اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

هشدار درباره شیوع مجدد کرونا در کرمانشاه/ رئیس دانشگاه: در مبارزه طولانی با کوید 19 خسته نشوید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:هشدار ما در نظام سلامت در خصوص احتمال شتاب توسعه بیماری، جدی و نگران کننده است و ممکن است با تداوم این مساله مجبور به بازگرداندن محدودیت‌های پیشین شویم.

هشدار درباره شیوع مجدد کرونا در کرمانشاه/ رئیس دانشگاه: در مبارزه طولانی با کوید 19 خسته نشوید

محمود‌رضا مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان، اظهار داشت: پس از گذشت بیش از حدود 80 روز از بروز اپیدمی کرونا، استان کرمانشاه توانسته است با همت جمعی همه مردم و مسؤولان در مدیریت بیماری موفق عمل کرده و خوشبختانه ‌استان ما مانند برخی استان‌ها وارد فاز بحران و مشکلات پیچیده متعاقب آن‌ نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه واقعیت این است که هر موفقیتی در مقابله با کرونا می‌تواند شکننده و در معرض تهدید جدی باشد و این موجب نگرانی عمیق متولیان سلامت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: افزایش موارد ابتلای هم استانی‌ها پس از نیمه اردیبهشت‌ماه، یک هشدار جدی به همگان بوده و این امر نشانگر وجود و‌ چرخش بیماری در اقشار، شهرها و ‌سنین مختلف است.

وی متذکر شد: نگرانی ما از این است که ادامه این روند، موجب گسترش بیشتر و‌ وسیع‌تر بیماری و در نهایت درگیری شمار فراوانی از مردم شهرستان‌های استان شود، که طبیعتا ممکن است موجب رنج، سختی و‌ فوت افراد مستعد و ‌دارای بیماری زمینه‌ای شود، که این ناخوشایند و تاسف‌بار است.

مرادی با اشاره به انجام تست کرونا از بیماران سرپایی در استان، گفت: امروز در داخل استان روزانه 500 آزمایش اخذ می‌شود و به دنبال افزایش آن تا یک‌هزار مورد در روز هستیم.

این مسؤول بیشتر موارد مثبت قطعی بیماری را از میان بیماران سرپایی اعلام کرد و افزود: این بیماریابی فعال به نفع کنترل افراد مبتلا، پیشگیری بیشتر و جلوگیری از گردش بیشتر ویروس می‌شود و در نوع خود افتخاری برای سیستم سلامت استان به حساب می‌آید، اما از وجود مخاطره‌آمیز بیماری در همه جا خبر می‌دهد.

وی از هم‌استان‌ها خواست در  ادامه راه مقاومت و‌ مقابله با کرونا، جدی‌تر و‌ جانانه‌تر به مبارزه با این ویروس مخرب برخیزیم و افزود: خوشبختانه روش‌های مبارزه و شیوه‌های مقابله با بیماری را همگان به خوبی فراگرفته و‌ بسیاری نیز آن‌ها را به کار بسته‌اند و ‌با شستن دست‌ها، ضدعفونی کردن سطوح، دوری از تجمع، مراقبت از خود در مقابل افراد بیمار، دست ندادن و رعایت فاصله‌ها و اجرای برنامه‌های بهداشت فردی و عمومی و به ویژه فاصله‌گذاری فیزیکی، اقدامات مفیدی را انجام داده‌اند، اما این کار تداوم و پیگیری بی‌وقفه‌ای را می‌طلبد.

مرادی اضافه کرد: همکاران در بخش بهداشت و ‌درمان مرارت‌های زیادی را در این نزدیک به سه ماه به جان خریده و از جان و‌ دل برای پبشگیری همگانی و ‌درمان بیماران زحمت‌های زیادی کشیده‌اند و در ادامه این جهاد، مدافع صادق شما هستند، اما اگر خدای ناکرده روند ابتلا، شدت بیشتری پیدا کند بار زحمت این عزیزان طاقت‌فرسا می‌شود.

وی اضافه کرد: هشدار ما در نظام سلامت در خصوص احتمال شتاب توسعه بیماری، جدی و نگران کننده است و ممکن است با تداوم این مساله مسؤولان ستاد مدیریت و‌ مقابله با کرونای استان مجبور به بازگرداندن محدودیت‌های پیشین شوند و این امر می‌تواند موجب خسارات و ناراحتی‌هایی برای خانواده‌ها شود و آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی را به بار آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان باری دیگر از مردم خواست، در مبارزه طولانی با کوید 19 خسته نشوید و‌ میدان را با بی‌توجهی به دستورات و‌ پروتکل‌های بهداشتی به بیماری واگذار نکنید.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول