اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت‌الله علم‌الهدی: دشمنی با حضرت علی(ع) به خاطر حذف الگوی رهبری اسلامی بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر چنین الگویی مانند حضرت علی(ع) بود دشمنان دیگر نمی‌توانستند به سراغ خواسته، جنایات و اهداف شیطانی خود بروند، بنابراین، دشمنی بخاطر حذف حضرت علی(ع) به عنوان یک الگوی امامت بود.

آیت‌الله علم‌الهدی: دشمنی با حضرت علی(ع) به خاطر حذف الگوی رهبری اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی بامداد چهارشنبه در سخنرانی مراسم شب قدر در حرم مطهر رضوی که از شبکه یک سیما پخش شد، اظهار کرد: ارزشمندترین شب‌های سال شب‌های قدر متعلق به ساحت ولایت‌مدار حضرت علی (ع) بوده و این یک سرمایه آبرومندی برای شیعیان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در این شب بناست سرنوشت ما با امضای حضرت حق قطعی شود و یک قلم قرمز به تمام گناهان ما به عنوان یک بنده دلداده حق ضبط و ثبت شود، امشب دستمان به دامان حضرت علی(ع) است.

وی بیان کرد: امشب بیشتر دل‌ها متوجه مظلومیت حضرت علی(ع) است و شناخت ابعاد مظلومیت ایشان ما را بیشتر به ذات اقدس الهی وصل می‌کند، بنابراین، تعمق و دقت را در این مظلومیت در زندگانی خودمان هم می‌طلبد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه در تمام کره زمین مظلومیت حضرت علی(ع) بی‌نظیر بوده است، ادامه داد: به ویژه مظلومیت سیاسی ایشان بسیار خاص است، ولی آنچه مورد سوال بوده، علت دشمنی دشمنان با امیرالمومنین(ع) است.

امام جمعه مشهد متذکر شد: مظلومیت ایشان در نتیجه دشمنی‌های دشمنان با حضرت علی(ع) بوده است، وجود اقدس مولا یک وجود جامع فضایل و خصوصیات مهم بود که در هیچ نقطه‌ای از زندگانی ایشان نقطه ضعفی وجود نداشت، بنابراین، دشمنی‌ها به خاطر این خصوصیات بود.

وی اظهار کرد: دشمنی با حضرت آنقدر زیاد است که پس از 20 سال میوه دلش را در عاشورا به شهادت می‌رسانند و بهانه شان بغض از حضرت علی(ع) است که از فرزند مظلومش انتقام گرفتند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه این دشمنی و علت ظلم نسبت به ساحت مقدس را اگر بدانیم وضع ما را در زندگی اجتماعی خودمان روشن می‌کند، خاطرنشان کرد: آنچه سبب این دشمنی‌ها و مظلومیت حضرت علی(ع) شد قدرت‌طلبی‌ها و مطامع سیاسی افراد بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: وقتی پیامبر اکرم(ص) مردم را به توحید دعوت کردند دشمنی‌ها در جنگ‌ها آغاز شد، اما در نهایت وقتی قدرت پیامبر(ص) در مکه و مدینه مسجل شد، عده‌ای فقط برای قدرت پیامبر(ص) و نبود توان مقاومت به اسلام گرویدند، اما ایمان واقعی نداشتند.

وی تصریح کرد: این افراد درصدد این بودند که در سایه اسلام و اطاعت از پیامبر(ص) شاید بتوانند قدرتی یابند و در جامعه سیاسی عرب سهمی داشته باشند، بنابراین، یک مانع را در مقابل خود می‌دیدند و آنهم وجود حضرت علی(ع) بود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به داستان انتخاب شدن حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص)، اظهار کرد: دشمنان می‌دانستند اگر حضرت علی(ع) حاکم شود دیگر نمی‌توانند کاری کنند و به اهداف شوم خود برسند، بنابراین، از همان اول عداوت به حضرت علی(ع) برای مانع رسیدن افراد به قدرت مطرح شد.

امام جمعه مشهد یادآور شد: بعد از رحلت پیامبر(ص) توطئه سقیفه بنی ساعده انجام شد که البته آن زمان قدرت به دست آنها هم نمی‌افتاد ولی همین که علی(ع) به قدرت نرسد سبب امید آنها می‌شد.

وی ادامه داد: معمولا هر مظلومی با شهادت مظلومانه‌اش مظلومیتش تمام می‌شود، اما امام علی(ع) آنگونه نشد بعد از شهادت ایشان هم به ایشان دشنام می‌دادند و حضرت را مورد لعن قرار می‌دادند.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: مردمی هم که اهانت می‌کردند نمی‌دانستد علی کیست و چرا باید او را لعن کنند، روزی که عمر ابن عبد العزیز دستور لغو لعن حضرت علی(ع) را داد در مسجد کوفه مردم یادآوری کردند، خطیب چرا علی را لعن نکردی؟!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند صفحه زندگی علی(ع) از تاریخ اسلام پاک شود و اسوه والگویی اصلا مانند ایشان وجود نداشته باشد، اظهار کرد: اگر چنین الگویی باشد دیگر نمی‌توانستند به سراغ خواسته، جنایات و اهداف شیطانی خود بروند، بنابراین، دشمنی به خاطر حذف حضرت علی(ع) به عنوان یک الگوی امامت بود.

وی بیان کرد: روزی که می‌خواستند حضرت علی(ع) را از صحنه قدرت کنار بزنند، طبیعی این کار را نکردند، بلکه با یک عملیات روانی وارد صحنه شدند، کار را با نهایت خشونت انجام دادند و حرمت خاندان پیامبر(ع) را از بین بردند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: عمر وقتی در روز عاشورا امام حسین(ع) را به شهادت رساند در میان سپاه گفت، اسرای این جنگ خاندان علی(ع) هستند و ما باید رفتاری کنیم که حرمت خاندان پیامبر(ص) در میان مردم ریخته شوند، بنابراین، آنها را کتک می‌زنند تا اسرا التماس کنند، اما داغ یک التماس را بر دل دشمنان گذاشتند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: وقتی در یک جریان سیاسی بنا شد عناصر فرصت طلب وارد شوند؛ جنایت حد ندارد.

وی با اشاره به گریه پیامبر(ع) برای شهادت حضرت علی(ع) در سال‌ها قبل از شهادت، ادامه داد: پیامبر اکرم (ع) در جنگ احد 90 زخم بر تن مبارک حضرت علی(ع) دید ولی گریه نکرد، بنابراین، گریه پیامبر(ص) برای سرنوشت اسلام بعد علی(ع) بود، چراکه آن 90 زخم را مشرکین بر حضرت علی(ع) زدند، اما حضرت علی(ع) به وسیله یک قاری قرآن به شهادت می‌رسد، پیامبر(ص) برای این مسلمانان که علی کش شدند گریه کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: اینها نکاتی است که برای ما رشد سیاسی می‌آورد و توجه به آنها حائز اهمیت است، قدرت طلبی و فرصت طلبی در جوامع سیاسی کار ما را به اینجا می‌رساند و زندگی حضرت علی(ع) را باید بررسی کنیم و یک بینش جامعی را در جریان سیاسی زمان خود داشته باشیم.

وی گفت: اگر با گریه بر مظلومیت حضرت علی(ع) این شب را سپری کنیم درجه عبودیت خود را در برابر ذات اقدس الهی بیشتر کرده‌ایم.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول