يکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
۱۰:۵۴  -  ۱۳۹۹/۲/۲۴
ارتقاء سواد بازی در دانش آموزان با محتواهای آموزشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در شبکه شاد

محتوا‌های‌ آموزشی بنیاد ملی‌بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد ارائه آموزش بازی‌سازی و ارتقاء سواد بازی از طریق شبکه «شاد» در دسترس دانش آموزان قرار گرفت.

ارتقاء سواد بازی در دانش آموزان با محتواهای آموزشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در شبکه شاد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره ارتباطات و اموربین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، به دنبال ایجاد کانال رسمی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای در شبکه آموزشی شاد، محتوای ساخت بازی‌­های رایانه‌­ای تدوین شده توسط انستیتو ملی بازی‌سازی در کانال بنیاد ملی بازی‌های رایانه­‌ای در بستر شبکه «شاد»، برای دانش آموزان و مربیان علاقمند قابل دریافت شده است.

همچنین انیمیشن‌های تبلیغی- ترویجی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که با هدف فرهنگ‌سازی استفاده از بازی‌های ویدیویی تولید شده نیز بر روی این شبکه بارگزاری شده است. این انیمیشن‌ها با محتواهای آموزشی در قالب موضوعاتی چون کنترل محتوای بازی‌های رایانه‌ای، عدم توجه به رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای در ایران، تقویت روحیه رقابت در فرزندان با انجام بازی‌های رایانه‌ای مناسب و برقراری تعامل بین بچه‌ها با انجام بازی‌های رایانه‌ای مناسب، تولید و ازطریق شبکه شاد قابل دریافت است.  

سید محمدعلی سیدحسینی، معاون حمایت بنیاد در خصوص کانال رسمی بنیاد ملی بازی­‌های رایانه­‌ای در شبکه آموزشی شاد و جزئیات محتواهای منتشر شده در آن گفت: شبکه شاد در واقع شبکه اجتماعی دانش‌آموزان است که به ضرورت دوره شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس دراین ایام ایجاد شد، اما به تدریج توسعه بیشتری پیدا کرد و درحال حاضر قریب 10 میلیون دانش‌آموز درآن عضو هستند.

وی افزود: این تعداد عضو، ظرفیت عظیمی را برای آموزش ایجاد خواهد کرد که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در راستای تفاهم‌نامه همکاری که زمستان سال 98 با معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در راستای لزوم توسعه و حمایت از بازی‌ها و بازی‌سازان ایرانی و اشاعه فرهنگ ایرانی - اسلامی بین دانش‌آموزان برای ساماندهی فعالیت‌های فراغتی، فرهنگی و آموزشی نسل جوان به امضا رسانده، در زمینه تامین محتوای آن در حوزه آموزش ساخت بازی­‌های رایانه‌ای فعالیت خواهد کرد.

معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌‌ای با اشاره به اینکه محتواهای مورد نظر بنیاد برای بارگزاری در این شبکه اغلب در زمینه آموزش بازی‌سازی و ارتقاء سواد بازی برای دانش‌آموزان است، افزود: در این شبکه امکان معرفی بازی‌های ارزش‌آفرین فرهنگی نیز وجود دارد و در تلاش هستیم تا به معرفی بازی‌های بازی‌سازان عضو همگرا برای دانش‌آموزان نیز بپردازیم.

سیدحسینی با تاکید بر اینکه اجباری در فرا گرفتن محتواهای ارائه شده بنیاد در شبکه آموزش برای دانش آموزان وجود ندارد، گفت: بهره‌مندی از محتواهایی که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در شبکه شاد ارائه می‌کند، اختیاری است و به نوعی به ترویج دانش تولید بازی و الگوهای مصرف صحیح بازی‌ها اختصاص دارد.

انتهای پیام/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
پر بازدید ها
    پر بحث ترین ها
      بیشترین اشتراک
        بازار globe
        اخبار کسب و کار globe
        همراه اول