اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

چه کنیم تا دعاهایمان در شب‌های قدر مستجاب شود؟

آیت‌الله فاطمی‌نیا درخصوص اجابت دعا در شب‌های قدر می‌گوید: در شب قدر باید ابتدا از گناهانمان استغفار کنیم سپس سعی بر جبران اشتباهات داشته باشیم.

چه کنیم تا دعاهایمان در شب‌های قدر مستجاب شود؟

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آیت‌الله فاطمی نیا در یکی از سخنرانی‌ها به بیان نکاتی درباره استجابت دعا در شب‌های قدر پرداخت که در این گزارش تقدیم می‌شود.

شب قدر، ابتدا باید از گناهانمان استغفار کنیم و تصمیم بر جبران بگیریم.

بعضی از گناهان مانع اجابت دعا می‌شود. اما نکته این است که به هرحال بسیاری از گناهان را انجام داده‌ایم و درحال حاضر نمی‌توانیم جبران کنیم!

مثل اینکه الان برویم در فلان شهرستان و دلی را که قبلاً شکسته بودیم بدست آوریم یا بخواهیم دوسه سال نماز قضاء را به جا آوریم و یا حق‌الناس‌هایی که به گردن داریم را جبران کنیم. اینها را که فی‌المجلس نمی‌توانیم انجام دهیم.

پس چه باید کرد؟! در این شرایط به خدا عرض کنید:

خدایا من با تو عهد می‌بندم که از این مجلس که بیرون رفتم در اولین فرصت ممکن این قدم‌ها را بردارم و جبران گذشته کنم و تو هم به لطف و کرم بی‌انتهایت لطفی کن تا این گناهان مانع اجابت دعای من نشود.

یقین بدانید این کار مؤثر است، خدا از دلها آگاه است، خدا کریمتر از آن است که بخواهد اینجا با من تسویه حساب کند!

وقتی می‌بیند بنده‌اش واقعاً پشیمان است و الان دستش به جایی نمی‌رسد، حتماً مهلت جبران می‌دهد. اصلاً اگر بنده چنین حالی داشته باشد و با تمام وجود از گذشته‌اش ناراحت باشد، قطعاً خداوند کریم او را می‌بخشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول