اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

ذخیره ۵ هزار خون بندناف اهدایی در رویان/ بانک عمومی خون بندناف فعال تر می شود

مدیر بانک خون رویان گفت: به محض تامین اعتبارات لازم، پذیرش نمونه های اهدایی خون بند ناف در بانک عمومی خون بند ناف رویان گسترده تر خواهد شد.

ذخیره ۵ هزار خون بندناف اهدایی در رویان/ بانک عمومی خون بندناف فعال تر می شود

مرتضی ضرابی مدیر بانک خون رویان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره شرایط نگهداری خون بند ناف در بانک عمومی خون بند ناف اظهارداشت: اگر خانواده ای دارای فرزند شود و مایل به اهدای خون بند ناف نوزاد خود باشد، در حال حاضر امکان اهدا و نگهداری این نمونه در بانک خون بند ناف عمومی وجود دارد تا هر زمان بیماری به این نمونه نیاز پیدا کرد بتواند از آن استفاده کند.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۵ هزار نمونه خون بند ناف در بانک عمومی خون بند ناف رویان ذخیره سازی شده که نمونه ها در طی سال ها جمع آوری و ذخیره سازی شده اند.

*بانک عمومی خون بند ناف رویان فعال ‌تر خواهد شد

ضرابیه گفت: بانک خصوصی خون بند ناف رویان از بانک عمومی خون بند ناف رویان بزرگ تر است و تعداد نمونه هایی که در بانک خصوصی خون بند ناف رویان نگهداری می شود چندین برابر نمونه هایی است که در بانک عمومی خون بند ناف رویان ذخیره شده است.

وی گفت: البته به دلیل محدودیت هایی که فعلا داریم پذیرش گسترده ‌ای در بانک خون عمومی نداریم و به محض تامین اعتبارات لازم، بانک خون عمومی را فعال‌تر خواهیم کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول