اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

از برگزاری نمایشگاه مجازی «جلوه امیرالمومنین» تا تخفیفات ویژه گردشگری برای کادر درمانی

به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع) و همزمانی این ایام با هفته میراث فرهنگی، نمایشگاه مجازی «جلوه امیرالمومنین در آثار نقاشی پشت شیشه» از تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ ماه برگزار می‌شود.

از برگزاری نمایشگاه مجازی «جلوه امیرالمومنین» تا تخفیفات ویژه گردشگری برای کادر درمانی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران، مهدی کارخانی، با اعلام این خبر اظهار کرد: در نمایشگاه «جلوه امیرالمومنین»، ۱۴ اثر با موضوع حضرت علی(ع) که به روش نقاشی پشت شیشه از دوره قاجار تا دوره معاصر توسط هنرمندان به تصویر کشیده است به صورت مجازی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه مجازی می‌توانند از تاریخ ۲۵ الی ۳۱ اردیبهشت ماه به سایت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران به نشانی مراجعه کنند.

 

اعلام برنامه های روز جهانی موزه ها و میراث فرهنگی

پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: بر اساس شعار سال جهانی ایکوم ـموزه ها برای برابری، تنوع و فراگیری» در موزه های فرش، آبگینه و سفالینه، رضا عباسی، نقاشی پشت شیشه و هنرهای ملی در ایام هفته میراث فرهنگی هر روز یک نشست تخصصی برای علاقه مندان برگزار می شود.

وی افزود: در 16 شهرستان استان تهران نیز 3 مسابقه نقاشی با موضوع میراث فرهنگی، 3 نمایشگاه مجازی از جاذبه های تاریخی و 10 کارگاه تخصصی برای علاقه مندان برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند برای اطلاع دقیق از زمان و نحوه دسترسی به برنامه های هفته میراث فرهنگی در استان تهران از تاریخ 25 اردیبهشت ماه به نشانی اینترنتی www.tehran.mcth.ir مراجعه کنند.

 

کارگروه عروسک‌ در شورای نظارت بر اسباب‌بازی راه‌اندازی شد

رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی از عضویت چند متخصص این حوزه در کارگاه عروسک شورا خبر داد و گفت: عروسک به دلیل تأثیرگذاری بر تربیت کودکان و نوجوانان حساسیت ویژه‌ای دارد و با بقیه اسباب‌بازی‌ها تفاوت می‌کند و ما باید از تولید عروسک‌هایی حمایت کنیم که بتوانند جریان‌ساز باشند.

ویدا ملکی وضعیت فعلی جریان تولید عروسک در کشور را نابسامان دانست و با یادآوری ممنوعیت ورود عروسک به کشور توضیح داد: برخی از تولیدکنندگان، عروسک‌های بومی ارایه و برای احیای این عروسک‌ها تلاش می‌کنند، برخی دیگر این عروسک‌ها را از شکل اولیه خارج کرده و به روش‌های جدیدی رسیده‌اند و گروه‌های دیگری هم کارگاه‌های کوچکی ایجاد کرده و دست به کپی‌برداری و الگوبرداری از نمونه‌های خارجی می‌زنند در حالی که برای ارایه مجوز ثبت، این عروسک باید کاملا کار خود متقاضی باشد.

وی گفت که شورای نظارت بر اسباب‌بازی تلاش می‌کند با ساماندهی این حوزه، فضا را برای ایجاد مشاغل و کارگاه‌های کوچک و بزرگ و هدایت سرمایه‌گذاران و منابع بانکی به سوی تولیدکنندگان عروسک فراهم کند تا این مشاغل مورد حمایت قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش، کارگروه تخصص عروسک متشکل از آزاده بیات موسس موزه عروسک‌های ملل، بنفشه بدیعی سازنده عروسک‌های نمایشی، لیلا کفاش‌زاده مسئول بخش آموزش و پژوهش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نیلوفر جلیلوند مدیر کارگروه عروسک انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی و ویدا ملکی رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی است.

بر اساس این خبر این کارگروه قرار است با ساماندهی این حوزه، مسیر رشد کیفی و کمی عروسک را هموارتر سازد تا در مدت زمان نه چندان دور شاهد ارتقای کیفیت و تنوع متناسب با فرهنگ‌ها و ذائقه‌های مختلف عروسک‌های ایرانی باشیم که هر یک از آن‌ها می‌تواند مروج فرهنگی باشد.

دبیرخانه شورای نظارت بر ساخت، تولید و واردات اسباب‌بازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

 

تخفیفات ویژه گردشگری برای کادر درمانی

عبدالمالک شنبه زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام اظهار کرد: از اقدامات مهمی که در زمان شیوع کرونا انجام شد تولید بیش از 20 هزار ماسک مورد نیاز در اقدامی شایسته توسط هنرمندان صنایع دستی به صورت خودجوش و داوطلبانه در کارگاه‌های خود برای مناطق کم برخوردار استان بود.

وی همچنین از پذیرش کادر درمانی و بهداشتی سراسر کشور با تخفیف 50 درصدی ویژه اقامت توسط  45 واحد گردشگری استان در پساکرونا خبر داد و اضافه کرد: با هدف ارج نهادن به فعالیت های ارزشمند و ایثارگرانه کادر بهداشتی و درمانی اعم از جامعه پزشکی، پرستاری، نیروهای خدماتی، تمامی هتل ها، مراکز اقامتی، تاسیسات گردشگری و مجتمع های گردشگری و تفریحی، کمپ های گردشگری، اقامتگاههای بوم گردی و... پس از مهار ویروس کرونا با تخفیفات ویژه دراختیار تلاشگران خط مقدم جبهه سلامت قرار می گیرند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام تصریح کرد: به منظور کنترل بیماری کرونا در سطح استان در ایام تعطیلات نوروز تا کنون بیش از 700 مورد بازدید نظارتی از تمامی هتل‌ها، خانه مسافرها، مهمان‌پذیرها، سفره‌خانه‌های سنتی، مجتمع‌های بین‌راهی و زائرسراها توسط کارشناسان نظارت و مدیران ادارات شهرستان‌ها به صورت شبانه روزی و به شکل مستمر از این مرکز بازدید شده است.

وی افزود: در جریان این بازدیدها، با 30 واحد غیرمجاز و متخلف برخورد قانونی صورت گرفته و 200 مورد تذکر و اخطار کتبی و تعلیق 10 واحد برای تأسیسات گردشگری استان ثبت شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول