اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

عدم رعایت استاندارد در بنا و محوطه‌سازی بقاع متبرکه استان/نذورات خود را با تلفن همراه پرداخت کنید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت نامناسب ابنیه و محوطه امامزادگان استان، گفت: ابنیه متاسفانه استاندارد نیست و حرم، فضای تفریحی و امکانات مناسبی برای بقاع متبرکه استان تعریف نشده است.

عدم رعایت استاندارد در بنا و محوطه‌سازی بقاع متبرکه استان/نذورات خود را با تلفن همراه پرداخت کنید

حجت‌الاسلام حسن امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری و به ویژه گردشگری مذهبی باید احیا شود، گفت: وجود ۱۰۱ بقعه متبرکه و طبیعت بکر استان فرصت بسیار خوبی برای جذب گردشگر است.

بنا و محوطه‌سازی بقاع متبرکه استان استاندارد نیست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت نامناسب ابنیه و محوطه امامزادگان استان، توضیح داد: ابنیه متاسفانه استاندارد نیست و حرم، فضای تفریحی و امکانات مناسبی برای بقاع استان تعریف نشده است.

وی عنوان کرد: امامزادگان دوخاتون شهرکرد که می‌توانست نگینی در دل شهر باشد از نابسامانی و مشکلات بسیار در بنا و محوطه‌سازی رنج می‌برد.

ساماندهی امامزادگان دوخاتون در گرو مشارکت مردم و شهرداری است

امیری بهبود وضعیت امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون را نیازمند مشارکت مردم و شهرداری دانست و افزود: باید با دید باز به توسعه عمرانی بقاع نگاه کرد تا برکات معنوی و مادی آن به لحاظ اقتصادی و گردشگری شامل حال مردم شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: می‌توان از فضای بقاع متبرکه در راستای اشتغال و تولید بهره برد.

وی با بیان اینکه برای توسعه عمرانی بقاع متبرکه از مشاوران متخصص بهره می‌بریم، افزود: حدود ۵۰ پروژه عمرانی برای امامزاده‌های استان در سال ۹۹ تعریف شده است.

توزیع 8 هزار بسته حمایتی تا پایان ماه رمضان

امیری به تعطیلی امامزاده‌ها و آسیب به کسبه جوار بقاع متبرکه و مستاجران موقوفات به‌دنبال کرونا اشاره کرد و‌ گفت: برای کمک به آسیب‌دیدگان در حال رایزنی هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی چندین کارگاه تولید ماسک در بقاع متبرکه، عنوان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار ماسک تولید و به صورت رایگان توزیع شد.

وی اضافه کرد: در راستای رزمایش مواسات و در قالب طرح ضیافت همدلی تا پایان ماه مبارک رمضان ۸ هزار بسته حمایتی میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

امیری با بیان اینکه بقاع متبرکه فقط برای زیارت نیست، تصریح کرد: بقاع متبرکه باید در رفع مشکلات مردم و آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی نقش ایفا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: با رعایت نکات بهداشتی برای شب‌های قدر از ظرفیت بقاع متبرکه استفاده خواهیم کرد.

لزوم ایجاد درآمد پایدار برای امامزاده‌ها/مدیریت بقاع متبرکه نیروی جوان و توسعه‌خواه می‌طلبد

امیری خاطرنشان کرد: اگر دنبال درآمد پایدار برای بقاع متبرکه باشیم و به نذورات اکتفا نکنیم قطعا رشد خواهند کرد و برکاتش برای شهر قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه بازسازی امامزاده‌ها از محل نذورات انجام می‌شود، افزود: ۴۵ درصد از نذورات صرف امور عمرانی بقاع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیاری از بقاع استان مشکل اقتصادی دارند، اظهار کرد: علت اصلی، عدم وجود هیات امنای جوان، کارآمد و فعال با نگاه توسعه‌خواهی است.

الکترونیکی شدن دریافت نذورات در بقاع متبرکه استان

وی از الکترونیکی شدن دریافت نذورات در تمام امامزاده‌های استان خبر داد و گفت: مردم به وسیله تلفن همراه خود در ورودی بقاع متبرکه و از طریق QR Code می‌توانند نذورات خود را واریز کنند و نحوه هزینه آن در بخش‌های مختلف را مشخص کنند.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول