اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

وظیفه شورای حل اختلاف گسترش فرهنگ صلح و سازش است

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: مهمترین وظیفه شورای حل اختلاف گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

وظیفه شورای حل اختلاف گسترش فرهنگ صلح و سازش است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، 
به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت الاسلام کاظم موسوی در نشست شورای سیاست گذاری شورای حل اختلاف استان فارس اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف شورای حل اختلاف در جامعه گسترش فرهنگ مصالحه و صلح و سازش است که حرکت در آن دارای ارزش اخروی بسیار و اهمیت بسزایی است.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف شورای حل اختلاف گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

این مقام عالی قضائی اثر صلح و سازش را بسیار سازنده و دارای دامنه وسیع با شعاع گسترده در سطح اجتماع دانست و افزود: با توجه به بخشنامه اخیر ریاست معظم قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی در خصوص ارجاع پرونده‌های دادگاه و دادسرا به شوراهای حل اختلاف باید تلاش همه جانبه ای در جهت مصالحه پرونده‌های ارجاعی از طرف شوراهای حل اختلاف صورت گیرد.

 موسوی از سازش بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های ارجاعی از دادگاه ویژه تصادفات به شوراهای حل اختلاف خبر داد و خواستار شناسایی و تشویق شعب برتر در امر صلح و سازش درسطح استان شد.

 موسوی در این نشست از هیأت بازرسی خواست در بازرسی‌های خود از مجتمع‌ها و حوزه‌های قضائی در فرم‌های مربوطه درصد ارجاع پرونده‌های دادگاه و دادسرا به شورا لحاظ شود.

وی در خصوص آموزش مجموعه شوراهای حل اختلاف گفت: آموزش اعضای شورای حل اختلاف بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است از ظرفیت قضات دادگستری بیش از بیش در این زمینه استفاده شود.

 موسوی از معاونت منابع انسانی دادگستری فارس خواست تا دوره‌های ویژه مهارت گفتگو ویژه اعضای شوراهای حل اختلاف و با بهره گیری از ظرفیت اساتید مجرب برگزار کند.

وی افزود: حفاظت و اطلاعات نیز یکی از ارکان مهم در شورای حل اختلاف است که با جدیت مورد توجه قرار داشته و لازم است حفاظت و اطلاعات شوراهای حل اختلاف بر عملکرد قضات، اعضا و کارکنان دفتری شعب نظارت ویژه داشته باشد.

رئیس دادگستری فارس از معاون دادستان مرکز استان نیز خواست که در جلسه‌ای با حضور سرپرستان مجتمع‌ها و قضات در خصوص ساماندهی سیل پرونده‌های اجاره بها برگزار کنند و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه نمایند.

 موسوی با تاکید بر لزوم شناسایی ریش سفیدان و متنفذین محلی و ساماندهی آنها تحت عنوان مصلحین قرآنی گفت: مصلحین قرآنی کارشان سازش است و شامل نیروهای اداری بازنشسته و سایر متنفذین محلی می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر نقش شوراهای حل اختلاف در کاهش پرونده‌های قضائی از رؤسای دادگستری شهرستان‌های استان خواست تا از ظرفیت شوراها به طور شایسته استفاده نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول