اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ابعاد جدیدی از قرارداد شگفت‌انگیز پرسپولیس/ درآمدزایی یا کمک قرض‌الحسنه؟+سند

در شرایطی که صحبت از درآمدزایی میلیاردی کارگزار پرسپولیس می‌شد، اکنون عنوان می‌شود بخش قابل توجهی از آن قرض‌الحسنه بوده و این باشگاه باید آن را پس دهد.

ابعاد جدیدی از قرارداد شگفت‌انگیز پرسپولیس/ درآمدزایی یا کمک قرض‌الحسنه؟+سند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، قرارداد باشگاه پرسپولیس با کارگزار مالی، موجب انتقادات و ابهامات گسترده ای شده است. روز گذشته گزارشی درباره این قرارداد منتشر شد که امروز، ابعاد عجیب دیگری از آن در اختیار ما قرار گرفته است. این بار، ماجرا مربوط به عایدی و پرداختی ها به پرسپولیس است.

در محافل خبری و به صورت غیررسمی عنوان می شد شرکت آتیه داده پرداز مدعی است تاکنون رقمی معادل 25 میلیارد تومان به پرسپولیس واریزی داشته است. اسناد نشان می دهد در صورت صحت چنین رقمی برای پرداخت، بیش از 15 میلیارد آن به صورت قرض الحسنه بوده و باشگاه بایستی در مدت زمانی مشخص، آن را پس دهد. در این مدت، همواره این سوال مطرح شده که چرا مدیران وقت پرسپولیس حاضر شدند به چنین شرایطی تن دهند؟ 

اتفاقا در نشست دیروز خبرنگاران این سوال را از مدیران پرسپولیس پرس و جو کردند که علی رغبتی عضو هیات مدیره جواب جالبی داد: "باید این پول را برگردانیم. تکلیفمان را در الحاقیه مشخص کردیم. از 6 ماهه دوم سال این مبلغ را به تدریج از سهم باشگاه کم و به شرکت پرداخت می‌کنیم."

رغبتی در حالی این جواب را داده که طبق قرارداد اولیه ای که بین باشگاه و کارگزار امضا شده، نحوه پرداخت به صورت دیگری تعریف شده است. این کارگزار در دو مرحله دو مبلغ متفاوت به عنوان قرض الحسنه به پرسپولیس واریزی داشته است. آنها در گام اول 7 میلیارد و 500 میلیون تومان و در مرحله دوم 8 میلیارد تومان به عنوان قرض الحسنه پول داده اند. حال آن که اصل امضای قرارداد بین طرفین مبتنی بر درآمدزایی بوده اما اینکه چرا در همان ابتدا این پول تبدیل به قرض الحسنه شده، جای سوال دارد. 

در زیر می توانید توافق حاصل بین دو طرف را در قالب الحاقیه یک و دو مشاهده کنید. 

الحاقیه 1 قرارداد شماره 2308/پ/98 مورخ 8 آبان 1398

2. موضوع الحاقیه:

طرفین قبلاً در تاریخ 8 آبان‌ 1398 قراردادی را که از این پس «قرارداد اولیه» نامیده می‌شود، به منظور مشارکت انحصاری بین طرف‌های قرارداد در ایجاد و بهره‌برداری تجاری از کلیه فعالیت‌های درآمدزای مربوط به باشگاه، منعقد نموده‌اند (با تصریح به موارد موضوع قرارداد اولیه و در همان چارچوب). اکنون طرفین تمایل دارند به منظور الحاقیه حاضر، قرارداد اولیه را به شرح ذیل تکمیل نمایند.

3. توافقات طرفین:

به موجب این الحاقیه قرارداد و با عنایت به درخواست مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس و وفق توافقات فی‌مابین مبنی بر کمک به رفع بخشی از مشکلات مالی جاری باشگاه توافق شد تا طبق شروط و تعهدات ذیل مبلغ هفتاد و پنج میلیارد ریال معادل هفت میلیارد و پانصد میلیون تومان در قالب قرض‌الحسنه با بازپرداخت هشت ماهه از سوی شرکت دراختیار باشگاه قرار گیرد. 

1.3 مبلغ مذکور می‌بایست حداکثر در 8 قسط به صورت ماهیانه در مدت هشت ماه از محل درآمدهای باشگاه مندرج در قرارداد فوق‌الاشاره به شرکت  پرداخت و تسویه گردد. 

تبصره: چنانچه میزان درآمدهای باشگاه در مدت مذکور به مبلغ دریافتی از شرکت نرسید، باشگاه موظف و مکلف است، مبلغ مذکور را از محل دیگری تأمین و در موعد مقرر به حساب شرکت واریز نماید، در غیر اینصورت شرکت اختیار دارد تا در ماه یا ماه‌های بعد تا سقف 100 درصد از درآمدهای باشگاه را کسر و مطالبات خود را اخذ نماید. 

2.3 چک بانک مرکزی باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس به شماره 3971111426 و به مبلغ هفتاد و پنج میلیارد ریال به تاریخ سررسید 30 تیر 99 به منظور ضمانت پرداخت قرض‌الحسنه تحویل شرکت گردید و در صورت عدم پرداخت مطالبات در موعد تعیین‌شده،‌ این چک قابل دریافت از سوی شرکت خواهد بود. 

تبصره 2: در صورت پرداخت مطالبات مطابق تفاهمات مندرج در بند 2.3 الحاقیه قرارداد، چک تضمین مندرج در بند 2.3 ضمن صدور مفاصاحساب و اعلام تسویه مبلغ وام، به باشگاه مسترد می‌گردد. 

3.3 تأئیدیه هیأت مدیره باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس مبنی بر تأیید دریافت وام قرض‌الحسنه با شرایط فوق که ممهور به مهر باشگاه می‌باشد، جزو الزامات الحاقیه قرارداد فوق می‌باشد. 

*** الحاقیه 2 قرارداد شماره 2308/ پ/ 98 مورخ 8 آبان‌ 1398

3. موضوع الحاقیه:

طرفین قبلاً در تاریخ 8 آبان 1398 قراردادی را که از این پس «قرارداد اولیه» نامیده می‌شود به منظور مشارکت انحصاری بین طرف‌های قرارداد در ایجاد و بهره‌برداری تجاری از کلیه فعالیت‌های درآمدزای مربوط به باشگاه، منعقد نموده‌اند (با تصریح به موارد موضوع قرارداد اولیه و در همان چارچوب). اکنون طرفین تمایل دارند به منظور الحاقیه حاضر، قرارداد اولیه را به شرح ذیل تکمیل نمایند. 

3. توافقات طرفین: به موجب این الحاقیه قرارداد و با عنایت به درخواست مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس و وفق توافقات فی‌مابین مبنی بر کمک به رفع بخشی از مشکلات مالی جاری باشگاه توافق شد تا طبق شروط و تعهدات ذیل مبلغ هشتاد ریال معادل هشت میلیارد تومان در قالب قرض‌الحسنه با بازپرداخت یک ماهه از سوی شرکت دراختیار باشگاه قرار گیرد. 

2.3 چک بانک مرکزی باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس به شماره 3980799322 و به مبلغ هشتاد میلیارد ریال به تاریخ سررسید 15 اسفند 1398 به منظور بازپرداخت قرض‌الحسنه تحویل شرکت گردید و در صورت عدم وصول چک مذکور در موعد تعیین شده چک بانک پاسارگاد آقای رضا یلوه به شماره 1078.439832 و تاریخ 15 اسفند 1398 قابل دریافت از سوی شرکت خواهد بود. 

تبصره 2: در صورت وصول مطالبات مطابق تفاهمات مندرج در بند 2.3 الحاقیه قرارداد، یکی از چک‌های وصول نشده مندرج در بند 2.3 ضمن صدور مفاصاحساب و اعلام تسویه مبلغ وام، به باشگاه مسترد می‌گردد. 

3.3 تأییدیه هیأت مدیره باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس مبنی بر تأیید دریافت وام قرض‌الحسنه با شرایط فوق که ممهور به مهر باشگاه می‌باشد، جزو الزامات الحاقیه قرارداد فوق می‌باشد.

با توجه به اینکه رغبتی عنوان کرده در 6 ماه آینده از سهم باشگاه این پول تسویه می شود، این پرسش ایجاد می شود که میزان درآمدزایی باشگاه و کارگزار مورد نظر در ماه های گذشته چقدر بوده است؟ چرا پرسپولیس باید از شرکتی که موظف به درآمدزایی بوده، به عنوان قرض الحسنه و در زمان بندی مشخص و کوتاه، پول بگیرد؟ پس تکلیف سودآوری و درآمدزایی که در دوره امضای قرارداد از آن سخن می گفتند، چه شده است؟ 

به گزارش فارس، پیش از این هم در باشگاه استقلال اتفاقی مشابه (البته با برخی تفاوت ها در جزئیات و نحوه عودت پول) رخ داده بود که برخی از اعضای هیئت مدیره، کمک هایی در قالب قرض الحسنه انجام داده بودند که اکنون باید به آنها پس داده شود. همین روند مدیریتی است که در دو باشگاه استقلال و پرسوپلیس مورد نقد قرار گرفته و ابهامات و شائبه هایی را به وجود آورده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول