اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

رسول پناه: با هاشمی اختلاف نداریم،ساختار پرسپولیس بیمار است/رغبتی: پول قرض‌الحسنه را به کارگزار مالی پس می‌دهیم

نشست خبری سرپرست پرسپولیس و شرکت آتیه‌داده پرداز در محل ساختمان این باشگاه به پایان رسید و طرفین در مورد توافقات جدید صحبت کردند.

رسول پناه: با هاشمی اختلاف نداریم،ساختار پرسپولیس بیمار است/رغبتی: پول قرض‌الحسنه را به کارگزار مالی پس می‌دهیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نشست خبری سرپرست باشگاه پرسپولیس و شرکت آتیه پرداز در ساختمان این باشگاه با تاخیر آغاز شد.

جلیل‌وند: با خصوصی شدن اتفاقی برای کارگزار نمی افتد

در ابتدای نشست جلیل وند مدیرعامل شرکت آتیه داده پرداز صحبت کرد و گفت: بابت تاخیر در شروع نشست خبری عذرخواهی می کنم. توضیح مختصر در مورد قرارداد عرض می کنم،تاریخ هشت  آبان ۹۸ قراردادی منعقد شد که برای اولین بار پرسپولیس یک کارگزار رسمی انتخاب کرد. قرار بر این هست که زیر ساختهای سخت افزاری و نرم افزاری ایجاد شود.

وی افزود: همان قرارداد جاری هست و هدف این است که کارگزار منافع باشگاه پرسپولیس را تامین و منافع بلندمت را تامین کند. مثل همه قراردادها، مشخص شد نیاز است نشست های دیگری داشته باشیم تا شرح وظایف تببین بشود و جایگاه دو طرف مشخص شود.

* با انعقاد الحاقیه روزهای خوبی پیش روی پرسپولیس است

جلیل وند تصریح کرد: موقعی که قرارداد مشخص شد به این نتیجه رسیدیم به دلیل تنگاهای مالی پرسپولیس که برای گذشته است، مشکل ساز شده و توانستیم باشگاه را حمایت کنیم. بزرگترین دارایی پرسپولیس هواداران هستند. در نشست هایی که در دو هفته اخیر داشتیم‌ منجر شد به الحاقیه ای که تنگناهایی که وجود داشتند مرتفع شوند. یکسری پارامترهای کیفی به کمی تبدیل شده و این ‌نوید را می دهم که با انعقاد این الحاقیه روزهای خوبی پیش روی پرسپولیس خواهد بود و با حمایت هواداران و مشارکت آنها در طرح های اقتصادی می تواند به شکوه و جلال پرسپولیس بیافزاید.

* چون این اولین قرارداد کارگزاری است باعث ایجاد سوتفاهم شده است

سپس جلیل‌وند در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود 40 درصد منابع درآمدی به عنوان حق کارگزاری برداشت می‌شود و این شرکت کارگزار حقی در مسئله فروش بازیکنان دارد، عنوان کرد: اگر قرارداد را ببینید کارگزار به هیچ عنوان در منافع انتقال بازیکن نقشی ندارد و شریک نیست. من مطمئنم چون این قرارداد برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده، سوءتفاهماتی به وجود آمده، چون در حال حاضر هیچ باشگاه ورزشی قرارداد کارگزاری ندارد و این موضوع در کل ورزش کشور وجود ندارد، این سوءتفاهمات به وجود آمده که فرق کارگزار با اسپانسر چیست و آیا آتیه داده پرداز در قالب این قرارداد نقش اسپانسری دارد؟ 

*در این قرارداد مشارکت حرف اول را می‌زند و چیزی واگذار نشده است

وی افزود: ما اصلا نقش اسپانسری نداریم. هدفمان این است که از ظرفیت‌های برند، تیم و هواداران که بزرگ‌ترین دارایی باشگاه هستند حداکثر استفاده را کنیم. یکسری درگاه‌های جدیدی که منتج به ایجاد و افزایش درآمد می‌شود برای پرسپولیس ایجاد کنیم. این تحول باید ایجاد شود که منافع پرسپولیس افزایش پیدا کند. قرارداد کارگزاری مشخص است، مشارکتی است؛ یعنی قطعا کارگزار بدون همراهی و نظر باشگاه نمی‌تواند کاری انجام بدهد. در قالب این قرارداد هیچ چیزی واگذار نشده و درواقع یکسری مجراها و مسیرهای جدید را انتخاب می‌کنیم و به باشگاه توصیه می‌کنیم و پیشنهاد می‌دهیم و بحث‌های اجرایی را انجام می‌دهیم و از همه مهم‌تر آن را توسعه می‌دهیم. در قالب این قرارداد مشارکت است که حرف اول را می‌زند. 

* با یک پلکان مشخص درآمد تقسیم می‌شود

مدیرعامل شرکت آتیه داده پرداز تصریح کرد: یکسری تنگناها وجود داشت که در حال حاضر و در قالب این الحاقیه مرتفع شده است. این 40 درصد به هیچ عنوان درست نیست، یک پلکان کاملا مشخص بر اساس یک جدولی، تقسیم درآمد می‌شود و آن درآمد پلکانی افزایش پیدا می‌کند که بستگی به اتفاقاتی که در آینده می‌افتد، دارد.

* این قرارداد برای پرسپولیس در بورس مزیت است

در ادامه جلیل‌وند در خصوص اینکه این قرارداد سه ساله است و اگر پرسپولیس خصوصی شود چه سرانجامی خواهد داشت، گفت: این مزیتی برای باشگاه است. هیچ باشگاهی در کشور سراغ ندارم که افق درآمدی مشخصی داشته باشد. برای ورود به بازار سرمایه اولین مرحله و اولین قدم برای هر باشگاه عبور از مرحله تجاری سازی است. الان پرسپولیس محکم‌ترین قدم را برای ورود به مرحله تجاری‌سازی طی کرده، اگر این اتفاق بیفتد قطعا باشگاه پرسپولیس سود می‌برد چون درآمدهای مشخص و افق روشنی دارد و طبیعتا این اتفاق می‌تواند کمک زیادی کند. اگر پرسپولیس به امید خدا وارد بورس و بازار سرمایه شود، صاحبان جدیدی که برای پرسپولیس می‌آیند طبیعتا برمبنای فکت‌هایی که اتفاق می‌افتد تصمیم می‌گیرند تا پرسپولیس به آن سرمنزل مقصود برسد و بعید می‌دانم اتفاق خاصی برای کارگزار بیفتد. 

* اتفاقات 6 ماهه گذشته آثارش در 6 ماه آینده مشخص می‌شود

سپس جلیل‌وند تصریح کرد: بخشی از مجموعه فعالیت‌های کارگزار در 6 ماهه نخست هزینه برای زیرساخت است. الان باشگاه پرسپولیس مجهز به یک زیرساخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که امکان برای ایجاد درآمد مهیا است. شما باید به این فرصت توجه کنید. زمانی را باشگاه پرسپولیس صرف کرده و هزینه قابل توجهی مصروف شده تا زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری برای ایجاد درآمد تهیه شود. این هم زمان می‌خواهد و هم هزینه، ممکن است شما بگویید این منجر به منافع کوتاه‌مدت نشده که طبیعی است، هر پروژه‌ای یک افق جاری، یک افق میان‌مدت و یک افق بلند مدت دارد. اتفاقاتی که در 6 ماهه گذشته افتاده آثارش شاید در 6 ماه آینده مشخص شود. 

* کارگزار در اولویبت بندی هزینه ها نقشی ندارد

جلیل‌وند در مورد اینکه در اولین فاز پرداختی پرسپولیس چقدر پول خواهد گرفت، گفت: قطعا با همفکری که با باشگاه داشتیم تنگناهای مالی بررسی شد و با حسن نیتی که بین دو طرف وجود دارد، تمام سعی کارگزار این است که بخش قابل توجهی از تنگناهای مالی در کوتاه مدت یعنی تا 31 خرداد مرتفع شود. طبیعتا حق و حقوق بازیکنان پرداخت می‌شود. کارگزار در اولویت‌بندی هزینه‌ها نقشی نخواهد داشت، در این مورد باشگاه تصمیم‌گیرنده است، هدف ما تامین درآمد و بردن پرسپولیس به یک فضای آرام است تا ان‌شاءالله چهارمین قهرمانی را به همراه داشته باشد.

* این طور نیست اگر بازی برگزار نشود پولی به پرسپولیس ندهیم 

وی در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ 30 میلیارد تومان صحیح است، افزود: به امید خدا تمام سعی‌مان این است که این اتفاق بیفتد، اما باید بازی‌ها در جریان باشد که همه ارکان سعی می‌کنند این اتفاق خرسند بیفتد و چرخ‌های فوتبال بچرخد.

جلیل‌وند در مورد اینکه آیا منظورش این است که باید بازی‌ها برگزار شود تا پولی به باشگاه پرسپولیس پرداخت شود، عنوان کرد: من قطعا این صحبت را نکردم. گفتم بخشی از درآمدهای فوتبال متکی به بازی‌هاست، نگفتم تمام درآمد. این طور نیست که اگر بازی برگزار نشود ما هیچ پولی به باشگاه پرسپولیس ندهیم.

* مشارکت هواداران پرسپولیس منجر به افزایش درآمد می‌شود

سپس جلیل‌وند در پاسخ به این سوال که آیا کارگزار خودش در زمینه‌های مشاور تجربه‌ای دارد یا از باشگاه‌های بزرگ‌تر الگوسازی کرده گفت: شرکت ما مدت‌هاست که تحقیق و الگوسازی می‌کند. ما در فضای تکنولوژی هستیم و از این فضا دور نیستیم. به دلیل اینکه محدودیت‌هایی در کشور ما برای تجاری‌سازی وجود دارد، باشگاه پرسپولیس با باشگاهی که در انگلستان فعالیت می‌کند قابل مقایسه نیست. ما از یک سری منافع محروم هستیم. کارگزار باید بتواند در یک سری درگاه‌های خاص تمرکز بیشتری داشته باشد و آن را به فرصت‌های تجاری تبدیل کند. فکر می‌کنم شرکت ما کاملا این قابلیت را دارد، با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین دارایی‌های پرسپولیس هواداران آن هستند، به کارگیری و مشارکت هواداران در طرح‌های اقتصادی که منجر به افزایش درآمد پرسپولیس می‌شود یکی از مهم‌ترین اهداف است و ابزارهای لازم که این هدف تحقق پیدا کند در اختیار شرکت ما است، ولی مثل بقیه قراردادهای مشارکتی، مشارکت کلیه ارکان باشگاه، بازیکنان و هواداران می‌تواند ضامن موفقیت باشد.

* تا 31 خرداد در چند مرحله موظف به پرداخت پول هستیم
در ادامه جلیل‌وند در مورد اینکه گفته می‌شود 31 خرداد هیچ پولی به باشگاه پرداخت نخواهد شد و به این ترتیب تکلیف بازیکنان چه خواهد شد، گفت: من این حرف را اصلا نزدم. ما تا 31 خرداد در چند مرحله موظفیم که پرداخت داشته باشیم و از محل همین درآمد حقوق بازیکنان پرداخت می‌شود. 
 

رسول پناه: در 6 ماه اول فعالیت منافع طرفین تامین نشده بود

مهدی رسول پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: بعد از شش ماه فعالیت، ماهیت این قرارداد منافع طرفین را تامین نمی کرد لذا مذاکرات جدی با شرکت داشتیم. دیدگاه های مشترکی داشتیم که به توافق برسیم. نزدیک به قطع همکاری شدیم. با گفت و گوها و مذاکرات جدی در جهت هم افزایی صحبت کردیم  و به نتایج خوبی رسیدیم.

* الحاقیه جدید 4 کار برای ما انجام داد

رسول پناه ادامه داد: این الحاقیه برای ما 4 کار انجام داد. اولین این کاری که کرد همسویی اهداف روشن و واضح بود. دومین کار این بود که درک متقابلی از نوع مشارکت داشته باشیم. سومین کار مرزبندی واضح از مسئولیت‌ها و وظایف متقابل بود که خیلی مهم بود. چهارمین کار تعیین مسیر حرکت بر اساس شاخصه‌های کمی بود. این 4 کار تعهداتی ایجاد کرد که این الحاقیه را ایجاد کنیم. شرکت آتیه پرداز، شرکت موفقی است، افتخار بزرگی است که ما با این شرکت همکاری می‌کنیم. نظرم این است که باید در کنار هم باشیم و در جهت هم افزایی گام برداریم و قطعا موفق خواهیم شد و با این اتفاق بزرگ مشکلات پرسپولیس قطعا حل خواهد شد.

* قرارداد اولیه همچنان پابرجاست

به گزارش فارس، در ادامه رسول پناه در خصوص اینکه آیا در قرارداد جدید مشکلات قرارداد قبلی رفع شده یا هنوز پابرجاست، عنوان کرد: قراردادی که شب گذشته منتشر شد مربوط به قرارداد اولیه است. قرارداد قبلی پابرجا است، این الحاقیه آن قرارداد و تکمیل‌کننده آن قرارداد است. سوءتفاهماتی در اجرای بعضی از بندها وجود داشت که آن را حل کردیم، یک بحث کف درآمد بود، یکی بحث تجمیع آن بود، یکی شرایط فصل و یکی هم جدول زمانی بود، اینها را حل کردیم. به نظر من مهم‌ترین اصل همین‌ها بودند، وگرنه آن قرارداد اولیه همچنان پابرجاست. 

* صندلی کم بود هاشمی جا نشد!

به گزارش فارس، رسول پناه در خصوص غیبت هاشمی در کنفرانس امروز و اینکه آیا اختلافی در هیأت مدیره پرسپولیس وجود دارد گفت: من این را تکذیب می‌کنم. ما در هیأت مدیره اختلافی نداریم. سرپرست و یکی از اعضای هیأت مدیره قرارداد را امضا کردند و همین طور آقای جلیل‌وند. امروز اینجا جا نبود که 6 صندلی بگذارند و به ما گفتند دو نفر باشند. به هاشمی گفتیم بیاید، او هم مخالفتی نداشت اما چون جا نبود و باید فاصله اجتماعی رعایت می‌شد، نیامد، وگرنه الان هم مشکلی نیست و اگر بگوییم می‌آید. خواهشم این است که حاشیه ایجاد نکنید، ما هیچ اختلافی با هاشمی در هیأت مدیره نداریم. من چندین بار جواب این مسئله را داده‌ام. 

* در اولین واریزی پول بازیکنان را می دهیم

در ادامه رسول پناه در پاسخ به این سوال که آیا با پرداختی کارگزار، مطالبات بازیکنان و اعضای تیم نیز پرداخت خواهد شد، گفت: بعد از اولین واریزی شرکت قطعا پول بازیکنان را پرداخت می‌کنیم.

* ساختار پرسپولیس معیوب نبود یک مشاور رسانه ای در مورد بخش اقتصادی نظر نمی داد

وی افزود:  ساختار پرسپولیس واقعا معیوب و بیمار است. اگر این ساختار معیوب نباشد، که یک مشاور رسانه‌ای که تخصصش رسانه است نمی‌آید در مورد بخش اقتصادی اظهار نظر کند. نه ان‌شاءالله این ساختار را اصلاح می‌کنیم. 

رسول پناه در پاسخ به این سوال که هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس چه برنامه‌ای برای زمانی که پرسپولیس خصوصی می‌شود و برای درآمدزایی از راه فروش سهام دارد، گفت: این مربوط به سازمان خصوصی‌سازی می‌شود که متولی آن هم سازمان ورزش است و تصمیم گیرنده هم آنها هستند و باشگاه نیست. 

* مبلغ کف قرارداد با کارگزار مالی 110 میلیارد است

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد جزئیات کف قرارداد و هم چنین نقش وزارت ورزش در بستن این قرارداد اظهار داشت: مبلغ کف قرارداد 110 میلیارد تا یک سال است، در مورد بحث حقوقی آن هم ما این الحاقیه را چند روز پیش به اداره حقوقی وزارت ورزش ارسال کردیم و آنها اظهارنظر کردند.

رسول پناه  در مورد اینکه از اسناد و قراردادها عکس گرفته می‌شود و آیا این مسئله پیگیری خواهد شد، اظهار داشت: ما از این مسئله راضی نیستیم ولی این رویه به قبل از سرپرستی من مربوط می‌شود و قبلا اتفاق افتاده و مسئولیت آن بر عهده من و این هیأت مدیره نیست.

* رسن در تمرینات شرکت می کند

در ادامه رسول پناه در خصوص وضعیت بشار رسن تصریح کرد: ما با مدیر برنامه او صحبت کردیم و ان‌شاءالله می‌آید که تمرین کند. 

*  ساختار این باشگاه واقعا بیمار است

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه گفته شد اسناد منتشر شده در رسانه‌ها برای قبل بوده اما انتشار اسناد قرارداد با کارگزار نشان می‌دهد در هیأت مدیره اختلاف وجود دارد، گفت: من قرارداد بازیکنان را گفتم. در مورد قرارداد کارگزار نظرم این است که این قرارداد برد ـ برد است. ما چیز پنهانی نداریم. همین کارگزار بورس در بحث ورود به بورس این قرارداد را در سایت خودش می‌زند، این الحاقیه افتخاری برای پرسپولیس است و قرارداد عالی است که حاضریم از آن دفاع کنیم. ساختار این باشگاه واقعا بیمار است. این را به معنای واقعی کلمه می‌گویم. ما بعد از این قرارداد کارگزاری در جهت اصلاح ساختار باشگاه حرکت خواهیم کرد.

* قولم به بازیکنان تا آخر اردیبهشت بوده و عمل می‌کنم

در ادامه رسول پناه تصریح کرد: من در مورد بحث دستمزد بازیکنان گفته‌ام تا پایان اردیبهشت و قول داده‌ام و به قولم هم عمل می‌کنم.

* وارد مسائل حاشیه ای نمی شوم

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد اعتراف اکبریان و اینکه گفته می‌شود این اتفاقات به نفع تیم پرسپولیس بوده، گفت: بهتر است وارد بحث‌های حاشیه‌ای نشویم.

رغبتی: زمانی که همه کرکره‌ها را پایین کشیده‌اند، پرسپولیس و آتیه کرکره را بالا کشیدند

در ادامه یکی از خبرنگاران سوالی در مورد این که این قرارداد شب قبل از رونمایی از اپلیکیشن که روز سوم یا چهارم بهمن بود بسته شده اما امروز اعلام شد از 98/8/8 این قرارداد جاری بوده و آیا این 30 میلیارد تومان برای امسال است یا بخشی از درآمد سال آینده هم محسوب می‌شود، که رغبتی در پاسخ به این سوال‌ها اظهار داشت: بله، قرارداد در 98/8/8 بسته شده،‌ قبل از آن در هیأت مدیره بود و یک هفته روی آن وقت صرف و در مورد آن صحبت شد. در آن زمان هاشمی خارج از کشور بود و در آن جلسات حضور نداشت و به هر حال منجر به عقد قرارداد شد. بعداً چون پایه قرارداد روی اپلیکیشن مستقر بود، و باید آماده می‌شد که اپلیکیشن به تاریخ 6 بهمن افتتاحیه‌اش انجام شد، در طول این فاصله چندین مذاکره انجام شد. هاشمی هم در جریان قرار گرفت، بنابراین منافاتی ندارد و هیأت مدیره با اکثریت آراء آن را تصویب کرد. 

رغبتی ادامه داد: قرارداد ما سه ساله است؛ یعنی از امروز تا سه سال بعد، برای سال اول یکی کف تعیین شده که اصلا هدف ما این کف نیست. خیلی بیشتر از این را مد نظر داریم و با شرکت همکاری می‌کنیم تا بالاتر از این برویم. بخشی از این کف مبلغ 30 میلیارد تومان است که تا 31 خرداد قابل پرداخت است. البته این را هم در جریان باشید؛ شروع مسابقات روی قرارداد ما مؤثر است و این که لیگ چه زمانی آغاز می‌شود و یا لیگ فصل بعد چه زمانی شروع می‌شود، اگر فوتبالی نباشد خیلی کارها زیر سوال است، اما در همین زمان که کرونا کلیه فعالیت‌ها را در سرتاسر دنیا متوقف کرده، ما و شرکت آتیه کار بزرگی را انجام دادیم. زمانی که همه کرکره‌ها را پایین کشیده‌اند، پرسپولیس و آتیه کرکره را بالا کشیدند.کار مشترک بزرگی را انجام دادند که سودش برای پرسپولیس خیلی چشمگیر خواهد بود که آن را نباید با اعداد ریالی بسنجید و به شما خواهم گفت پرسپولیس در چه جاهایی از این قرارداد نفع خواهد برد.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد زمان شروع قرارداد تصریح کرد: زمان شروع قرارداد 98/8/8 است، اما با الحاقیه‌ای که اضافه کردیم زمان را تا پایان فصل تعیین کردیم که از این مدت از الان سه سال مانده است، این مدت را هم با هم حساب و کتاب داشتیم و انجام دادیم. 30 میلیارد بخشی از کفی است که برای یک سال تعیین شده، این معنی‌اش این نیست که قرارداد قبلی وجود ندارد، ما قبلا هم قراردادی داشتیم و به سمت قطع همکاری رفتیم، اما بعد از آن که گفتگو کردیم، دیدیم هر دو طرف بسیار خوب می‌توانیم با هم کار کنیم و خوشحالیم که این پیوند قطع نشده و در ادامه راه هم برقرار  و موثر خواهد بود.

* قرارداد ما واگذاری نبوده که مناقصه بگذاریم

در ادامه، رغبتی در مورد اینکه اگر شرکت دولتی بخواهد بالای 50 میلیون تومان از اسپانسر پول بگیرد باید مناقصه برگزار شود، اما این اتفاق رخ نداد و پرسپولیس با آتیه داده پرداز قرارداد بست، اظهار داشت: ما قرارداد واگذاری نداشتیم، بارگذاری بود که مفهوم آن متفاوت است. قانون گذار برای این کار چند راه پیش بینی کرده که یکی از آنها اخذ مجوز از مجمع و سازمان خصوصی‌‌سازی است، ما این مجوز را گرفتیم و از نظر قانونی منعی نداریم، کما اینکه 6 ماه کار کردیم و در این مدت مورد اعتراض هیچ دستگاه یا نهاد نظارتی قرار نگرفتیم.

* پول قرض الحسنه را به کارگزار مالی برگرداندیم

در ادامه خبرنگاری در مورد این که کارگزار 15 میلیارد تومان را به عنوان قرض الحسنه به باشگاه پرداخت کرده و در الحاقیه جدید تکلیف این پول چه می‌شود، سوال کرد که رغبتی در پاسخ گفت: باید این پول را برگردانیم. تکلیفمان را در الحاقیه مشخص کردیم. از 6 ماهه دوم سال این مبلغ را به تدریج از سهم باشگاه کم و به شرکت پرداخت می‌کنیم. در 6 ماهه اول درآمدهایی داشتیم اما راضی‌کننده نبود که در مورد آن صحبت کردیم تا دلایل آن را پیدا کنیم. شرکت هم تلاش می‌کرد، اما بعد از اینکه به درک متقابل رسیدیم که چه کاری را انجام بدهیم تا هر دو طرف همسو شوند، بنابراین 6 ماهه اول برای ما تجربه آموزنده‌ای بود و ما همه چیز را با پول نمی‌سنجیم. درآمد آن ظاهراً مقبول نبود اما آنقدر هم کم نبود. الان که فصل جدید را رقم زدیم خیلی از آن موارد را پوشش دادیم.

* امان الله اصول و شرایط را رعایت نکرد

سپس رغبتی در مورد اینکه هجمه‌هایی به خاطر بستن این قرارداد علیه هیأت مدیره پرسپولیس ایجاد شد و از آن به عنوان قرارداد ترکمانچای نام بردند و این مسائل در نهایت منجر به برکناری ابوالفضل امان‌الله شد، گفت: او در یکی از مذاکرات ما حضور داشت. ما همزمان دو سه جا مذاکره می‌کردیم، در یک بخش طرف مشورت قرار گرفت، کما اینکه بقیه مدیران را به همین شکل در بخش‌های مختلف طرف مشورت قرار دادیم، آقایان یلوه و خواجوند و... او از سایر مذاکرات و شرایط آگاهی نداشت، شئونات حرفه‌ای را رعایت نکرد، هر کسی که برای مجموعه‌ای کار می‌کند باید اصول و شرایط آنجا را رعایت کند که او رعایت نکرد و به همین خاطر به خدماتش خاتمه داده شد.

*استفاده از عنوان ترکمنچای زیبنده نیست

وی تصریح کرد: به نظر من اطلاعی از الحاقیه و سایر مذاکرات نداشت. از نظر حرفه‌ای درست نبود که ما برای همه مذاکراتمان اطلاع‌رسانی کنیم. الان می‌توانیم در این مورد صحبت کنیم، اما آن زمان نمی‌توانستیم دستمان را رو کنیم. آن موضوع از نظر ما تمام شده است. این الحاقیه و قرارداد وجود دارد. استفاده از عناوینی چون قرارداد ترکمانچای اصلا زیبنده و شایسته نیست. ضمن اینکه برای یک قرارداد 15 صفحه‌ای با مفاد و بندهای بی‌شمار شما باید تخصص حقوقی، اقتصادی، تجاری و... داشته باشید  و این که قراردادهای دیگری هم داشته باشید و با آن مقایسه کنید تا ببینید بهتر است یا بدتر.

* این قرارداد یکی از بهترین فرصت‌های درآمدزایی پرسپولیس است

رغبتی خاطر نشان کرد: نمی شود هیچ قراردادی را با نگاه اول در موردش حرف زد. این قرارداد در شرایط فعلی یکی از بهترین فرصت‌های درآمدزایی برای پرسپولیس بود. کشور ما مدت‌هاست تحت تأثیر شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار دارد. وضعیت اقتصادی تحت تأثیر آن قرار دارد. شرایط کرونا تأثیرات عجیب و غریبی روی این کار گذاشته است. خیلی از فعالیت‌ها به حالت تعلیق درآمده، در این شرایط مذاکره کردن و به دست آوردن فرصت تجاری کار ساده‌ای نیست که این کار خدا را شکر اتفاق افتاد و باید به جلیل‌وند و تیمش خسته نباشید و تبریک بگویم که دست پرسپولیس را گرفتند.

عضو هیات مدیره پرسپولیس اضافه کرد: به هر حال در محیط ورزش کشور اظهارنظرهای زیادی را می‌شنویم. خیلی‌ها هستند که می‌گویند از فلان جا می‌شود فلان قدر پول درآورد. اما از فرض تا واقعیت چقدر اتفاق افتاده است؟ چقدر این شرایط در جاهای دیگر پیش آمده؟ به صورت تئوری و روی کاغذ خیلی چیزها قشنگ است. بیش از 12 سال است که بارسلونا، رئال مادرید و منچستر یونایتد در صدر درآمدزایی هستند، ولی تأثیرات کرونا روی همین باشگاه‌ها تأثیر گذاشت و در بارسلونا تا سقوط هیأت مدیره پیش رفت و باشگاه‌های دیگر همه باشگاه‌های جوان تحت تأثیر این موضوع قرار گرفتند. 

* در نیم فصل یک ریال بابت بلیت فروشی دریافت نکردیم

رغبتی ادامه داد:  با این که آنها برنامه‌ریزی طولانی‌مدت و شرایط خاصی دارند،‌ فرصت‌هایی مانند پخش تلویزیونی و درآمدهای روز مسابقه دارند، باشگاه‌های ایرانی در بخش تجاری‌سازی درآمد دارند. ما نه حق پخش داریم، نه درآمدهای روز مسابقه را داریم. در نیم فصل حتی یک ریال بابت بلیت فروشی دریافت نکردیم. اینجا تنها شانس ما همین تجاری‌سازی است. در مورد تجاری‌سازی هم مگر یک باشگاه چقدر فرصت دارد. تازه کسی که می‌خواهد این درآمد را بگیرد، چه جاهایی باید برود و چقدر باید هزینه و سرمایه گذاری کند. باید همه اینها را در نظر گرفت و بعد می‌شود در مورد قرارداد پرسپولیس راحت‌تر قضاوت کرد. من به شخصه معتقد نیستم کاری کردیم که منحصر به فرد است و دیگر بهتر از این نمی‌شود، با شرایط موجود این بهترین فرصتی بود که پرسپولیس در اختیار داشت و از آن استفاده شد. 

به گزارش فارس، سپس خواجوند در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت استوکس و بشار رسن عنوان کرد: در خصوص استوکس ما در حال طی کردن پروسه قانونی هستیم. فسخ یا مورد دیگری رسما اعلام نشده اما مدارکی که باید تهیه می‌شد، تهیه شده، نامه‌هایی که باید به وکیلش ارسال می‌شد، ارسال شده، و ان‌شاءالله در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد. بشار رسن هم بازیکن ما و تحت قرارداد ما است. تماس‌هایی هم داشتند و در تمرین حاضر خواهد شد.

 

 

 


انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول