اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مطالبه‌گری با تشکیل گروه‌های جهادی در جامعه محقق می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با اشاره به ضرورت تشکیل گروه‌های جهادی، گفت: مطالبه‌گری با تشکیل گروه‌های جهادی تخصصی در جامعه محقق می شود.

مطالبه‌گری با تشکیل گروه‌های جهادی در جامعه محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام حسن کریمی در دیدار با مسؤول سازمان بسیج طلاب هرمزگان اظهار کرد: سازمان بسیج طلاب دارای ظرفیت فرهنگی و فکری بسیار بالایی است و در زمینه فعالیت رسانه‌ای برای احیای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جهت دهی افکار عمومی قابلیت‌های ارزنده‌ای را دارا است.

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصدی گری در امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ندارد، افزود: تولید محتوا براساس معیارها و ارزش‌های اسلامی و احیا این دو فریضه الهی در سطح جامعه  را وظیفه خود می‌داند.

حسن کریمی ادامه داد: یکی از رویکرد‌های اصلی ستاد پیگیری مطالبات مردمی در تمامی حوزه‌ها و همچنین مطالبات مقام معظم رهبری است و با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید، مفهوم جهش تولید یکی از بزرگترین معروفات است و برای اجرای این شعار باید تمام توان و همت خویش را در جهت برنامه ریزی متناسب  برای تحقق آن انجام دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه  جامعه ما یک جامعه مطالبه‌گر نیست، افزود: چه کسی باید  جامعه را به سمت و سوی مطالبه‌گری سوق دهد؟ باید افرادی که اهل فکر و اندیشه در تحقق آن بیشترین تلاش و همت را انجام دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: اگر همه نهادها  و سازمان‌ها به وظیفه مطالبه‌گری خود عمل کنند. بخش زیادی از فرمایشات مقام معظم رهبری  محقق می شد و نشان دهنده  بی توجهی به مطالبه‌گری درسطح  جامعه است.

حسن کریمی یادآورکرد: از طریق بسیج طلاب یک مطالبه گری جدی را در جامعه بوجود بیاوریم و گروه‌های مختلف جهادی را به سمت مطالبه گری سوق دهیم و گروه‌های جهادی تخصصی در جهت مطالبه‌گری راه‌اندازی کنیم و آموزش دهیم که چگونه از نهادها و دستگاه‌های اجرایی مطالبه‌گری کنند که خواسته‌ها و منویات مقام معظم رهبری اجرای شود و قدم بعدی اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یعنی همان مطالبه گری است. مطالبه معروف‌ها از نهاد های حکومتی و مطالبه عدم منکرات است .

  دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر از نیاز های اصلی جامعه ایده آل است 

مسئول سازمان بسیج طلاب استان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه اظهار داشت: ماه رمضان، ماه خودسازی، خود شناسی و خداشناسی است و در واقع انسان در یکی از ماه‌های که می‌تواند عقربه‌های زندگی خود را تنظیم کند و باعث کمالات، رشد معنوی و فرصت برای استفاده از کلام الهی را خود فراهم کند.

حجت الاسلام برزگر ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات و نیازهای اصلی جامعه ایده ال است.

وی با بیان این که شناخت معروفات و منکرات هر دو لازمه در زندگی است، یعنی اینکه ما فقط معروفات را بشناسیم و منکرات را ندانیم معروف کارآیی ندارد، اضافه کرد: از طرف دیگر انسان از معروفات دور شود و فاصله بگیرد باز هم مشکل ایجاد می شود.

حجت‌الاسلام برزگر افزود: قرآن کریم نیز یک جامعه رو به کمالات بالا را، جامعه‌ای می‌داند که توجه خاص و ویژه  به این دو فریضه الهی کند و یکی از برنامه‌های اصلی سپاه و بسیج پیاده کردن خواسته‌ها و مطالبات فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی همچنین اظهار کرد: طلاب و روحانیون در جهت شناخت معروفات و منکرات در سطح جامعه برای پویایی نظام اسلامی از تمام طریق به ویژه در فضای مجازی آمادگی خود را اعلام می‌کند و بهترین راه برای کاهش منکرات، شناسایی و احصای معروفات در جامعه است.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول