اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تأمین 100 درصد نیاز خونی شهرستان رفسنجان

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان گفت: با حمایت مردم در رفسنجان مشکلی با کمبود خون و فرآورده‌های خونی نداریم و100 درصد نیاز خونی شهرستان را برطرف کردیم و برخی نیازهای استان را هم توانستیم پاسخگو باشیم.

تأمین 100 درصد نیاز خونی شهرستان رفسنجان

مهدی محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: در سازمان انتقال خون با توجه به شیوع کرونا که از اوایل اسفند درگیر آن شدیم، نگرانی‌هایی که در جامعه بود سیر نزولی در مراجعه اهداکنندگان داشتیم که در رفسنجان بعضی وقت‌ها تا 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشتیم.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان ابراز داشت: زمان برای اعتماد مردم نسبت به ایمن بودن سازمان انتقال خون و مواردی که باید رعایت می‌کردیم که تضمین کنیم سلامت جامعه را نیاز داشتیم که در همان ابتدای کار این موارد را انجام دادیم و سعی کردیم فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط داخلی انتقال خون را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص استفاده از ماسک و دستکش از همان روزهای اول سعی کردیم به اهداکنندگانی که به مرکز می‌آمدند ماسک و دستکش اهدا کنیم و در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ضد عفونی محیط و سایر موارد دستورالعمل وزارت بهداشت منجر شد به اینکه مردم به ایمن بودن مراکز انتقال خون اعتماد پیدا کنند و یک سیر صعودی نسبت به اوایل شیوع کرونا شاهد بودیم و از روزهای اول بهتر شد.

محمدحسینی تصریح کرد: از طرف دیگر یک تعداد از بیماران به‌طور روزانه و مداوم احتیاج به خون دارند که در استان کرمان و حتی شهر رفسنجان کم نیستند؛ مانند بیماران دیالیز، تالاسمی و بیماران خاص به‌طور مرتب احتیاج به خون و فرآورده‌های خونی دارند، عمل‌های اورژانسی هم به این موارد اضافه شد که اوایل اسفند انتقال خون دچار چالش شد که فراخوان عمومی از طریق سازمان انتقال خون ایران داشتیم.

وی اضافه کرد: با توجه به نیازی که داشتیم بعضی از گروه‌های خاص را به‌شدت با کمبود مواجه شدیم که فراخوان استانی دادیم با همت همکاران و حمایت مردم در رفسنجان به فراخوان‌های ما جواب دادند و مراجعه کردند و مشکلی با کمبود خون و فراورده‌های خونی نداریم و100 درصد نیاز خونی شهرستان را برطرف کردیم و برخی نیازهای استان را هم توانستیم پاسخگو باشیم.

محمدحسینی عنوان داشت: استان کرمان در کشور دارای بیشترین بیماران تالاسمی است که یک هزار  و300 بیمار تالاسمی دارد که هرماه احتیاج به یک تا دو واحد خون دارند و ما سعی کردیم در تأمین خون بیماران تالاسمی در این بحران به استان کمک کنیم و بخشی ازخون تالاسمی‌های کهنوج را ما تأمین کردیم.

وی اظهار کرد: با توجه به ماه مبارک رمضان که شاید سخت باشد برای روزه‌داران، اما در کنار تمهیدات لازم برای عدم انتقال ویروس کرونا در محیط داشتیم ساعاتی برای عصر و بعد از افطار در نظر گرفتیم دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها از پنج عصر تا 10 شب درب انتقال خون باز و همچنین شب‌های قدر طبق روال سال‌های قبل فعال هستیم اما برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ساعت پذیرش را افزایش دادیم که از 5 عصر تا 12 شب برای خونگیری باز هستیم که همشهریان نذر خون خود را ادا کنند.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: موکب خاتم‌الانبیاء(ص) و بسیج جامعه پزشکی برای استفاده اهداکنندگان خون تعداد قابل توجهی ماسک در اختیار ما قرار دادند که به اهداکنندگان خون تقدیم کنیم.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول