اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کمک مؤمنانه| از اهدای پاداش دانشگاهیان تا همیاری کارمندان

رزمایش «کمک مؤمنانه» در استان سمنان صحنه‌های زیبای بسیاری خلق کرده که اهدای پاداش روز معلم دانشگاهیان به تجهیز بخش درمان کرونایی‌ها تا اهدای بسته‌های معیشتی از سوی کارمندان بخشی از آن‌هاست.

کمک مؤمنانه| از اهدای پاداش دانشگاهیان تا همیاری کارمندان

خبرگزاری فارس سمنان- معصومه رشیدی: بارها شنیده یا خوانده‌اید که یک فرد مسلمان هیچ‌گاه نباید از برادران و خواهران ایمانی‌اش غافل شود یا نسبت به ناراحتی و گرفتاری‌های سایر مسلمانان بی‌تفاوت باشد؛ بزرگ‌ترها نیز همواره ما را به این امر پند می‌دهند.

اگر پای صحبت موسفیدان نشسته باشید، همواره به ما تأکید می‌کنند که از اوضاع و احوال همسایگان خود بی‌خبر نباشید و به فقرا و نیازمندان در حد وسع و قدرت مالی‌تان کمک کنید.

اینکه انسان جز به خود به هیچ کس نیندیشد، در دین مبین اسلام و در تعالیم مذهبی ما جایی ندارد؛ در حالی که قرآن کریم در سوره مبارکه «مائده» می‌فرماید: «در راه نیکی و پرهیزگاری به یکدیگر کمک کنید».

این روزها، رزمایش «همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه» راه خوبی برای نیکی به همنوع و کمک به برادران و خواهران دینی‌مان محسوب می‌شود که گرفتاری سراغشان آمده است و از این‌رو، تلاش‌های خوبی صورت گرفته و از هر قشر پای کار آمده‌اند تا به هم‌وطنانشان کمک کنند.

اهدای ۱۷۰ بسته معیشتی به نیازمندان استان سمنان

کارکنان شرکت برق منطقه‌ای سمنان در اهدای ۱۷۰ بسته معیشتی به نیازمندان سه شهر سمنان مشارکت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و لیالی قدر و در راستای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، رزمایش کمک مؤمنانه با هدف کمک به اقشار نیازمند جامعه با مشارکت کارکنان شرکت برق منطقه‌ای سمنان برگزار شد.

این کمک مؤمنانه با همکاری بسیجیان پایگاه‌های حضرت بقیة‌الله (عج)، خاتم‌الانبیا (ص) و شهید عباسپور و کارکنان شرکت برق منطقه‌ای سمنان انجام گرفت.

در این بزم همدلی، ۱۷۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال آماده و بین خانواده‌های نیازمند در شهرهای سمنان، شاهرود و گرمسار توزیع شد.

اهدای ۲۷ دستگاه تجهیزات پزشکی

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه سمنان از خرید 27 دستگاه تجهیزات پزشکی در راستای کمک به درمان بیماران کرونایی با کمک‌های اعضای هیأت علمی و کارکنان این دانشگاه خبر داد.

فرزین یغمایی در آیین اهدای این تجهیزات به دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: با توجه به شرایط این روزهای کشور و نیاز بخش درمانی به تجهیزات پزشکی موردنیاز تنفسی، کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه سمنان در اقدامی خودجوش نسبت به اهدای کمک‌های نقدی خود برای خرید این تجهیزات اقدام کردند.

یغمایی با بیان اینکه اعضای هیأت علمی دانشگاه سمنان پاداش روز معلم خود را نیز برای این کار خیر اختصاص دادند، افزود: در مجموع با کمک چهار میلیارد و 100 میلیون ریالی کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه سمنان و با پیشنهاد و مشورت مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی سمنان، 27 دستگاه از تجهیزات پزشکی موردنیاز خریداری و در اختیار این دانشگاه قرار گرفت.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه سمنان به تجهیزات خریداری شده اشاره کرد و گفت: این دستگاه‌ها شامل چهار دستگاه الکتروکاردیوگراف، 12 دستگاه پالس اکسیمتر و 11 دستگاه ساکشن پرتابل است.

کمک برای تجهیز مکان ویژه کرونایی‌ها در سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن قدردانی از خانواده دانشگاه سمنان برای کمک به این دانشگاه گفت: کمک‌های خیران در این روزها بسیار قابل‌توجه است و این نشان می‌دهد سلامتی مهم‌ترین چیزی است که باید بیشتر به آن توجه داشت و قدر آن را دانست و این مفهومی بود که کرونا آن را برای ما ملموس‌تر کرد.

دانایی از اختصاص مکانی در جوار بیمارستان کوثر برای درمان بیماران کرونایی خبر داد و گفت: با خرید این دستگاه‌ها، این بخش تجهیز و از هفته آینده بیماران کرونایی به این مکان منتقل می‌شوند و بیمارستان کوثر از بیماران کرونایی خالی می‌شود.

فرشاد ورامینیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان با آرزوی سلامتی برای کادر درمان و بیماران کرونایی گفت: کرونا جنبه‌های مثبت و منفی زیادی دارد و نگاه و فلسفه زندگی را عوض کرد.

حمیدرضا مولایی، مدیر امور مالی دانشگاه سمنان هم ضمن قدردانی از کادر درمان و تلاش‌های آنان اظهار امیدواری کرد: این کار خیر گامی کوچک در جهت کمک به درمان هر چه سریع‌تر بیماران کرونایی باشد.

توزیع ده‌ها بسته معیشتی با کمک دانشگاهیان

به همت کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه سمنان و نیز پایگاه بسیج شهید باهنر این دانشگاه، بیش از 150 بسته معیشتی برای توزیع بین اقشار آسیب‌پذیر در ماه میهمانی خدا آماده شد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه سمنان گفت: اقلام این بسته‌ها با کمک 381 میلیون ریالی دانشگاهیان دانشگاه سمنان خریداری و توزیع شد.

فرزین یغمایی با بیان اینکه ارزش هر بسته دو میلیون و 540 هزار ریال است افزود: این بسته‌ها به مناسبت ماه مبارک رمضان آماده و بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع شد.

وی اظهار کرد: هر بسته معیشتی شامل برنج، قند، شکر، روغن، ماکارونی، پنیر، خرما، چای و تن ماهی است.

خدمتی که ماناست

به هر تقدیر، کمک به نیازمندان، محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا که این روزها در کشورمان خالق صحنه‌های زیبایی شده، به معنای واقعی کلمه، خدمتی ماناست.

امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرمایند: «کسی که یکی از خواسته‌های برادر دینی خود را برآورد، خداوند عالم در روز قیامت صد هزار خواسته او را برمی‌آورد که نخستین آن‌ها، بهشت و ازجمله این پاداش‌ها آن است که خویشان و آشنایان و برادران دینی او را نیز وارد بهشت کند» و این حدیث شریف به زیبایی هر چه تمام‌تری، عمق دست‌گیری نیازمندان را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۴/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول