اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تگرگ به باغات ملایر ۵۳ میلیارد تومان خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر از خسارت ۵۳ میلیارد تومانی تگرگ به باغات ملایر طی چند روز گذشته خبر داد.

تگرگ به باغات ملایر ۵۳ میلیارد تومان خسارت زد

علی‌مروت امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: بارش‌های تگرگ در چند روز گذشته 53 میلیارد تومان به باغات ملایر خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 270 هکتار از باغات  شهرستان از تگرگ خسارت دیده است گفت: باغات انگور و درختان گردو، بادام، آلبالو، گیلاس و هلو در بخش مرکزی و زند خسارت دیدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر بیشترین خسارت به باغات انگور را میزان ۸۴۰ هکتار با ۷۰ درصد دانست و با بیان اینکه برآورد خسارت ۴۲ میلیارد تومان است افزود: سطح خسارت در باغات گردو به میزان ۶۰ درصد با ۲۶۰ هکتار، باغات بادام یکصد هکتار با ۵۰ درصد خسارت و باغات هلو با ۵۰ درصد خسارت در ۳۵ هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ هکتار از باغات زردآلو نیز بر اثر بارش تگرگ ۵۰ درصد خسارت دیده است تصریح کرد: این خسارت در سایر محصولات نیز کمتر بوده است.

امیری با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی یکی از مهمترین تاکیدات مسوولان جهاد کشاورزی به کشاورزان است گفت: متاسفانه کشاورزان کمتر به این بحث توجه دارند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی به جد پیگیر مسائل و مشکلات باغداران است اظهار کرد: در صورت حمایت دولت ما نیز اقدام لازم را برای رفع مشکل انجام خواهیم داد.

انتهای پیام۸۹۰۱۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول