اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

مرادی: سرمربی پاراوزنه‌برداری باید از جنس خودمان باشد/ توکلی در تیم ملی جواب نداد

قهرمان پارالمپیک 2016 ریو گفت: کار کردن با افراد معلول و پاراوزنه‌برداری تفاوت زیادی با سایر رشته‌های ورزشی دارد و باید سرمربی از جنس خودمان باشد.

مرادی: سرمربی پاراوزنه‌برداری باید از جنس خودمان باشد/ توکلی در تیم ملی جواب نداد

نادر مرادی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص چگونگی تمرین در این شرایط کرونایی، اظهار داشت: برای حفظ آمادگی‌ام تمرینات سبک و بدنسازی را در خانه انجام می دهم و به شخصه در منزل تجهیزات وزنه‌برداری استاندارد ندارم تا تمرین تخصصی را انجام دهم. چند سال پیش درخواست میله و وزنه کردم ولی بخاطر کمبود امکانات با درخواستم موافقت نشد.

وی ادامه داد: چون ورزشکار تیم ملی هستم از فدراسیون تقاضا داشتم در محل اردوها تمرین خود را ادامه دهم که بخاطر شرایط خطرناک بیماری در تهران این امر مسجل نشد.

مرادی، اضافه کرد: بچه‌ها در شهرستان از هیأت‌های محل سکونت خود میله و وزنه گرفته‌اند و تمرین می کنند ولی در تهران باشگاه‌ها بخاطر ویروس کرونا بسته شده است. امیدوارم کرونا هر چه زودتر از بین برود چون انگیزه نفرات با این شرایط پایین آمده است و روحیه خوبی ندارند.

قهرمان پارالمپیک 2012 لندن در خصوص حضور حسین رضازاده بعنوان سرپرست انجمن پاراوزنه‌برداری گفت: شناخت آنچنانی از مدیریت رضازاده ندارم اما او قهرمان المپیک و رئیس فدراسیون بوده و امیدوارم با تجربیاتی که دارد بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.

وی در خصوص نداشتن سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری، اذعان کرد: حسین توکلی در تیم ملی جواب نداد و او را کنار گذاشتند. یک قهرمان رشته دیگر را می‌آوردند، 6 ماه آموزش می‌ببیند و بعد از شناخت رشته پاراوزنه‌برداری سرمربی تیم ملی می‌شود. با این روند نتیجه نمی‌گیریم. کار کردن با افراد معلول فرق دارد و باید از جنس خودمان باشد. ما یکی از قهرمانان و پیشکسوتان این رشته را برای سرمربیگری به انجمن پیشنهاد داده‌ایم و آنها تصمیم نهایی را برای انتخاب سرمربی تیم ملی خواهند گرفت.

 

مرادی در خصوص پیوستن رشته‌های پارالمپیکی به فدراسیون تخصصی گفت:  با برخی از ورزشکاران رشته های از فدراسیون جانبازان و معلولین به فدراسیون های تخصصی رفتند صحبت کردم، هیچ کدام از این انتقال راضی نبودند چون زیرساخت‌هایشان برای قبول ورزشکاران معلول فراهم نشده است. اکثر اماکن ورزشی برای افراد سالم درست شده و آنجا نمی شود تمرین کرد و برای معلولین شرایط مهیا نیست. بعضی از دوستان مان نیز عنوان می کنند وقتی از زیر نظر فدراسیون جانبازان و معلولین بیرون آمدیم، با هیأت جانبازان به مشکل برخوردیم و دیگر به ما خدمات نمی دهند.

 وی ادامه داد: فدراسیون های تخصصی مایل نیستند رشته های پارالمپیکی به آنها بپیوندند و در این زمینه شنیده ام فدراسیون جانبازان و معلولین با کمیته ملی پارالمپیک رایزنی می‌کنند تا این رشته های جدا شده به فدراسیون جانبازان و معلولین برگردند و مجددا ورزشکاران را تحت پوشش قرار دهند.

مرادی خاطرنشان کرد: امیدوارم فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک هوای ورزشکاران را در این شرایط داشته باشند و آنها را به حال خودشان رها نکنند. ورزشکاران هم از اقشار آسیب دیده کرونا هستند و باید حمایت شوند و با تزریق تجهیزات و همچنین از لحاظ مالی و روحی ما کمک کنند تا خود را در فرم ایده‌آل حفظ کنیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول