اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صد هزار هکتار از مزارع گیلان زیر کشت برنج رفت

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تاکنون صد هزار هکتار از مزارع گیلان به زیر کشت برنج رفت.

صد هزار هکتار از مزارع گیلان زیر کشت برنج رفت

مسعود الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه تاکنون ۴۲ درصد از اراضی شالیزاری گیلان معادل ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت برنج رفته، اظهار کرد: پیش‌ازاین در ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی خزانه گیری  انجام‌شده بود.

وی با اشاره به کاهش هزینه‌ها در کشت مکانیزه گفت: توجه بیشتر به کشت مکانیزه برنج که موجب کاهش هزینه تولید و عدم استفاده از کارگرهای نشاکار و افزایش ایمنی و سرعت در انجام کار و خروج هر چه سریع‌تر از مزرعه می‌شود را ضروری دانست.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با توجه به شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا کشاورزان برنج‌کار به جهت فراهم کردن محیط امن کشت و کار پیشنهاد می‌شود از کارگران متفرقه و غیربومی نشاکار در امر کشت و کار برنج استفاده نشود.

وی با تأکید بر رعایت فاصله بهداشتی در هنگام کشت برنج به صورت دستی تصریح کرد: برنج‌کاران در حد امکان می‌بایست از اعضای خانواده خود در امر کشت و کار برنج به‌خصوص در مرحله نشاکاری استفاده کنند ضمن اینکه رعایت فاصله ایمنی توسط کارگران نشاکار مورد تأکید فراوان است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول