اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آمار و سرانه فضای سبز تبریز غیر واقعی است/ تبریز کم‌ترین فضای سبز کلان‌شهرها را دارد

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر تبریز در مقایسه با دیگر کلان‌شهرها کمتر است، گفت: این درحالی است که آمارهای ارائه شده خلاف این را نشان می‌دهد که در حقیقت آمارها صحت ندارند.

آمار و سرانه فضای سبز تبریز غیر واقعی است/ تبریز کم‌ترین فضای سبز کلان‌شهرها را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محرم محمدزاده اظهار داشت: در تبریز سرانه فضای سبز را 17 متر مربع و در مشهد 16 متر مربع اعلام کرده‌اند که در واقع با یک مقایسه چشمی نیز می‌توان به این نتیجه که سرانه فضای سبز در تبریز کمتر است، دست یافت.

وی ادامه داد: به همین علت برای بهبود شرایط و پس از بررسی‌های بسیار اعضا شورای اسلامی شهر تبریز مصمم شد تا با نامگذاری سال‌جاری با عنوان سال توسعه سرانه فضای سبز اقدامات ویژه‌ای در این خصوص انجام دهد.

محمدزاده با اشاره به توپوگرافی شهر تبریز تصریح کرد: در گذشته و در خصوص گونه و محل کاشت درخت در سطح شهر تبریز مطالعه چندانی صورت نگرفته و در نتیجه برخی از این درختان به مرور زمان از میان رفته‌اند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه برای کاشت این درختان سالانه بودجه هنگفتی در نظر گرفته می‌شود، افزود: این بودجه از محل بیت‌المال بوده و باید در نوع هزینه‌کرد آن دقت عمل بیشتری به خرج داده شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری یادآور شد: با توجه به اینکه امروز کل سرانه فضای سبز تبریز کمی بیش از یک‌میلیون درخت است، احتمال تحقق وعده شهرداری تبریز در خصوص کاشت یک‌میلیون درخت تقریبا ممکن نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: شرایط آب و هوایی تبریز طوریست که تعدادی از این درختان کاشته شده اما درصد بسیار بالایی برای کاشت درختان باقی مانده است.

وی، اقدامات شهردار تبریز در خصوص تلاش برای کاشت درختان را گامی اساسی عنوان کرده و قابل تقدیر دانست.

محمدزاده تصریح کرد: اما ای کاش با شهروندان در این خصوص صادق‌تر بوده و به‌جای ارائه برخی آمارهای بالا از سعی و تلاش برای کاشت انبوه بسیار زیادی از درختان خبر می‌دادیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت آسفالت در خیابان‌های شهر تبریز گفت: متاسفانه در شهرداری تبریز از پیمانکاران در خصوص خدمات ارائه شده هیچ تضمینی دریافت نکرده‌ایم و در نتیجه وضعیت آسفالت شهر به این شکل فعلی قالب مشاهده است.

وی ادامه داد: اما خوشبختانه با تاکید و پیگیری کمیسیون‌های محیط زیست و خدمات شهری، کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی تمام اقدامات در خصوص آسفالت از صفر تا صد آن با تضمین 10 ساله همراه خواهد بود.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول