اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

فارس من|تعیین تکلیف مستمری برای جانبازان زیر 25 درصد

جانبازان زیر 25 درصدی که توانستند اسناد و مدارک لازم را تحویل دهند مستمری از پایان اردیبهشت ماه در حساب هایشان واریز خواهد شد.

فارس من|تعیین تکلیف مستمری برای جانبازان زیر 25 درصد

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، در بخش فارس من خبرگزاری بارها موضوع رسیدگی به جانبازان زیر 25 درصد از طرف مخاطبان مطرح شده و آنها خواستار پیگیری از مسئولان شده اند. در یکی از این درخواست ها آمده بود: « جانبازان افرادی هستند که برای آب و خاک این مملکت زحمت کشیده‌اند و از جان و جوانی خود گذشته‌اند اکنون فقط اسم جانباز زیر۲۵ را یدک می‌کشند بدون هیچ امکانات مالی و رفاهی لطفا مسئولین مربوطه رسیدگی کنند.»

در همین خصوص و با توجه به شیوع بیماری کرونا که تماس جانبازان با خبرگزاری فارس نیز بیشتر شده و خواستار رسیدگی جدی تر شده بودند، پیگیر وعده رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شدیم که پیش از شروع ماه رمضان اعلام کرده بود برای جانبازان زیر 25 درصد که فاقد حقوق و مزایا هستند، مستمری ایجاد خواهد کرد. 

حمید علی صمیمی رییس بنیاد شهید تهران بزرگ در گفت و گو با خبرگزاری فارس، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری روز نیمه شعبان در خصوص بحث رزمایش همدلی و کمک مومنانه، بنیاد شهید و امور ایثارگران به تناسب فرمایشات رهبری تدابیر بلند مدت تری را در نظر گرفت که به جانبازان زیر 25 درصد که فاقد حقوق هستند مستمری دائمی تعلق گیرد.

رییس بنیاد شهید تهران بزرگ با اشاره به اینکه این افراد بعد از شناسایی و تشکیل پرونده کمک معیشت یا مستمری به صورت دائمی برایشان برقرار می شود، افزود: کسانی که توانستند اسناد و مدارک را تحویل دهند مستمری از پایان اردیبهشت ماه در حساب هایشان واریز خواهد شد و می توانند به صورت مداوم از آن بهره ببرند. 

وی مبلغ این مستمری را حداقل دستمزد کارکنان دولت اعلام کرد و ادامه داد: 2300 نفر در تهران به سیستم مراجعه کردند که تا کنون 130 نفر برایشان مستمری از پایان همین ماه لحاظ شده است. مابقی هم وقتی بتوانند مدارک را کامل کنند بعد از استعلامات ما پرونده برایشان تشکیل شده و در ماه های آینده مستمری برقرار می شود. 

صمیمی در خصوص توزیع پک های بهداشتی نیز گفت: پخش پک بهداشتی مربوط به مبارزه با شیوع ویروس کرونا بوده که در بسته های مورد نظر تهیه کرده بودیم که در ابتدا برای جانبازان بالای 50 درصد و بعد برای جانبازان زیر 50 درصد با شرایط زمینه ای مثل شیمیایی و اعصاب و روان توزیع کردیم. و همچنین برای خانواده های شهدایی که این پک برایشان مورد نیاز بود تهیه کردیم.

وی بیان داشت: تا امروز 1000 سبد کالا در تهران و 18000 سبد در سراسر کشور در قالب بن کارت فروشگاه رفاه در بین خانواده شهدا و جانبازانی که آسیب پذیرتر هستند، توزیع شده است. 

رییس بنیاد شهید استان تهران در خصوص پروسه استعلام شناسایی جانبازان زیر 25 درصد که فاقد حقوق هستند نیز گفت: این پروسه بستگی به خود فرد دارد که مدارکش چقدر کامل باشد. البته چون الان سیستم ها آنلاین است ما خودمان استعلامات را می گیریم اما بخش هایی که این امکان را ندارند خود جانباز باید زحمتش را بکشد و این استعلامات را بیاورد. استعلامات از سپاه و ارتش و کمیته امداد و صندوق مسکن و ... خواهد بود. 

وی بیان داشت: پک بهداشتی نیز شامل ماسک، دستکش، ژل ضد عفونی کننده، کرم مرطوب کننده و .. هست که به طور مداوم این پک ها به آنها داده می شود و عزیزان درخواست می دهند و در خانه تحویل می گیرند. 

صمیمی در پاسخ به این سوال که بسیاری از جانبازان گله مند هستند که این پک ها را دریافت نکرده اند، اظهار داشت: تمام کسانی که این پک ها را تحویل گرفتند آدرس و کد ملی شان در بنیاد شهید امور ایثارگران محفوظ است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول