اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

عربستان ۱ میلیون بشکه دیگر از تولید نفت خود کم می‌کند/ تهدید آمریکا کارگر افتاد؟

عربستان مدعی است به طور داوطلبانه از ماه ژوئن، تولید نفت خود را ۱ میلیون بشکه دیگر کاهش می‌دهد؛ این تصمیم پس از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و پادشاه عربستان و تهدید واشنگتن به خروج سامانه‌های پاتریوت از این کشور اعلام شد.

عربستان ۱ میلیون بشکه دیگر از تولید نفت خود کم می‌کند/ تهدید آمریکا کارگر افتاد؟

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، عربستان داوطلبانه تولید نفت را از ماه ژوئن بیشتر کاهش خواهد داد زیرا کاهش قیمت نفت فشار بزرگی به بودجه این کشور وارد کرده و تقاضا برای نفت همچنان به علت محدودیت های ناشی از شیوع کرونا ضعیف است.

بر اساس اعلام این کشور، ریاض یک میلیون بشکه دیگر برابر با یک درصد عرضه نفت در جهان بر آنچه قبلا برای کاهش اعلام کرده بود، می افزاید. این اقدام پس از مکالمه تلفنی رئیس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان اعلام شد.

ترامپ ماه گذشته تلاش کرد تا پس از سقوط قیمت نفت که فشار سنگینی به تولیدکنندگان آمریکایی وارد کرد، عربستان را متقاعد کند تا میزان تولید خود را کاهش دهد.

این دو مقام امریکایی و سعودی، جمعه گذشته در مورد موضوعات نفت و دفاعی در بحبوحه اخبار خارج کردن دو سامانه ضدموشکی پاتریوت واشنگتن از عربستان صحبت کردند. گفته می شود این سامانه ها برای مقابله با ایران است و واشنگتن مدعی شد که این خروج ارتباطی به نفت ندارد.

وزیر انرژی عربستان به رویترز گفت کاهش بیشتر نفت در ماه ژوئن برای سرعت بخشیدن به کم شدن عرضه جهانی نفت و متوازن سازی دوباره بازار نفت طراحی شده است.

وی افزود عربستان می خواهد در «راس منحنی» باشد و وی نشانه هایی از افزایش تقاضا با برداشتن شدن محدودیت ها در برخی کشورها می بیند.

وی در مصاحبه تلفنی گفت: «ما می خواهیم روند بازگشت به وضعیت نرمال را سرعت بخشیم.»

یک مقام وزارت انرژی عربستان در روز دوشنبه گفت کاهش های جدید در مجموع تولید نفت عربستان را حدود 4.8 میلیون بشکه در ماه ژوئن نسبت به ماه آوریل کاهش می دهد. در نتیجه تولید نفت عربستان به 7.492 میلیون بشکه در روز می رسد که کمترین میزان در تقریبا دو دهه گذشته است.

به گفته مقام آگاه عربستانی، «عربستان در نظر دارد تا با این کاهش تولید بیشتر، اعضای اوپک پلاس و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت را ترغیب کند تا به تعهد کاهش تولید خود پایبند بمانند و همچنین با هدف تقویت ثبات بازارهای نفتی، کاهش تولید های داوطلبانه اضافی جمع کند.»

کویت نیز به عربستان پیوست و اعلام کرد روزانه 80 هزار بشکه دیگر در ماه ژوئن بر کاهش تولید مورد توافق تحت طرح اوپک پلاس می افزاید. امارات نیز از اضافه کردن روزانه 100 هزار بشکه دیگر بر میزان کاهش تولیدش خبر داد.

با این اعلام این اخبار، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول