اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شیوه نامه مقابله با آفت ملخ هاى صحرایى تصویب شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت:در مسیر مبارزه با هجوم ملخ صحرایی باید به نحوی برنامه ریزی گردد که از تمامی ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده شود.

شیوه نامه مقابله با آفت ملخ هاى صحرایى تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، رضا مدرس در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، با اشاره به شیوه نامه مقابله با آفت ملخ هاى صحرایى، افزود: بر اساس این شیوه‌نامه سطوح چهارگانه سبز، زرد، نارنجى و قرمز براى مقابله با هجوم ملخ‌هاى صحرایى در نظر گرفته شده که تعیین و اعلام سطح مقابله به پیشنهاد مدیریت جهاد کشاورزى و اعلام فرمانداران شهرستان‌هاى استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ویژگى ها و خصوصیات هر کدام از سطوح به روشنى در این شیوه نامه تبیین شده است، بیان کرد: از جمله قابلیت‌هاى این شیوه نامه تعیین چهارچوب‌ها و روش‌ها به منظور تسهیل در به کارگیرى امکانات و تجهیزات دیگر دستگاه هاى اجرایى، کشاورزان  و نحوه مشارکت بسیج در مقابله با هجوم ملخ‌ها است و همچنین کاهش تشریفات و آسان سازى جابه جایى سریع  و موثر ابزار، امکانات و نیروى انسانى بین شهرستان‌ها و مناطق استان بر اساس وضعیت سطح مقابله هر شهرستان با اولویت بهره‌گیرى از ظرفیت شهرستان‌هاى نزدیک و مجاور در این شیوه نامه روشن و مشخص شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها، برنامه ریزی لازم به منظور مقابله با این آفت در سطوح مختلف انجام و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان آمادگی لازم را برای مقابله با هجوم ملخ‌های مهاجم ایجاد دهد.

مدرس تاکید کرد: فرمانداران باید ضمن آماده باش کامل شهرستان‌ها با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان از ظرفیت تمایی دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌های نظامی، دهیاری‌ها،کشاورزان، نیروهای بسیج و مشارکت مردمی در بحث انجام عملیات مبارزه و ردیابی استفاده کنند.

مدرس با اشاره به احتمال ریزش باران‌های شدید در سالجاری بیان کرد: به منظور پیشگیری از بروز خسارات‌های جبران ناپذیر، شرکت سهامی آب منطقه‌ای باید برنامه کاهش خطرپذیری سیل را در هر شهرستان با هماهنگی با فرمانداران تنظیم و اجرایی کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خسارات سنگین ناشی از وقوع سیل سال گذشته در شهرستان جاسک و پیشگیری از تکرار خسارات در آینده شرکت سهامی آب منطقه ای استان باید عملیات اجرایی احداث دیوارهای حفاظتی در مناطق مورد نیاز شهرستان مذکور را آغاز کند.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول