکه حکمی قطعی بود برای بودن و سنگ خطر را به سینه زدن...

باقری نیا درباره دلیل نام گذاری این مستند به اسم پروانگی نیز بیان داشت: زمانیکه دنیا در پیله خود خوابیده بود کادر پزشک ما با تلاش های بی وقفه خود مثل پروانه دور بیماران می چرخیدند تا از آنها مراقبت کنند.

به گزارش فارس، این مستند بزودی از شبکه یک سیما پخش می شود.

از دیگر عوام این مستند می توان به نویسنده و کارگردان محمد جعفر باقری نیا، تصویر بردار محمد باقری نیا، صدابردار داوود اهری، موسیقی احسان توکل، مدیر تولید عماد عقلی اشاره کرد. تدوین محمد رفیعی 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول