اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پیش‌بینی تولید 150 هزار تن محصولات کشاورزی در گرگان/ 12 مرکز خرید فعال می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرگان از پیش‌بینی تولید 150 هزارتن گندم، کلزا، چغندر و سیب‌زمینی در این شهرستان خبر داد.

پیش‌بینی تولید 150 هزار تن محصولات کشاورزی در گرگان/ 12 مرکز خرید فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم ملاعلی ظهر امروز در دومین جلسه شورای کشاورزی شهرستان گرگان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در فصل زراعی امسال 150 هزار تن تولید محصول کشاورزی داشته باشیم که در مجموع 4 هزار کامیون در طول مدت برداشت نیاز است.

وی با اشاره اینکه روزانه 200 کامیون برای برداشت محصولات کشاورزی در گرگان نیاز داریم، تصریح کرد: در 17 هزار هکتار سطح زیرکشت گندم پیش‌بینی می‌شود 70 هزار تن تولید داشته باشیم.

*پیش‌بینی 12 مرکز خرید گندم در گرگان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرگان با اشاره به سطح زیرکشت کلزا در 6 هزار هکتار از اراضی شهرستان بیان کرد: پیش‌بینی ما در این تولید محصول 12 هزار تن است همچنین 75 هزار تن سیب‌زمینی و 65 هزار تن چغندر در گرگان توسط کشاورزان شهرستان تولید می‌شود.

ملاعلی در خصوص معاینه فنی ادوات کشاورزی گفت: از حدود 25 روز گذشته معاینه فنی کمباین اتفاق افتاده است که 67 کمباین از مجموع 94 کمباین معاینه فنی شدند.

وی با اشاره به پیش‌بینی 12 مرکز خرید برای گندم بیان کرد: پراکنش مراکز خرید در گرگان رعایت شده است در زمینه محصول کلزا هفت مرکز خرید پیش‌بینی شده است، تعدادی از شرکت‌های دانه روغنی از امروز بصورت موقت بازگشایی تا کلزای برداشت شده کشاورزان را جذب کند.

*70 درصد دفترچه‌های کشاورزی در گرگان بازنگری شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرگان با اشاره به اینکه 40 کارشناس پهنه در این شهرستان وجود دارد، افزود: این افراد آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

ملاعلی عدم آتش زدن بقایای گیاهی را موضوعی مهم خواند و گفت: آتش زدن بقایای گیاهی نسبت به چهار سال گذشته فوق‌العاده پایین آمده است.

وی با اشاره به بازنگری دفترچه‌های کشاورزی بیان کرد: تاکنون 70 درصد دفترچه‌های کشاورزی در شهرستان گرگان بازنگری شده است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول