اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«شورای انتقالی» برای مقابله با دولت مستعفی یمن جناح نظامی جدید تأسیس می‌کند

«شورای انتقالی جنوب» (متحد امارات) اعلام کرد که برای مقابله با دولت مستعفی یمن در جنوب آنچه آن را «المقاومه العسکریه الجنوبیه» خواند، راه‌اندازی می‌کند.

«شورای انتقالی» برای مقابله با دولت مستعفی یمن  جناح نظامی جدید تأسیس می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) که از حمایت امارات برخوردار است، اعلام کرد که برای مقابله با نیروهای دولت مستعفی یمن در استان‌های «ابین»، «شبوه» و «وادی حضرموت» آنچه آن را «المقاومه العسکریه الجنوبیه» (مقاومت نظامی جنوب) خواند، راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش وبگاه خبری «المشهد الیمنی»،‌ «احمد سعید بن بریک» عضو شورای انتقالی جنوب در حساب توئیتریش در این ارتباط نوشت که شورای «خودمختاری جنوب» تصمیم گرفته است از روز پنجشنبه اقدام یادشده را آغاز کند.

در همین ارتباط، نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن، شامگاه ششم اردیبهشت، دولت مستعفی «منصور هادی» را به عمل نکردن به توافق ریاض متهم کردند و  از اعمال وضعیت خودمختاری در جنوب یمن  خبر دادند؛ اما چند روز بعد منابع یمنی گزارش کردند که این شورا از اعلام خود صرف نظر کرده است؛ با این حال، درگیری میان دولت مستعفی و شورای انتقالی از چند روز قبل دوباره شدت گرفته است.

احمد سعید بن بریک در ادامه گفت که این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است فرماندهی‌های منطقه «سیئون» نیرو و تدارکات نظامی به «شقره» در استان ابین ارسال کردند.

در همین ارتباط، روز گذشته، منابع یمنی از تداوم درگیری مسلحانه میان شورای انتقالی جنوب یمن با نیروهای دولت مستعفی در شهر أبین خبر داده بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول