اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

از هر 6 پزشک و پرستار در جهان، 1 نفر در معرض خطر ابتلا به ویروس کروناست

با وجود اینکه شست‌وشوی مرتب دست‌ها، پایه‌ترین اقدام برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، اما برخی پرستاران و پزشکان در فقیر‌ترین کشور‌های جهان، حتی به وسایل بهداشتی پایه برای انجام این کار دسترسی ندارند.

از هر 6 پزشک و پرستار در جهان، 1 نفر در معرض خطر ابتلا به ویروس کروناست

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، میلیارد‌ها نفر در کشور‌های فقیر سراسر جهان، که در محل‌های مراقبت درمانی و بهداشتی فعالیت می‌کنند، فاقد وسایل بهداشتی اساسی هستند. سازمان «واتراید» (WaterAid)، که یک سازمان بین‌المللی با تمرکز بر آب و بهداشت مورد نیاز در سطح جهان است، اعلام کرده که از هر شش پرستار و پزشک در سراسر جهان، یک نفر به تجهیزات اساسی بهداشتی لازم از جمله آب و صابون دسترسی ندارد. 

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون اولین و پایه‌ترین روش برای مقابله با ویروس کرونا است. این سازمان بار‌ها گفته که «شست‌وشو و بهداشتی نگه داشتن دست‌ها» روشی اساسی برای جلو‌گیری از بیماری‌ها است. 

به نوشته وبگاه «تلگراف»، مسئله کمبود وسایل بهداشتی اساسی و عدم دسترسی به آب و صابون در مراکز بهداشتی و درمانی، این مراکز را در معرض خطر گسترش ویروس کرونا قرار می‌دهد و می‌تواند آنان را به کانونی برای شیوع ویروس کرونا تبدیل کند. 

تلگراف در ادامه نوشت، تحقیقات جدیدی که امروز به مناسبت روز جهانی پرستار منتشر شده‌اند، عنوان می‌کنند که حدود نیمی از محل‌های بهداشتی و درمانی در فقیر‌ترین کشور‌های جهان دسترسی به آب پاک ندارند، این مسئله بدین معناست که یک میلیارد نفر از مردم جهان، در محل‌هایی به دنبال مراقبت‌های درمانی  هستند که حتی وسایل بهداشتی لازم را ندارند.  

یک پرستار آفریقایی در کشور مالاوی تجربیات خود در این زمینه را با تلگراف در میان گذاشته است. وی گفت: «ما صابون برای بیماران به اندازه کافی نداریم تا آنها دستهایشان را بشویند. ما باید وسایل لازم را برای محافظت خود داشته باشیم تا وقتی بیمارانی حتی با جراحت‌های کوچک یا بیماری‌های دیگر به ما مراجعه می‌کنند، ما به ویروس کرونا مبتلا نشویم.» 

این پرستار آفریقایی با ابراز نگرانی در مورد شیوع احتمالی بیماری کرونا در محل کار خود گفت: «این موضوع مرا هر روز نگران‌تر می‌کند. من کارکنان درمانی دیگری را دیده‌ایم که در حین درمان مبتلایان به کرونا، جان خود را از دست داده‌اند. این مسئله مرا می‌ترساند.»   

تلگراف در پایان نوشت، سازمان واتراید، از کشور‌های سراسر جهان خواسته بهداشت تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تضمین و دسترسی به آب پاک و سرویس‌های بهداشتی نیز تأمین شود. 

تاکنون 4 میلیون و 282 هزار و 135 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 288 هزار و 76 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول